لکسس LX570

این خودرو در حال حاضر یکی از گران‌ترین نمونه‌های موجود در ایران محسوب می‌شود هر چند که مدل آن جدید نیست و در سال 2013 تولید شده است. لکسس LX570‌ از پیشرانه 5.7 لیتری 8 سیلندر بهره می‌برد و برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت تنها 7.5 ثانیه زمان نیاز دارد.

هرچند که به دلیل داشتن چنین پیشرانه حجیم و پرقدرتی مصرف سوخت ترکیبی این خودرو به شدت بالا است و حدود 16 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. با توجه به این که قانون منع واردات خودرهای لوکس بالای 2500 سی‌سی در ایران وضع شد مدل LX570 فقط با سال‌های تولید 2012 و 2013 به ایران وارد شده است. امکاناتی نظیر سنسور نور و باران، سیستم پخش Mark Levinson با 19 اسپیکر، مانیتور 3.5 اینچی صفحه کیلومتر، سیستم تهویه چهارگانه، صندلی برقی راننده و سرنشین جلو و تریم چوب در این خودرو وجود دارد.

 

مرسدس‌بنز کلاس E

بنز بعد از لکسس، مرسدس بنز E200‌ مدل 2018 را می‌توان گران‌ترین مدل این برند در ایران دانست. این خودرو در حال حاضر به صورت صفر کیلومتر قابل خرید است که قیمت آن نیز حدود 3 میلیارد و 300 میلیون تومان اعلام می‌شود. E200 که مجهز به پیشرانه 2 لیتری است توانایی تولید حداکثر توان 184 اسب‌بخار را دارد. لازم به ذکر است که شتاب صفر تا صد E200 عدد 7.9 ثانیه اعلام شده است.

 

مرسدس بنز e200

از جمله امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به سیستم صوتی هارمن کاردن، مانیتور لمسی 5.7 اینچ جلو و 7 اینچی برای سرنشینان عقب، سیستم اکو دیسپلی، سنسور نور، سنسور باران، کروزکنترل، سیستم تهویه دوال و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. البته یک سری امکانات را می‌توان به صورت سفارشی نیز به این خودرو اضافه کرد که ممکن است در میان خودروهای وارد شده به ایران وجود داشته باشد.

 

مازراتی گیبلی

گیبلی یک سدان لوکس ایتالیایی است که برای اولین بار در نمایشگاه خودروی شانگهای در سال 2013 رونمایی شد. این خودرو در مدل پایه به یک موتور 3 لیتری توربو مجهز شده که توانایی تولید 345 اسب بخار قدرت را دارد؛ این موتور اگر چه توسط مازراتی طراحی شده اما مونتاژ کننده آن فراری است.

 

 

مازراتی گیبلی

نکته جالب در مورد گیبلی قیمت فوق العاده بالای آنست؛ در حالی که قیمت آن در خارج حدود 70 هزار دلار است، در داخل قیمتی نجومی پیدا کرده و 3 میلیارد تومان ارزش گذاری شده است.

 

ولوو XC90 اینسکریپشن

ولوو XC90 از جمله شاسی‌بلند‌های لوکس و مشهور این خودروساز سوئدی است که در ایران نیز با مدل 2017 یافت می‌شود. خاص‌ترین مدل این خودرو در ایران با پسوند اینسکریپشن قیمت 3 میلیارد و 200 میلیون تومانی دارد. این خودرو از پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر بهره می‌برد که به واسطه بهره‌گیری از آن شتاب صفر تا صد آن به 6.9 ثانیه می‌رسد.

 

ولوو

لازم به ذکر است که این خودرو در سه تیپ مومنتوم، آر دیزاین و اینسکریپشن به کشور راه یافت که البته نسخه اینسکریپشن فول‌ترین نمونه آن است. از جمله تفاوت‌ها نسبت به مدل‌های دیگر را می‌توان به خروجی اگزوز 4 تایی و جلوپنجره کرومی اشاره کرد. یکی از نکات جالب در این خودرو استفاده همزمان از توربوشارژ و سوپرشارژ است که به واسطه همین تکنولوژی شتابگیری سریع آن رقم می‌خورد.

در بخش امکانات رفاهی نیز می‌توان به مواردی نظیر 4 حالت رانندگی، سیستم کروز کنترل هوشمند، سیستم صوتی حرفه‌ای 1400 واتی Bowers & Wilkins با 19 اسپیکر، مانیتور 12 اینچی صفحه کیلومتر، سیستم تهویه چهارگانه هوشمند، صندلی راننده 12 حالته برقی، گرمکن صندلی جلو و عقب، چرم صندلی ناپا و …. اشاره کرد.

 

فراری 458 ایتالیا

حضور یکی از محصولات روز فراری در سطح خیابان های ایران چیزی همانند یک رویا بود، اما با حرف و حدیث های فراوان سرانجام این اتفاق افتاد. از روز اولی که این خودروی استثنایی وارد کشور شد، تصاویر آن در فضای مجازی به شدت سر و صدا کرد.

 

 

فراری 458

این خودروی اسپورت ایتالیایی به یک موتور 4.5 لیتری هشت سیلندر V شکل مجهز شده که قادر به تولید 562 اسب بخار قدرت می باشد. با شتاب 3 ثانیه ای می توان لقب پرشتاب ترین خودروی خیابانی کشور را به این فراری اعطا کرد، در صورت فراهم بودن مسیر مستقیم نیز 458 ایتالیا تا 340 کیلومتر بر ساعت سرعت خواهد گرفت که از این بابت نیز سرآمد است.

 

مازراتی گرن کابریو S

در نمایشگاه ژنو سال 2013، مازراتی نسخه ویژه از گرن کابریو را معرفی کرد که نسبت به نسخه معمولی عملکرد و هندلینگ بهتری داشت.

 

 

مازراتی گرن کابریو

این خودرو به همان موتور 4.7 لیتری مجهز شده بود اما با این تفاوت که توان خروجی آن 10 واحد افزایش یافته و به 450 اسب بخار رسیده بود. این کوپه بسیار لوکس که چهار صندلی دارد، مجهز به سقف تبدیل پذیر بوده و مالکان آن می توانند در فصل بهار با باز کردن سقف از هوای مطبوع نهایت لذت را ببرند.گرن کابریو S در بازارهای جهانی زیر 150 هزار دلار قیمت دارد.

 

ب‌ام‌و

بازار خودروهای لوکس ایران را به طور کلی نمونه‌های آلمانی و ژاپنی تشکیل می‌دهند. سری 7 ب‌ام‌و به نوعی پرچمدار این خودرو در بین سدان‌های آن محسوب می‌شود که مدل 730LI آن در گران‌ترین حالت قیمت 3 میلیارد و 200 میلیون تومانی دارد. پیشرانه این خودرو از نوع 2 لیتری است که حداکثر توان 258 اسب‌بخار را ارائه می‌دهد. با استفاده از همین پیشرانه، سدان فول‌سایز و لوکس ب‌ام‌و می‌تواند در مدت زمان 6.3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

 

ب ام و 730LI

 

بنابراین با خودرویی مواجه خواهید بود که در عین لوکس بودن می‌تواند شتاب قابل قبولی را نیز ارائه دهد. ب‌ام‌و 730LI به امکاناتی نظیر سیستم صوتی هارمن کاردن با 16 اسپیکر، مانیتور لمسی 10.2 اینچی با کنترلر، سیستم تشخیص حرکات دست، مانیتور و تبلت برای ردیف عقب، چراغ جلو لیزری، نورپردازی داخلی، سیستم تعلیق هوشمند، ریموت لمسی، فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب و … مجهز است. یک سری امکانات دیگر نیز به صورت سفارشی روی برخی مدل‌ها وجود دارد که همین عامل باعث گران‌تر شدن آن‌ها می‌شود.

 

مازراتی گرن توریسمو ام سی استراداله

ام سی استراداله پاسخ مازراتی به درخواست هایی مبنی بر ارایه یک مدل ایرودینامیک تر، سبک تر و قدرتمندتر از گرن توریسمو بود که برای اولین بار در نمایشگاه خودروی پاریس 2010 در معرض عموم گذاشته شد.

مازراتی گرن توریسمو

 

این کوپه لوکس با شتاب حدود 4.5 ثانیه ای در زمره پرشتاب ترین خودروهای موجود در بازار ایران بوده و توانایی رسیدن به حداکثر سرعت 300 کیلومتر در ساعت را دارد.

 

لکسوس RX‏ ، 200 توربو fsport

در میان شاسی‌بلندهای لکسوس که در ایران موجود هستند پس از LX570، مدل RX را می‌توان جزو لوکس‌ترین‌ها دانست. این خودرو به پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربو مجهز است اما شتاب صفر تا صد آن نسبت به سایر مدل‌های ذکر شده در بالا کمتر است. RX می‌تواند در مدت زمان 9.5 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت برسد؛ هرچند که با همه این موارد رسیدن به چنین سرعتی برای یک خودروی لوکس، ‌همچنان قابل قبول است.

 

لکسوس RX

لکسوس برای این خودرو تجهیزاتی نظیر کروز کنترل هوشمند، 4 حالت رانندگی، سیستم تعلیق هوشمند، سنسور نور و باران، رادار تغییر لاین و تصادف جلو، روکش چرم اف اسپرت، سیستم صوتی پایونیر با 12 اسپیکر، مانیتور 12.3 اینچی، سیستم تهویه دوال، صندلی راننده 8 حالت برقی، شارژر وایرلس و ساعت آنالوگ در نظر گرفته است.

 

پورشه کاین S

پورشه کاین را می‌توان موفق‌ترین تجربه این خودروساز آلمانی در زمینه ساخت شاسی‌بلند دانست. این خودرو در نسخه‌های مختلفی به ایران راه یافت که نمونه کاین S و GTS در حال حاضر جزو گران‌ترین نمونه‌ها محسوب می‌شوند. البته تعداد انگشت‌شماری از توربو و توربو S‌ نیز وارد کشور شد که این 2 مدل قوی‌ترین نمونه‌های کاین در ایران هستند.

 

پورشه کاین

در حال حاضر مدل کاین S با قیمت 2 میلیارد و 700 میلیون تومان در بهترین حالت از لحاظ ظاهر و آپشن‌ها فروخته می‌شود. این خودرو که مدل 2013 است از پیشرانه 4.8 لیتری 8 سیلندر با حداکثر توان 400 اسب‌بخار بهره می‌برد. این نکته را باید گفت که شتاب صفر تا صد کاین S حدود 6 ثانیه است.

در بخش تجهیزات و امکانات رفاهی مواردی مانند کروزکنترل هوشمند، سنسور نور و باران، رادار نقطه کور و تغییر لاین، نورپردازی داخلی، سیستم صوتی حرفه‌ای Burmester یا BOSE با 10 اسپیکر، مانیتور لمسی 7 اینچ، قطب‌نما، سیستم تهویه دوال، صندلی راننده و سرنشین جلو 12 حالت برقی و بسیاری از موارد دیگر وجود دارد.

 

مازراتی کواتروپورته GT S

کواتروپورته دیگر سدان فوق العاده لوکس ایتالیایی است که با پلاک ملی در کشور تردد می کند. نسل پنجم این خودرو که بین سال های 2003 تا 2012 تولید شده در سال 2009 مورد بازنگری و بروزآوری قرار گرفته است.

مازراتی

 

این اتفاق باعث شد موتور 4.2 لیتری جای خود را به موتور 4.7 لیتری V8 که با همکاری فراری ساخته شده بدهد. با این موتور 434 اسب بخاری کواتروپورته GT S شتاب 5.1 ثانیه ای دارد که آن را به یکی از سریع ترین خودروهای موجود در کشور تبدیل می کند.

 

مرسدس بنز S500

کاخ متحرک مرسدس بنز از سال 2014 وارد ششمین نسل خود شد. نمونه هایی از این نسل که با کد W222 شناخته می شود، به داخل کشور ما نیز راه یافته و با پلاک ملی در خیابان ها دیده شده است.

مرسدس بنز

 

نسخه S500 به یک موتور 4.7 لیتری توربو مجهز شده که توانایی تولید 450 اسب بخار قدرت را دارد. شتاب صفر تا 100 این اتومبیل بسیار لوکس حدود 5 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن همانند اکثر محصولات آلمانی در 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است.

این خودرو برای پیمایش مسافت 100 کیلومتر در حالت ترکیبی به 8.6 لیتر سوخت نیاز دارد؛ میزانی که مشابه مصرف سوخت محصولات داخلی با موتورهای 1.8 لیتری است!

 

بنتلی کانتیننتال GT

حضور خودرویی از برند بنتلی در ایران یک اتفاق بسیار نادر است، چرا که این برند هیچ نمایندگی در کشور نداشته و بر خلاف آلمانی ها سابقه ای هم در تاریخ خودروی ایران ندارد.

 

 

نسل دوم کانتیننتال جی تی با موتورهای 12 و 8 سیلندر ارایه شد؛ نمونه وارد شده به کشور دارای موتور 8 سیلندر 4 لیتری به قدرت 500 اسب بخار است.این موتور به تکنولوژی غیرفعال کردن سیلندرها مجهز شده که باعث کاهش مصرف سوخت تا 8 درصد می شود. شتاب این کوپه لوکس 4.8 ثانیه و حداکثر سرعت آن هم به 305 کیلومتر بر ساعت می رسد.

 

مرسدس بنز SLS AMG Black

مرسدس بنز SLS AMG Black Series گونه ارتقا یافته و بهینه تر شده SLS AMG است. در کنار بهسازی انجام شده در ظاهر خودرو به منظور پایداری و ایرودینامیک بهتر، توان خروجی موتور 6.2 لیتری نیز از 563 به 622 اسب بخار افزایش پیدا کرده است.

 

مرسدس بنز SLS AMG Black

 

شتاب 0 تا 60 مایل این سوپر اتومبیل آلمانی 3.5 ثانیه بوده و در مسیر مستقیم توانایی رسیدن به حداکثر سرعت 315 کیلومتر در ساعت را دارد.

 

 

5 از 1 رای