اخبار خودرو جهان
جان سخت ترین اسیووی کیا

ماشین کیا موهاوی 2022 معرفی شد

شنبه - ۱۸ دی ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
کیا موهاوی 2022

شاید اینطور به نظر نرسد، ولی کیا موهاوی از نظر تکنولوژی یکی از قدیمی ترین خودروهای در حال فروش این خودروساز کره ای در دوران فعلیست. پایه و اساس این خودرو به سال 2008 مربوط می شود؛ زمانی که موهاوی برای اولین بار به بازار کره جنوبی و همزاد آن یعنی Borrego (بورگو) به بازار آمریکای شمالی راه یافتند. به دلیل فروش بسیار کم فروش موهاوی تنها چند سال پس از اولین حضور در بازارهای جهانی تنها به بازار کره جنوبی محدود شد.

به گزارش خودرونویس، کیا در سال 2016 یک فیس لیفت ساده برای اسیووی بادی آن فریم موهاوی ارائه کرد و در سال 2019 طراحی نمای بیرونی و کابین این خودرو را به طور کامل دگرگون کرد که این تغییرات کاملا از خودروی کانسپت Masterpiece الگوبرداری شده بود. حال که در ژاویه 2022 هستیم، کیا بار دیگر اسیووی فول سایز موهاوی را در بازار کره جنوبی بروزرسانی کرده است. نکته جالبی که در مورد موهاوی 2022 وجود دارد، استفاده کیا از یک لوگوی اختصاصی برای این خودرو بوده که با سدان اپیروس که حدود یک دهه پیش از خط تولید این شرکت کنار گذاشته شد مشترک است. همین داستان در خصوص کیا استینگر 2022 نیز وجود داشت و این سدان فستبک نیز از یک لوگوی اختصاصی استفاده می کند.

کیا موهاوی 2022 مقداری نسبت به تلوراید ابعاد کوچکتری دارد؛ ولی از کراس اوور سورنتو بزرگتر است. موهاوی سرسخت ترین اسیووی کمپانی کیا بوده و این به دلیل بهره بردن از ساختار شاسی مستقل یا به عبارتی بادی آن فریم است. همین موضوع سبب می شود که موهاوی عملکرد خوبی از خود در بیراهه نوردی نشان دهد. مهندسین کیا برای نسخه 2023 تغییراتی را در شاسی و تعلیق موهاوی اعمال کرده اند تا سواری این اسیووی فول سایز راحت تر شود و لرزش ها و ضربه های منتقل شده به درون کابین کاهش یابد.

کابین کیا موهاوی 2022

صحبت از راحتی که شد باید اظهار کنیم که کابین کیا موهاوی جدید نسبت به نسخه پیشین به مراتب ساکتتر بوده که این به لطف استفاده از شیشه های دوجداره حاصل شده است. یکی دیگر از ویژگی های کیا موهاوی 2022 اضافه شدن سیستم ترمز چند برخوردی به عنوان تجهیزات استاندارد است؛ این سیستم ترمز بدین صورت عمل می کند که به صورت اتوماتیک ترمزها را درگیر کرده تا از برخورد ثانویه پس از ضربه اولیه جلوگیری کند. از جمله تغییرات ظاهری کیا موهاوی 2022 نسبت به نسخه پیشین می توان به اضافه شدن تریم مشکی براق در برخی از قطعات ظاهری مانند جلوپنجره اشاره کرد.

مشخصات کیا موهاوی 2022

به دلیل قوانین وضع شده در کره جنوبی، کیا موهاوی 2022 که از پیشرانه دیزلی استفاده می کند، به دستگاه جدیدی مجهز شده که آلایندگی این نیروگاه دیزلی را کاهش می دهد. البته در برخی از بازارها مانند امارات متحده عربی کیا موهاوی همچنان با پیشرانه بنزینی به فروش می رسد. این خودرو در امارات با دو پیشرانه بنزینی عرضه می شود که نسخه پایه یک نیروگاه شش سیلندر 3.8 لیتری با 270 اسب بخار قدرت و 362 نیوتن متر گشتاور دارد. نسخه قدرتمندتر هم از یک پیشرانه 4.7 لیتری هشت سیلندر با 347 اسب بخار قدرت بهره می برد. نسخه دیزلی کیا موهاوی هم از یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر توربودیزل با 260 اسب بخار قدرت و 560 نیوتن متر گشتاور بهره می برد.

قیمت کیا موهاوی 2022

نسخه پایه کیا موهاوی 2022 قیمت پایه ای معادل 41 هزار و 100 دلار دارد؛ ولی مجهزترین نسخه این اسیووی فول سایز بادی آن فریم چیزی در حدود 49 هزار دلار اعلام شده است.

4.7 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟