به گزارش خودرونویس، مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: فاز دوم طرح تبدیل یارانه ای خودروها به گازسوز، خودروهای مسافربر شخصی را تحت پوشش قرار می دهد که طبق برآوردهای صورت گرفته استارت کار از ماه های آینده آغاز می شود.

محمدحسین باقری ، با اشاره به آخرین وضعیت تبدیل خودروهای عمومی ، اظهار کرد: طبق مصوبه شورای اقتصاد، تبدیل یارانه ای خودروها به گازسوز برای خودروهای عمومی به صورت رایگان است که شامل تاکسی ها و انواع وانت ها با هر نوع پلاک شخصی و غیر شخصی می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در فاز اول اجرای این طرح هستیم و با پیشرفت کار فاز دوم را نیز شروع خواهیم کرد، تاکید کرد: فاز دوم خودروهای مسافربر شخصی هستند که شامل اسنپ، تپسی و آژانس هایی که تحت کنترل و نظارت وزارت کشور و یا شهرداری ها هستند، می شود. در واقع دو فاز برای این طرح در نظر گرفته شده که شامل خودروهای عمومی و مسافربرهای شخصی است.

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به پیشرفت انجام شده در مسیر فاز اول اجرای طرح، اظهار کرد: در حال حاضر باتوجه به شرایط کشور و شیوع ویروس کرونا با تعطیلی کارگاه ها روبه رو بودیم ولی باتوجه به رعایت پروتکل ها از اواسط خرداد ماه پیمانکاران کار تبدیل را آغاز کردند و ثبت نام نیز در سایت www.niopdc.ir  در حال انجام است.

 

۹۵ هزار  نفر ثبت نام کردند

به گفته باقری تا کنون حدود ۹۵ هزار  ثبت نام صورت گرفته که از این تعداد ۲۶ هزار و ۴۰۰ خودرو شامل این طرح شده اند، ۷۵۰۰ خودرو تبدیل شده و ۱۴ هزار و ۵۰۰ خودرو در صف تبدیل هستند و نوبت خود را دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه ۴۶۰۰ خودرو دیگر هنوز کارگاه خود را انتخاب نکردند و در فرایند کار انتخاب کارگاه و زمان مناسب برای تبدیل هستند، تصریح کرد: با توجه به استقبال خودروهای عمومی باید شرایط را بررسی کنیم و بعد از اینکه وضعیت خودروهای عمومی مشخص شد به سراغ خودروهای مسافربر شخصی می رویم.

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: در مجموع یک میلیون ۴۶۴ هزار خودرو در طرح تبدیل رایگان قرار دارند که از این تعداد آنچه که خودرو عمومی وجود داشته باشد و در سامانه ثبت نام کنند تبدیل خواهیم کرد و بعد از اینکه این فاز انجام شد مرحله بعدی تبدیل یارانه ای مسافربرهای شخصی انجام می شود.

 

باقری با تاکید بر اینکه طرح کلی مجموع خودروهای عمومی و مسافربر شخصی یک میلیون و ۴۶۶ هزار خودرو را پوشش می دهد که ما امیدواریم فرایند به گونه ای پیش برود که بتوانیم این طرح را به طور کامل اجرایی کنیم، گفت: زمان اجرای فاز دوم بستگی به شرایط و استقبال خودرو های عمومی دارد اما باتوجه به صحبت هایی که با مسوولان ذیربط صورت گرفته است احتمال دارد که طی  ماه های آینده بحث خودروهای شخصی را مورد بررسی قرار دهیم و کار تبدیل آن ها را نیز آغاز کنیم.

5 از 1 رای