اخبار خودرو جهان
آغاز تولید در چین به لطف همکاری با گریت وال

مینی دو کراس اوور الکتریکی در آینده معرفی می کند

یکشنبه - ۱۱ آبان ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
مینی هاچبک الکتریکی

امروزه بیشتر اخبار دنیای خودرو و صنعت خودروی جهان در خصوص دو دسته خودروهای کراس اوور و خودروهای الکتریکی است. کمپانی خودروسازی مینی هم به خوبی از اهمیت این دو دسته خودرویی آگاه بوده و استراتژی آینده خود را با تمرکز بر این دو سگمنت مهم بنا کرده است. به عبارت دیگر کمپانی مینی استراتژی آینده خود را به صورت تلفیقی از خودروهای الکتریکی و کراس اوور بنا کرده و قصد دارد که به زودی دو کراس اوور الکتریکی تمام جدید را رونمایی کند.

به گزارش خودرونویس، این مطلب یک شایعه نیست، بلکه صحبت های رسمی این کمپانی انگلیسی بوده که در یک بیانیه مطبوعاتی ضمن اشاره به برنامه های آینده مینی، صحبت هایی را هم در خصوص تکنولوژی به کار رفته در پیشرانه و سیستم انتقال قدرت، سگمنت این خودروها و محصولات آتی داشته است. شاید این اظهارات در ابتدا کمی مبهم به نظر برسد، اما در ادامه بیانیه رسمی مینی را برای شما قرار داده ایم.

هسته مرکزی خانواده محصولات الکتریکی این کمپانی در آینده متشکل از مینی سه درب هاچبک الکتریکی، یک کراس اوور الکتریکی کامپکت تمام جدید و یک کراس اوور سایز متوسط الکتریکی است. البته این خودروهای کامپکت جدید و همچنین کراس اوور سایز متوسط جدید این برند، ضمن داشتن امکان نصب پیشرانه تمام الکتریکی، این امکان را نیز دارند که با پیشرانه درونسوز راهی بازار شوند و این دقیقا همان چیزی است که مشتری انتظارش را دارد.

در حقیقت، یکی از این دو کراس اوور محصولی تمام جدید محسوب می شود که آن، همین کراس اوور کوچکتر بوده که یک کراس کامپکت محسوب شده و صرفا با یک پیشرانه تمام الکتریکی راهی بازار می شود. کراس اوور بزرگتر الکتریکی مینی در واقع نسل بعدی کانتری من بوده که مینی قصد دارد آن را در سراسر جهان با پیشرانه درونسوز یا پیشرانه الکتریکی به فروش برساند. مینی وعده داده که هر دو کراس اوور جدید ویژگی های بارز محصولات پیشین این کمپانی مانند استفاده هوشمندانه از فضا، رانندگی هیجان انگیز و شخصیتی خاص را به ارث برده باشند.

 

تمرکز ویژه مینی روی بازار چین

مینی برای نسل آینده محصولات خود تمرکز ویژه ای روی بازار بزرگ و پر رونق چین کرده است. در حال حاضر چیزی در حدود 10 درصد کل تولید مینی در بازار چین به فروش می رود؛ اما انتظار می رود که در سال های آتی با افزایش سهم مینی در چین، فروش محصولات این برند در چین افزایش یابد. مینی در سال های آتی برای پاسخ به تقاضای مشتریان در بازار چین، تولید محصولات خود را در این کشور آغاز می کند تا قیمت تمام شده آن کاهش یابد. ظاهرا مینی قصد دارد تولید محصولات تمام الکتریکی خود را در سال 2023 با همکاری کمپانی بزرگ چینی گریت وال در این کشور آغاز کند.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟