خودرو کی ام سی KMC J7 در غرفه کرمان موتور در نمایشگاه اصفهان

به گزارش خودرونویس، گل سرسبد غرفه کرمان موتور را می توان سدان کی ام سی J7 دانست که اتفاقا به تازگی هم اولین سری آن به مشتریان تحویل داده شده است. سدان کی ام سی KMC J7 را می توان جذابترین سدان چینی در بازار ایران دانست که به واسطه طراحی جذاب، موتور قدرتمند، کابین لوکس و کیفیت ساخت مناسب آن در کانون توجه بازدیدکنندگان از غرفه کرمان موتور و همچنین مشتریان قرار گرفته بود.

کی ام سی KMC J7 کرمان موتور قدرتمندترین محصول حال حاضر این خودروساز وطنی در سگمنت خودروهای سواریست. این خودرو دارای یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر با سیستم تزریق مستقیم سوخت GDI بوده که قادر به تولید 172 اسب بخار قدرت در دور 5500 و 280 نیوتن متر گشتاور در دور 1800 تا 3500 است. این نیرو توسط یک گیربکس اتوماتیک شش دنده دو کلاچه wet با شیفتر دنده در پشت فرمان به چرخ های جلو منتقل شده و عملکرد خوبی را برای این سدان لیفتبک چینی 1485 کیلوگرمی رقم می زند. کی ام سی KMC J7 طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4780، 1820 و 1492 میلی متر داشته و فاصله بین دو محور آن نیز 2770 میلی متر اعلام شده است. این خودرو در اکسل جلو دارای سیستم تعلیق مکفرسون و در اکسل عقب دارای تعلیق مولتی لینک است.

کرمان موتور کی ام سی KMC جک نمایشگاه خودرو اصفهان 1401 (1)

کی ام سی K7 در نمایشگاه اصفهان

خودرو KMC K7 را باید پرچمدار شاسی بلندهای کرمان موتور دانست که در غرفه این شرکت در نمایشگاه خودرو اصفهان 1401 حضور داشت. کی ام سی K7 یکی از لوکس ترین شاسی بلندهای چینی بازار ایران نیز محسوب می شود که به واسطه طراحی جسورانه و جذاب، کابین خوش ساخت، موتور قدرتمند 1.5 لیتری GDI و همچنین امکانات ایمنی و رفاهی لوکس توانسته طرفداران زیادی در بازار پیدا کند و در غرفه کرمان موتور نیز تا حد زیادی توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کرد.

کراس اوور KMC K7 از یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با سیستم سوخت رسانی GDI یا تزریق مستقیم سوخت بهره می برد. این پیشرانه TGDI قادر به تولید 174 اسب بخار قدرت و 251 نیوتن متر گشتاور است. این همان پیشرانه ای بوده که کرمان موتور روی جک S5 فیس لیفت نیز نصب کرده است. نکته بارز این پیشرانه تولید ماکزیمم گشتاور از دو پایین 1500 و انتقال آن به گیربکس شش سرعته دو کلاچه بوده که همین موضوع سبب عملکرد خوب KMC K7 پیشین شده است. به طور کلی سیستم سوخت رسانی GDi موجب افزایش راندمان و کاهش مصرف سوخت می شود که این موضوع به خوبی در هنگام رانندگی با KMC K7 قابل مشاهده است.

 

جک S5 نیوفیس TGDI در نمایشگاه خودرو اصفهان 1401

جک S5 را باید یکی از محبوبترین و پرفروش ترین کراس اوورهای چینی موجود در بازار ایران دانست. این خودرو به واسطه چهره جذاب، مشخصات فنی خوب خود در سالهای گذشته و کیفیت ساخت مطلوب در سالهای گذشته فروش بسیار خوبی را تجربه کرد. کرمان موتور مدتی پیش نسخه بروزرسانی شده جک S5 را با پیشرانه متفاوت و پربازده تر و مقداری تغییرات ظاهری و ارتقا سطح امکانات به بازار عرضه کرده که توانسته ادامه دهنده راه نسخه قبلی باشد.

کرمان موتور کی ام سی KMC جک نمایشگاه خودرو اصفهان 1401 (1)

جک S5 جدید دارای یک موتور 1.5 لیتری TGDI بوده که قادر به تولید 174 اسب بخار قدرت و 251 نیوتن متر گشتاور بوده و این نیرو به کمک گیربکس شش سرعته دو کلاچه به چرخ های جلوی آن منتقل می شود. طراحی کابین جک S5 جدید نسبت به مدل قبلی تغییری نداشته و صرفا آپشن کروز کنترل به مدل فیس لیفت این خودرو اضافه شده است. از جمله تجهیزات ایمنی و رفاهی جک S5 جدید می توان به چهار کیسه ایمنی هوا، سنسور پارک عقب و جلو، دوربین دنده عقب، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، سیستم کنترل سرعت در سرپایینی، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کمکی هیدرولیکی، ایموبلایزر، اخطار کاهش فشار باد تایرها، امکان نصب صندلی کودک، سانروف برقی، آینه های برقی جانبی با قابلیت تاشوندگی به صورت خودکار، سنسور نور، صندلی چرمی، غربیلک فرمان با دوخت چرمی، تنظیم الکترونیکی صندلی راننده با حافظه، گرمکن صندلی های جلو، فرمان برقی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، سیستم مالتی مدیا با خروجی AUX و ورودی USB و IPOD و بلوتوث، کلیدهای کنترل سیستم صوتی روی فرمان، سنسور باران، گرمکن شیشه جلو، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای اشاره کرد.

 

حضور پیکاپ کی ام سی T8 در نمایشگاه خودرو اصفهان

کی ام سی T8 یکی از محبوب ترین پیکاپ های چینی موجود در بازار ایران و تنها پیکاپ حال حاضر کرمان موتور است. کی ام سی T8 زمانی به بازار ایران وارد شد که این سگمنت تشنه عرضه پیکاپ قدرتمند، با چهره بروز، کیفیت ساخت بالا و عملکرد خوب بود. کی ام سی KMC T8 به خوبی توانست در کانون توجه علاقمندان به پیکاپ قرار بگیرد و حتی موفق به جذب مشتریان خودروهای اسیووی نیز شد.

پیکاپ T8 مانند سایر رقبای خود در این سگمنت، دارای شاسی و اتاق مستقل است. این خودرو به یک پیشرانه دو لیتری توربو شارژر با حداکثر قدرت ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن و یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی مجهز است. باید گفت با توجه به اینکه گیربکس این خودرو از نوع دستی بوده و همچنین گشتاور این پیشرانه توربو در دورهای پایین در اختیار راننده قرار می‌گیرد، توانایی های حرکتی و شتاب گیری اولیه خودرو، رضایت بخش است و این پیکاپ جدید با تکیه بر همین موارد، توانایی های آفرود مناسبی نیز از خود نشان می دهد.

با توجه به نیاز راننده می توان به صورت الکتریکی و از طریق پنل موجود در زیر تنظیمات تهویه، خودرو را در حالت ۴ چرخ محرک سبک 4H و چهار جرخ محرک سنگین 4L قرار داد. پیکاپ KMC T8 کرمان موتور وزن خالص ۱۹۶۵ کیلوگرمی دارد و می تواند به صورت مجاز و دفترچه ای، ۸۴۰ کیلوگرم بار را حمل کند. سیستم تعلیق KMC T8 در بخش جلو از نوع دوبل جناقی بوده و در بخش عقب دارای ساختار فنر تخت و غیر مستقل است. این خودرو در استفاده شهری مصرف سوختی حدودا 13 لیتری را به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر دارد.

 

جک S3 و J4 در نمایشگاه خودرو اصفهان

از دیگر خودروهای حاضر در غرفه کرمان موتور در نمایشگاه خودرو اصفهان می توان به جک J4 سدان و جک S3 هم اشاره کرد. جک J4 یک سدان اقتصادی و جمع و جور بوده که جزو ارزانترین خودروهای مجهز به گیربکس اتوماتیک محسوب می شود و پلتفرم آن برای کرمان موتور بوده و به تازگی تغییراتی هم در بحث آپشن و ظاهری داشته که در نمایندگی های کرمان موتور می توان این نسخه را با نام جک J4 فیس لیفت یا نیو مشاهده کرد. جک J4 به دلیل کیفیت ساخت خوب به عنوان یک سدان اقتصادی، کابین جادار به نسبت ابعاد، امکانات مناسب و سواری نرم، عملکرد موفقی را داشته است.

جک S3 هم یک کراس اوور اقتصادی و جمع و جور بوده که کرمان موتور با هدف جذب مشتریانی که علاقه به داشتن کراس اووری مقرون به صرفه هستند، راهی بازار کرده که اتفاقا فروش بسیار خوبی هم دارد و یکی از گزینه های صفر کیلومتر و همچنین کارکرده محبوب میان مشتریان محسوب می شود.

جک S3 کوچکترین و ارزانترین عضو خانواده کراس اوورهای جک در بازار ایران محسوب می شود و قلب تپنده آن یک پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی با حجم دقیق 1590 سی سی است. این پیشرانه قادر به تولید 107 اسب بخار و بیشینه گشتاور 155 نیوتن متر است. تمام نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ های جلو منتقل می شود. برای گیربکس این خودرو حالت رانندگی در برف و زمستانی نیز تعبیه شده است. شاید تصور کنید که پیشرانه این خودرو چندان قدرتمند نیست، ولی زمانی که این پیشرانه با وزن 1250 کیلوگرمی جک S3 ترکیب شود، کاملا متوجه می شوید که برای این خودرو با این ابعاد کفایت می کند. جک S3 قادر است طی 11.3 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 175 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. این خودرو در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی 6.3 لیتر بنزین مصرف می کند.

 

 

 

3 از 2 رای