اخبار خودرو جهان
دارای نسخه هیبریدی، پلاگین هیبرید و الکتریکی

کیا Niro 2023 رونمایی شد

شنبه - ۶ آذر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
کیا Niro

نمی توان انکار کرد که نسل پیشین کیا Niro در بین کراس اوورهای کوچک رقیب خود طراحی جذابی داشت؛ ولی باید اعتراف کنیم که نسل جدید کیا نیرو Niro که به تازگی معرفی شده طراحی بسیار جذابی داشته و کاملا از صفر طراحی و تولید شده و استایل بیرونی و کابین آن هیچ ربطی به نسل قبل ندارد. کیا Niro 2023 یکی از معدود خودروهایی بوده که مسل جدید آن هیچ ربطی به نسل قبل ندارد.

به گزارش خودرونویس، البته این حجم از تغییر چیز خیلی خوبی هم نیست؛ بسیاری از خودروسازان به جای اعمال تغییرات رادیکالی در نسل جدید محصولات خود اقداماتی محافظه کارانه در خصوص طراحی نسل جدید انجام می دهند. البته همه اینها به سلیقه مشتری مربوط می شود و ممکن است از استایل ظاهری کیا Niro 2023 خوشتان بیاید و یا ممکن است طراحی رادیکالی و عجیب آن را نپسندید. طراحی نسل جدید کیا Niro مشابه سایر محصولات تازه رونمایی شده از این کمپانی مانند اسپورتیج جسورانه و جذاب است.

نمای عقب کیا Niro

اگر استایل ظاهری عجیب کیا Niro 2023 برایتان آشناست به این دلیل بوده که المان های مشترکی با خودرو مفهومی HabaNiro کانسپت 2019 در این خودرو دیده می شود که این شباهت مربوط به چراغ های LED روشنایی در روز و کانتراست اجرا شده روی ستون عقب این خودروست. رینگ های آلیاژی با تم دو رنگ و پره های Y شکل این خودرو به همراه سبک طراحی چراغ های عقب بومرنگ مانند هم مشابه همین خودروی مفهومی طراحی شده اند.

ستون عقبی این خودرو بسیار عریض بوده که موجب شده دید راننده نسبت به محیط پشت خودرو به هنگام حرکت به صورت دنده عقب مقداری سخت باشد. از جمله تفاوت هایی که در مدل تولیدی کیا Niro نسبت به مدل مفهومی دیده می شود نصب دستگیره های معمولی روی درب ها و اضافه شدن آینه جانبی به جای دوربین دید جانبیست.

کیا Niro

طراحی کابین کیا Niro 2023

طراحی کابین کیا Niro 2023 کاملا بازطراحی شده و لوکس تر و مدرنتر از مدل قبل به نظر می رسد. استایل کلی داشبورد مشابه کیا اسپورتیج جدید به نظر می رسد. دو نمایشگر دیجیتالی به صورت کنار هم در داشبورد این خودرو دیده می شود که یکی برای نشانگرهای پشت فرمان و دیگری برای سیستم سرگرمی و مالتی مدیاست. جدا از این دو نمایشگر دیجیتالی، چند کلید برای کرای کنترل سیستم تهویه و برخی از قابلیت ها و میانبر به برخی برنامه ها مانند رهیاب در داشبورد و کنسول میانی تعبیه شده اند.

کابین کیا Niro

به جای شیفتر دنده نسل قبل، یک شیفتر روتاری در کیا Niro جدید نصب شده که باعث شده فضای بیشتری در کنسول میانی در دسترس باشد. این شیفتر دنده جدید با کلیدهای فیزیکی گرمکن و سردکن صندلیها، گرمکن فرمان، اتوهلد و سنسورهای پارک کمکی این خودرو احاطه شده است.

کیا اظهار کرده که تودوزی سقف از کاغذهای بازیافتی طراحی شده و صندلی ها نیز از Bio Pu و Tencel و برگ های اکالیپتوس تودوزی شده اند. کاملا مشخص بوده که کیا قصد داشته از مواد پایدار در طراحی کابین استفاده کند و رودری ها نیز با BTX رنگ شده اند که رنگی با پایه آب بوده که فاقد بنزن، تولوئن و زایلن است.

کابین کیا Niro

سخن پایانی

کیا نسل جدید Niro 2023 را در نمایشگاه حمل و نقل سئول رونمایی کرده؛ ولی هیچ مطلبی را در خصوص مشخصات فنی این خودرو اظهار نکرده است. ولی این موضوع را می دانیم که کیا قصد دارد همانند گذشته Niro را به صورت هیبریدی، پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی در سال 2022 به بازار جهانی عرضه کند.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟