سوپر اسپرت
دست دوم‌های قدرتمند

10 سوپراسپرت جذاب و ارزان قیمت جهان

دوشنبه - ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
خواندن 9 دقیقه
لامبورگینی گالاردو 2004

بیشتر مردم به سوپر اسپرت‌ها علاقمند بوده و مجذوب قدرت پیشرانه و عملکرد فنی آنها هستند. سوپراسپرت‌ها به دلیل برخورداری از قابلیت‌های خارق‌العاده معمولا برچسب قیمت های بالایی دارند و هرکسی قادر به تهیه و استفاده از اتومبیل‌های سوپر اسپرت نیست. با این وجود باید توجه کرد که هر سال، تعدادی سوپر اسپرت جدید معرفی شده و آنها جای نمونه‌های قبلی را پر می‌کنند. این روند باعث می‌شود که برخلاف باور مردم؛ خرید یک سوپر اسپرت به آسانی و با پرداخت مبلغی ناچیز امکان پذیر باشد.

به گزارش خودرونویس، البته خرید اتومبیل‌های سوپراسپرتِ قدیمی کار آسانی نبوده و شاید شما مجبور باشید که حدود 150 هزار دلار خرج کنید؛ همین موضوع باعث می‌شود که قید سواری با سوپراسپرت‌ها را زده و فقط به فکر خرید سدان یا شاسی‌بلندی لوکس باشید. ولی در بازار جهانی، با کمی کوشش و استقامت، اتومبیل‌های اسپرت و ارزان قیمت را می‌بینید و قطعاً جذبِ آنها خواهید شد. پیدا کردن و خرید اتومبیل‌های سوپر اسپرت با کارکردی بسیار ناچیز کمی دشوار است.

با این وجود سوپر اسپرت‌ها برای رانندگی روزانه مناسب نبوده و به ندرت می‌توان سوپر اسپرتی را یافت که از آن برای ترددهای روزمره استفاده شده و کارکرد بالایی داشته باشند. خودرونویس در ادامه تصمیم دارد که 10 سوپراسپرت دست دوم، خاص و ارزان قیمت را به شما معرفی کند؛ سوپر اسپرت‌هایی قدرتمند که روزگاری نه چندان دور، رهبری اتومبیل‌های اسپرت را در دست داشته و جزء جریان سازترین اتومبیل‌های تاریخ در چند سال گذشته بوده‌اند.

 

فراری F355 Spider

قیمت: 48 هزار دلار

فراری f355 اسپایدر

شما فقط با پرداخت 48 هزار دلار توان خریداری فراری F355 Spider مدل 1997 را داشته و از قدرت و توانایی‌های بی‌نظیر آن استفاده خواهید کرد. فراری F355 Spider نسبت به مدل 348 تفاوتی قابل توجه داشته و از پیشرانه 3.5 لیتری V8 و دارای 5 سوپاپ در هر سیلندر، با توان 375 اسب‌بخار و قادر به چرخش 8250 دور در دقیقه استفاده می‌کند. رانندگی با F355 Spider به دلیل برخورداری از شاسی بهبود یافته و هندلینگ فوق‌العاده بسیار لذت بخش بوده و تحسین منتقدان، اصحاب رسانه و مالکان را برانگیخته است.

 

پورشه 911 کررا اس مدل 2008

قیمت: 36 هزار دلار

پورشه 911 کررا اس

پورشه از سال 1963 مشغول ساخت و توسعه 911 افسانه‌ای بوده و این اتومبیلِ ارزشمند را در اشکال گوناگون و با تنوعی بی‌نظیر به تولید رسانده است. اکنون 911 یکی از محبوب‌ترین اتومبیل‌های جهان بوده و به شکل شگفت‌انگیزی می‌توان با پرداخت مبلغی ناچیز، نمونه‌ای خارق‌العاده از پورشه 911 Carrera S را تهیه کرد. این اتومبیل بسیار قابل اعتماد بوده و به دلیل برخورداری از سیستم خنک‌کننده آبی موتور، به سوپراسپرتی کارآمد و مطمئن تبدیل شده است. پیشرانه 911 مدل 2008 توان تولید 335 اسب‌بخار قدرت را داشته و شتاب صفر تا 100 آن حدود 5 ثانیه است. همچنین حداکثر سرعت این اتومبیل افسانه‌ای نزدیک به 182 مایل در ساعت بوده و مشتریان آن با توجه به تعداد بالای میزان تولید 911، هیچ مشکلی برای پیدا کردن نمونه‌های مختلف و ارزان قیمت آن ندارند.

 

لوتوس اسپریت V8 مدل 1996

قیمت: 40 هزار دلار

لوتوس اسپریت 1996

کمپانی لوتوس سوپر اسپرت‌هایی خاص و با قیمتی رقباتی نسبت به سایر برندها عرضه کرده است؛ اما مشکلات کیفی محصولات لوتوس باعث شد که میزان اعتماد به سوپر اسپرت‌های لوتوس بسیار ناچیز باشد. ولی خوشبختانه مدل 1996 اتومبیل Esprit V8 از هر نظر عالی بوده و ارزش خرید و سرمایه‌گذاری را دارد. لوتوس زمان زیادی صرف توسعه و بهبود عملکرد اتومبیل یادشده کرده و در نهایت به جای پیشرانه 4 سیلندر توربو به سراغ موتور 3.5 لیتری V8 رفت. نتیجه تلاش‌های لوتوس ساخته اتومبیلی قدرتمند با حداکثر سرعت 180 مایل در ساعت بود که به راحتی با فراری و پورشه رقابت می‌کرد.

 

لامبورگینی گالاردو مدل 2004

قیمت: 78 هزار دلار

لامبورگینی گالاردو 2004

لامبورگینی گالاردو با پیشرانه 5.2 لیتری V10؛ یکی از تاثیرگذارترین اتومبیل‌های سوپر اسپرت جهان بوده و هرگز نمی‌توان از نفوذ زبان طراحی و زیبایی آن در فرایند ساخت و توسعه اتومبیل‌های سوپر اسپرت چشم پوشی کرد. این اتومبیل 493 اسب‌بخار قدرت داشته و به لطف گیربکس فوق‌العاده، سیستم چهار چرخ محرک و ابعادی در حد و اندازه هاچ بک‌های متوسط؛ سواری با آن بسیار راحت و لذت است. حداکثر سرعت گالاردو 192 مایل در ساعت بوده و در 3.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. لامبورگینی تحت مالکیت گروه فولکس‌واگن قرار گرفته و به همین خاطر خریداران گالاردو باید از کیفیت گالاردو مطمئن بوده و با خرید آن یک سرمایه‌گذاری خوب را تجربه کنند.

 

شورلت کوروت مدل 2009

قیمت: 28 هزار دلار

شورولت کوروت 2009

هر جا که صحبت از کیفیت و قیمت مناسب باشد؛ نمی‌توان کوروت را که در سطح سوپر اسپرت‌های اروپایی است؛ به راحتی کار گذاشت و فراموش کرد. شاسی فولادی این اتومبیل حاصل توسعه نسل قبلی بوده و کوروت C6 طولی کمتر داشته و با این کار نسبتِ وزن و تعادل بهتری در مقایسه با مدل‌های پیشین دارد. شورلت کوروت را می‌توان در نسخه‌های موتور عقب و جلو خریداری کرد و از پیشرانه‌های مختلف آن لذت برد. پیشرانه 6.2 لیتری کوروت حدود 430 اسب‌بخار قدرت داشته و حداکثر سرعت کوروت را به 190 مایل در ساعت می‌رساند.

 

آکورا NSX مدل 1995

قیمت: 40 هزار دلار

آکودا nsx 1995

تا مدت‌ها اتومبیل‌های سوپر اسپرت اروپایی رقیبی نداشته و به تنهایی یکه‌تازی می‌کردند؛ اما در سال 1991 کمپانی آکورا مدل NSX را با عملکرد و هندلینگی مناسب عرضه کرده و با فروش آن با قیمتی ارزان‌تر نسبت به نمونه‌های اروپایی؛ سوپر اسپرت‌های قاره سبز را به چالش کشید. آکورا NSX حتی برای رانندگی روزانه هم اتومبیلی مناسب بوده و می‌توان از پیشرانه 3.3 لیتری V6 آن لذت برد. شتاب صفر تا 100  آکورا NSX حدود 5.7 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن 170 مایل در ساعت است. در آن زمان برای خرید NSX باید 62 هزار دلار پرداخت می‌کردید؛ که این مبلغ حدود نیمی از قیمت محصولات فراری بوده و به همین خاطر NSX ارزش بسیار بالایی داشت.

 

آئودی R8 مدل 2006

قیمت: 59 هزار دلار

آئودی R8 2006

در سال 2006 آئودی R8 معرفی شد. این محصول سوپر اسپرتی موتور وسط بوده و عملکردی در حد و اندازه گالاردو دارد. سیستم چهار چرخ محرک R8 عملکردی قابل قبول داشته و در مجموع باید گفت که R8 ارزش خرید بالایی نسبت به اتومبیل‌های هم سطح خود دارد. برخلاف اکثر سوپر اسپرت‌ها، آئودی R8 شخصتی مدرن و کاربر پسند داشته و با این وجود برخی از رانندگان آن می‌گویند که تجربه سواری با آئودی R8 هیچ هیجانی ندارد. این اتومبیل از پیشرانه 4.2 لیتری V8 و مشابه با RS6 با توان 420 اسب‌بخار استفاده می‌کند. شتاب صفر تا 100 آن 4.8 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن به 185 مایل در ساعت می‌رسد.

 

جگوار F-Type مدل 2017

قیمت: 60 هزار دلار

جگوار F تایپ 2017

استهلاک محصولات کمپانی جگوار، موضوعی جدی است. همین موضوع باعث شده است که جگوار F-Type مدل 2017 را بتوان فقط با پرداخت 60 هزار دلار خریداری کرد. این قیمت تقریبا نیمی از ارزش مدل جدید F-Type را شامل شده و عملکردی مشابه با مدل جدید F-Type را هم تجربه خواهید کرد. جگوار F-Type در دو نوع کوپه و رودستر عرضه شده و از پیشرانه 5 لیتری V8 فوق‌العاده‌ای با توان 550 اسب‌بخار استفاده کرده و نیروی تولیدی را به محور عقب منتقل می‌ کند.  شتاب صفر تا 100 این محصول با گیربکس اتوماتیک نزدیک به 3.9 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن 186 مایل در ساعت است.

 

مازراتی گرنتوریسمو اسپرت مدل 2013

قیمت: 35 هزار دلار

مازراتی گرن توریسمو

مازراتی GranTurismo  در بین سال‌های 2007 تا 2019 به تولید رسیده و در مجموع نزدیک به 39 هزار دستگاه از این محصول فوق‌العاده به فروش رسیده است. مازراتی GranTurismo  عملکردی بی‌نظیر داشته و از همان ابتدا، قیمتِ کمتری نسبت به سایر سوپراسپرت‌های ایتالیایی داشت. با همکاری بخشی از گروه فیات کرایسلر، نمونه اولیه GranTurismo به پیشرانه 4.2 لیتری V8 با توان 400 اسب‌بخار مجهز شد و مستقیماً به جنگ فراری رفت. مدل‌های بعدی GranTurismo هم به پیشرانه 4.7 لیتری با توان 444 اسب‌ بخار مجهز شدند. مازراتی GranTurismo به عنوان اتومبیلی لوکس و GT عرضه شده است. این اتومبیل در مقام یک سوپراسپرت واقعی ظاهر شده و تنها در 5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت آن 183 مایل در ساعت است.

 

دوج چلنجر هلکت مدل 2016

قیمت: 50 هزار دلار

دوج چلنجر هلکت

تعداد بسیار کمی از اتومبیل‌های اسپرت و سوپر اسپرت، 700 اسب‌بخار قدرت داشته و آن تعداد معدود هم نسخه‌هایی خاص و گران قیمت هستند. ولی دوج چلنجر هلکت از یک پیشرانه 707 اسب‌بخاری 6.2 لیتری با گشتاور 650 پوند‌فوت در زیر کاپوت خود استفاده کرده که قدرتی بیشتر از لامبورگینی اونتادور در اختیار راننده قرار می دهد. این کوپه عضلانی قادر است طی 3.6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت اتومبیل یادشده حدود 204 مایل بر ساعت در است. از نظر ظاهری دوج چلنجر هلکت شاید شبیه به سوپر اسپرت‌ها نباشد؛ اما قدرت و عملکرد آن به آسانی اونتادور را به چالش کشیده و نمی‌ توان از ارزش خرید فوق‌ العاده بالا و قیمت اندک آن گذشت.

 

 

 

 

4.5 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟