اخبار خودرو جهان
اسکناس های فلزی

گران ترین خودرو های جهان در سال 2021

دوشنبه - ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
خواندن 8 دقیقه
فورد gt

با پول می‌توان سرعت را خرید و به همین خاطر هم در شرایطی که اغلب مردم جهان در حال کسب درآمد برای رفع نیازهای روزمره خود هستند؛ خودروهایی سریع برای جلب نظر میلیاردرهای جهان ساخته می‌شود. برای خرید خودرویی سریع و در عین حال لوکس و درجه یک، نیاز به ولخرجی زیادی نیست و امروزه حتی با پرداخت 100 هزار دلار هم می ‌توان یک دوج چلنجر Redeye Widebody را خرید و حتی با کمی جستجو امکان خرید آن با پرداخت مبلغی کمتر از 90 هزار دلار هم وجود داشته و آن وقت به راحتی می‌توانید در کمتر از 3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسید. اما آیا با پرداخت این مبلغ زیاد فقط سرعت زیادی به دست می‌آوریم؟ پاسخ منفی است؛ زیرا خودروهای گران قیمت به جز برخورداری از پیشرانه‌های قدرتمند، از فناوری‌های شگفت‌انگیز و امکانات فراوانی برخودار هستند.

به گزارش خودرونویس، آیرودینامیک عالی، کنترل کشش و سیستم‌ های کامپیوتری پیشرفته تنها بخشی از امکانات فوق ‌العاده و جذاب خودروهای گران قیمت بوده و این موارد کاملا  قیمت فراوان خودروهای یاد شده را توجیه می‌کنند. اما حالا در سال 2021 کمی اوضاع فرق کرده و همه‌گیری ویروس کرونا حتی برخی از میلیاردرهای جهان را نیز محتاط‌تر کرده است. اما با این وجود خواسته ‌های ناتمام آنها علی ‌رغم مشکلات موجود در مسیر صنعت خودروسازی جهان، باعث عقب گرد خودروسازان بزرگ در حوزه تولید خودروهای لوکس و گران قیمت نشده و آنها در سال 2021 هم خودروهای خاصی را به منظور جلب نظر میلیاردرهای جهان عرضه و تولید کرده ‌اند.

در این مطلب قصد داریم که از میان گران‌ ترین خودروهای جهان 10 محصول ویژه و ممتاز را که بالاترین ارزش مالی در سال 2021 را دارند، به شما معرفی کنیم تا به این وسیله کمی در جهانِ میلیاردرها به گشت و گذار  بپردازید.

 

ب ام و M8 کانورتیبل؛ 155 هزار دلار

ب ام و M8

ب ام و M8 کانورتیبل نسبت به سایر هم رده ‌ها و کانورتیبل‌های پیش از خود قیمت متوسطی دارد. با این وجود اصلا نباید فریب قیمت پایین آن را خورد و باید در مواجه با آن کمی احتیاط کرد. زیرا این مار ساکت و بی ‌آزار در زیر کاپوت خود پیشرانه‌ای 4.4 لیتری V8  توئین توربو را جای داده و 617 اسب ‌بخار قدرت دارد. وزن 2 تنی آن کمی زیاد به نظر رسیده و احتمالا به نظر شما این موضوع برروی سرعت M8 کانورتیبل تأثیرگذار بوده است. اما این وسیله به قدر کافی قدرتمند بوده و به راحتی و در کمتر از 3.3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. علاوه بر این M8 کانورتیبل به سیستم تعلیق تطبیقی، دیفرانسیل فعال و سامانه BFC مجهز شده است.

 

آکورا NSX؛ 157 هزار دلار

آکورا nsx

آکورا NSX پس از 11 سال دوری از جهان خودرو، با روح و روانی وحشی و همچون گرگ‌ های درنده دوباره پا به عرصه رقابت نهاده است. در این محصول از پیشرانه 3.5 لیتری V6 توئین توربو و سه پیشرانه الکتریکی استفاده شده و مجموع نیروی تولیدی آن منحصرا به وسیله گیربکسی 9 سرعته و دو کلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌شد. ترکیب توان پیشرانه‌های مزبور قدرت NSX را به 573 اسب‌بخار رسانده و این خودروی چهار چرخ محرک را قادر می‌سازد که در 2.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. گشتاور پیشرانه ‌های الکتریکی NSX مستقیماً به محور جلو منتقل شده و علاوه بر آن این محصول اسپرت به ترمزهای احیا کننده مجهز شده است.

 

مرسدس میباخ اس کلاس؛ 186 هزار دلار

مرسدس میباخ s650

وقتی صحبت از سدانی لوکس و پرقدرت می‌شود که حداکثر سرعت آن بیش از 321 کیلومتر در ساعت است؛ همه نظرها به سمت و سوی مرسدس ‌بنز و برخی از تولیداتِ فوق ‌العاده این کمپانی آلمانی جلب می‌شود. میباخ پیشتاز خودروهای لوکس و قدرتمند مرسدس ‌بنز بوده و گل سر سبد محصولات برند میباخ را باید کلاس S دانست. اس کلاس 2021 سه نسخه متفاوت دارد. نسخه نخست S580 نام داشته و مجهز به پیشرانه V8 و 4 لیتری توئین توربوشارژ با توان 500 اسب‌بخار است. نسخه دیگر میباخ S650 بوده و در این مدل میباخ از موتور 6 لیتری توئین توربوشارژ V12 با توان 603 اسب‌بخار استتفاده کرده است. نسخه ‌ای دیگر از کلاس S نیز به پیشرانه ‌ای 3 لیتری توربوشارژ و 6 سیلندر با توان 487 اسب‌بخار مجهز شده و به لطف موتورهای الکتریکی در مجموع 503 اسب‌بخار قدرت دارد. اولویت میباخ در ساخت خودرو، آسایش راننده و سرنشینان است. بنابراین کف و سقف کلاس S در برابر صدا عایق بوده و درب‌ها به شکل خودکار باز می‌شوند. همچنین نورپردازی زیبایی در قسمت عقب خودرو در نظر گرفته شده و می‌توان میزهای چرمی و یخچال و فریزر را به لیست امکانات متعدد کلاس S اضافه کرد.

 

لامبورگینی هوراکان EVO؛ 215 هزار دلار

لامبورگینی هوراکان evo

جایی در شهر مارانلو واقع در کشور ایتالیا، کارخانه لامبورگینی مدل هوراکان را به عنوان یکی از موفق‌ترین محصولات خود با قلبی V10 به تولید می‌رساند. نسخه EVO نسل بعدی هوراکان است. این کوپه دو نفره و موتور وسط به پیشرانه 5.2  لیتری V10 و تنفس طبیعی با توان 631 اسب‌بخار مجهز شده و قدرت خود را به چهار چرخ منتقل می‌کند. هوراکان EVO به سیستم پویش یکپارچه وسایل نقلیه مجهز شده و براساس عملکرد راننده و شرایط جاده، عملکرد راننده را پیش‌بینی می‌کند. همچنین آیرودینامیک این محصول بهبود یافته و لامبورگینی سیستم سرگرمی اختصاصی و جدیدی برای آن در نظر گفته است.

 

پورشه 911 توربو S کابریولت؛ 220 هزار دلار

پورشه 911 توربو اس

شکست دادنِ پورشه 911 توربو کابریولت در جمع سایر خودروهای اسپرت و کانورتیبل‌های کوچک کمی سخت است. شکست ناپذیری 911 توربو با عرضه نسخه جدید آن امتداد یافته و این محصول به پیشرانه 3.7 لیتری توئین‌ توربو و 6 سیلندر Boxer با توان 640 اسب‌بخار مجهز شده است. توربوهای 911 جدید دارای فناوری توربین متغییر بوده و آنها می‌توانند بسته به میزان دور موتور، حجم کارکرد و میزان فعالیت خود را کنترل کرده و در صورت لزوم تنها یکی از توربوها به کار گرفته می‌شود.

 

مک لارن 720s؛ 300 هزار دلار

مک لارن 720s

مک لارن برای تولید خودرویی بهتر از تجاربِ مرتبط به 650s استفاده کرده و 720s را عرضه کرده است. این محصول نسبت به نسل قبل خود تکامل یافته‌تر است. مک لارن در زیرکاپوت 720s پیشرانه‌ای V8 توئین توربو و 4 لیتری را با توان 710 اسب‌بخار جای داده و در آن از منیفولدهای جدید، میل لنگی محکم‌تر و… استفاده کرده است. مک لارن 720s از همان سیستم تعلیق مدل 650s استفاده می‌کند؛ اما کمی بهتر از گذشته شده و مجموعه‌ای از سنسورهای پیشرفته هم به کمک رانندگان 720s آمده‌اند. مک لارن 720s را با توجه به ویژگی‌های آن باید یکی از سوپراسپرت‌های ارزان قیمت بازار دانست و واقعاً ارزش این محصول بیش از 300 هزار دلار است.

 

فراری 812 سوپرفست؛ 350 هزار دلار

فراری 812 سوپرفست

فراری 812 سوپرفست جایگزینی مناسب برای F12 برلینتا است. در زیر کاپوت این خودرو پیشرانه‌ای 6.5 لیتری V12 تنفس طبیعی با توان 788 اسب بخار قرار گرفته است. عدم استفاده از توربوشارژ در 812 سوپرفست به معنی مدرن نبودن آن نیست و در این فراری برای اولین بار از فرمان برقی استفاده شده است. گیربکس 812 سوپرفست به منظور توزیع متعادل وزن در قسمت عقب قرار داشته و نیروی تولیدی پیشرانه را مستقیماً به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند.

 

فورد GT؛ 500 هزار دلار

فورد gt

حدود یک دهه است که فورد فعالیت زیادی در زمینه ساخت و بهبود موتورهای اختصاصی خود موسوم به اکوبوست دارد. فورد GT نیز به یکی از نمونه‌های پیشرانه‌های مزبور مجهز شده و موتور 3.5 لیتری توئین توربو آن 647 اس‌ بخار قدرت دارد. فورد GT خودرویی موتور وسط بوده و نیروی تولیدی پیشرانه آن به محور عقب منتقل می‌شود. در این خودرو از پانل‌های فیبر کربن در بدنه، قابی آلومینیومی و سیستم تعلیقی قابل تنظیم  و چند وضعیتی استفاده شده است. وزن فورد GT در حدود 1.4 تن بوده و به لاستیک‌هایی از جنس فیبر کربن تجهیز شده است.

 

فراری SF90 اسپایدر؛ 557 هزار دلار

فراری sf90

فراری در مسیر تولید سوپراسپرت‌های هیبریدی قرار گرفته و SF90 اسپایدر یکی از نتایج تحسین برانگیزِ تلاش‌های مهندسین کمپانی فراری است. این محصول به لطف برخورداری از پیشرانه توئین توربو 4 لیتری V8 و سه موتور الکتریکی با توان 217 اسب‌بخار، در مجموع 986 اسب‌بخار قدرت دارد. شتاب صفر تا 100 فراری SF90 حدود 2.5 ثانیه بوده و پیشرانه‌های ترکیبی آن  با عبور از سرعت 82 کیلومتر بر ساعت فعال می‌شوند. توان پیشرانه‌های SF90 با کمک جعبه دنده‌ای 8 سرعته و دو کلاچه اتومایک به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

 

بوگاتی شیرون؛ 3 میلیون دلار

بوگاتی شیرون

شیرون حاصل طراحی و مهندسی کشورهای آلمان و فرانسه بوده و در سال 2016 به عنوان جایگزینِ بوگاتی ویرون به شُهرت رسیده است. در این خودرو از پیشرانه 8  لیتری W16 و مجهز به توربوشارژ چهارگانه استفاده شده است. توان بوگاتی شیرون حدود 500 اسب‌بخار بیشتر از ویرون بوده و در مجموع 1500 اسب‌بخار قدرت دارد. یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک و دو کلاچه بار سنگینِ انتقال انرژی پیشرانه قدرتمند بوگاتی را بردوش دارد. کنترل ویرون و شیرون کمی سخت بوده و هندلینگ جالبی ندارند؛ اما بوگاتی با افزودن بسته اسپرت به بوگاتی شیرون و استفاده از سیستم تعلیقی سفت‌تر و فناوری گشتاور بُرداری، به بهبود هندلینگ و فرمان‌پذیری شیرون کمک کرده است.

 

 

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟