اخبار خودرو جهان
در راستای ساده سازی و ایمن سازی رانندگی صورت گرفت

اختراع اولین کمربند ایمنی نورپردازی شده جهان توسط اشکودا

دوشنبه - ۱۹ آبان ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
کمربند ایمنی هوشمند اشکودا

کمپانی خودروسازی اشکودا برای پایان دادن به دردسرهای ناشی از بستن کمربند ایمنی در شب و پیدا کردن قفل آن، اولین قفل کمربند ایمنی نورپردازی شده جهان را طراحی کرده است. این کمربند ایمنی نورپردازی شده در راستای برنامه های این برند به نام ویژگی های ساده هوشمندانه طراحی شده و زمانی که کمربند ایمنی باز باشد این قفل به رنگ قرمز روشن شده و زمانی که کمربند ایمنی درست بسته شود، این چراغ به رنگ سبز در می آید.

به گزارش خودرونویس، این سیستم از یک دکمه پلاستیکی معمولی قرمز رنگ مانند سایر کمربندهای ایمنی تشکیل شده که در پشت آن چراغ LED به منظور نورپردازی و روشنایی طراحی شده است. طراحی کریستالی مانند قفل کمربند ایمنی باعث می شود که نور چراغ های LED پشت آن به خوبی پخش شود. روشن شدن این چراغ به هنگام ورود راننده و سرنشین به خود نوعی خوش آمد گویی محسوب شده و به آنها کمک می کند تا در محیط های تاریک به راحتی قفل کمربند را مشاهده کنند و کمربند ایمنی خود را ببندند.

 

نحوه عملکرد

زمانی که یک سرنشین روی صندلی محصولات اشکودا می نشیند، سنسور وزنی طراحی شده درون صندلی تشخیص می دهد که فردی روی صندلی قرار داشته و چراغ قفل کمربند ایمنی به رنگ قرمز در می آید. این نشان می دهد که سرنشین باید کمربند ایمنی خود را ببندد. همچنین اگر سرنشین فراموش کند که کمربند ایمنی خود را ببندد و یا آن را به طور صحیح نبسته باشد، باز هم این چراغ به رنگ قرمز در می آید.

زمانی که سگک کمربند ایمنی درون قفل به درستی جا می گیرد، این چراغ به رنگ سبز در آمده که نشان می دهد کمربند به درستی بسته شده و سپس رنگ آن سفید می شود. این موضوع به سرنشینان کمک می کند که در شب و پس از پایان سفر کمربند ایمنی خود را به راحتی پیدا کنند و قفل آن را باز کنند.

کمربند ایمنی هوشمند اشکودا

این قفل کمربند ایمنی هوشمند تنها یکی از ویژگی هایی است که اشکودا تحت عنوان ویژگی های ساده هوشمندانه ابداع کرده است. هدف اشکودا از ابتداع این سیستم ها ساده و ایمن تر کردن زندگی و لذت بخش کردن رانندگی با محصولات این کمپانی است. در سال 2019 این شرکت 94 اختراع در زمینه خودرو را به نام خود ثبت کرد که این تعداد از تمام شرکت های داخل جمهوری چک بیشتر بوده و ظاهرا قصد دارد هر سال به تعداد این اختراع های ساده و هوشمندانه خود بیفزاید.

 

سایر نوآوری های اشکودا

یکی دیگر از اقدامات نوآورانه اشکودا تولید کف پایی هایی جدید از جنس پارچه الیافی توخالی است که ضمن ساده تر تمیز و شسته شدن، به نحوی طراحی شده که کثیفی و گرد و خاک را بیشتر پنهان می کند تا کابین خودرو تمیزتر به نظر برسد. همچنین اشکودا یک آپشن دیگر به نام Flexible Cargo Snake(مار منعطف فضای بار) را طراحی کرده که به موجب آن از جعبه ها، کارتون ها و سایر وسایل موجود در این قسمت در کنار یکدیگر محافظت کامل به عمل می آید.

البته تمام نوآوری ها و اختراعات اشکودا به منظور استفاده در داخل خودرو نیستند؛ بلکه برخی از نوآوری های اشکودا در خط تولید این کمپانی استفاده می شوند. به عنوان مثال اشکودا یک دوربین خط تولید ابداع کرده که می تواند اجزای بدنه خودرو را پیش از جوشکاری به طور دقیق کنترل کند. این سیستم از چهار دوربین تشکیل شده که می تواند محل درست قطعات بدنه و زاویه جوشکاریی ربات و فاصله آن را تشخیص دهد تا عمل جوشکاری قطعات بدنه سریع تر و با دقت بیشتری انجام شود.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟