اخبار خودرو ایران
احتمال عرضه سراتوهای وارداتی با موتور 1.6 یا 2 لیتری

کیا سراتو 2022 توسط کوشا خودرو به ایران عرضه می شود

شنبه - ۱۹ آذر ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
کیا سراتو 2022 وارداتی کوشا خودرو (1)

شرکت کوشا خودرو خود را نمایندگی رسمی کیا موتورز در ایران معرفی کرده و با توجه به بیلبوردهایی که در سطح برخی از شهرها از جمله تهران دیده می شود، این شرکت قصد عرضه کیا سراتو 2022 را به بازار ایران دارد. البته کوشا خودرو ضمن عرضه کیا سراتو 2022، قصد عرضه کیا پیکانتو را نیز داشته که هر دو خودرو سابقه حضور قبلی در بازار را داشته و جزو محصولات خوشنام و موفق کیا محسوب می شوند.

به گزارش خودرونویس، ظاهرا هزارتوی واردات خودرو در حال به سرانجام رسیدن بوده و شرکت های واردکننده یکی یکی در حال اعلام حضور هستند. کوشا خودرو نخستین شرکتی بوده که اعلام حضور کرده و خود را نمایندگی رسمی کیا موتورز در ایران معرفی کرده است. در بیلبوردهای کوشا خودرو در تهران، عکس کیا سراتو 2022 کاملا مشخص بود و پیام آن نیز کاملا واضح است. یعنی کیا سراتو 2022 یکی از محصولاتی بوده که کوشا خودرو به عنوان نماینده رسمی کیا در ایران عرضه خواهد کرد.

کیا سراتو 2022 وارداتی کوشا خودرو (1)

اما قطعا کوشا خودرو به صورت تک محصولی فعالیت نمی کند و محصولات دیگری از برند کیا را نیز به بازار عرضه خواهد کرد. دیگر محصول کیا که توسط کوشا خودرو به بازار ایران عرضه می شود، هاچبک جمع و جور شهری کیا پیکانتو بوده که قبلا هم سابقه حضور موفقی را در بازار ایران داشته و توانسته محبوبیت خوبی را بین مشتریان پیدا کند.

کیا سراتو 2022 وارداتی کوشا خودرو (1)

مشخصات کیا سراتو 2022 وارداتی کوشا خودرو

هرچند کوشا خودرو در این لحظه مشخصات سراتوهای وارداتی را اعلام نکرده، اما این خودرو چندان مشخصات پیچیده ای ندارد و با یکی از دو موتوری که در بازارهای دنیا عرضه می شود به ایران نیز راه پیدا می کند. کیا سراتو که در بازارهای جهانی با نام کیا فورته یا کیا K3 هم عرضه می شود به احتمال زیاد با همان موتور 2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به بازار ایران عرضه می شود که روی سراتوهای پیشین هم نصب شده بود. این موتور قادر به تولید 147 اسب بخار قدرت و 180 نیوتن متر گشتاور است. این نیرو توسط یک گیربکس شش دنده اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده به صورت دستی به چرخ های جلو منتقل می شود.

کیا سراتو 2022 وارداتی کوشا خودرو (1)

البته احتمال واردات کیا سراتو با موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی هم به بازار ایران وجود دارد. این موتور 1.6 لیتری دارای سیستم پاشش سوخت درگاهی بوده که قادر به تولید 128 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور است. هر دو موتور سابقه نصب روی کیا سراتوهای نسل قبل را که در بازار ایران عرضه شده اند داشته و امتحان خود را به خوبی پس داده اند.

کیا سراتو 2022 وارداتی کوشا خودرو (1)

امکانات کیا سراتو 2022 وارداتی کوشا خودرو

هرچند کوشا خودرو هیچ مطلبی در خصوص مشخصات کیا سراتوهای 2022 وارداتی بیان نکرده، اما می توان حدس هایی را در خصوص امکانات این خودرو زد. کیا سراتو 2022 در تمامی مدل ها دارای نمایشگر دیجیتالی کامپیوتر سفری 4.2 اینچی در بین نشانگرهای آنالوگ در پشت فرمان است. همچنین بسته به نسخه سفارشی در میان داشبورد نمایشگر 8 یا 10.25 اینچی لمسی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی نصب شده که دارای درگاه بدون سیم اپل کار پلی و اندروید اتو است. کیا سراتوهای وارداتی دارای ترمز پارک برقی، اتو هلد، پورت شارژ USB برای سرنشینان عقب، سانروف برقی، رادار نقطه کور، رهیاب، کروز کنترل، هشدار خروج امن و دیگر سیستم های کمکی راننده مانند تثبیت خودرو بین خطوط و … است. البته برخی از این آپشن ها روی کیا سراتوهای عرضه شده در بازار ایران ممکن است به دلیل محدودیت قیمت در واردات خودرو دیده نشوند.

 

 

 

4.2 از 5 رای

دیدگاه شما چیست؟