اخبار خودرو ایران
در گفت و گو با مدیرعامل آرین دیزل مطرح شد

کامیون کشنده و کامیونت های آرین دیزل تا پایان سال رونمایی می شوند

سه شنبه - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
کامیون کامیونت کشنده آرین دیزل نمایشگاه خودرو تهران

آرین دیزل بازوی تجاری ساز گروه آرین بوده که در ابتدا فعالیت خود را به عنوان یک وارد کننده خودروهای تجاری آغاز کرد. با وضع تحریم های سخت علیه صنعت خودروسازی ایران، این شرکت به سراغ مونتاژ و داخلی سازی خودروهای تجاری اعم از کامیونت و ون جک رفت و موفق شد از اواخر سال 1399 نسبت به تولید چهار محصول شامل سه کامیونت و یک ون در سایت تولیدی خمین اقدام کند. در حاشیه نمایشگاه خودرو تهران 1401 واقع در شهر آفتاب، فرصتی پیش آمد تا با رضا اخباریه مدیرعامل آرین دیزل در خصوص برنامه های آتی این شرکت صحبتی داشته باشیم.

به گزارش خودرونویس، آرین دیزل از اواخر سال 1399 نسبت به تولید سه دستگاه کامیونت جک شامل یک نسخه 6 تن، یک نسخه 8.5 تن و یک کامیونت جک 9 تن اقدام کرده است. تفاوت اصلی کامیونت جک 9 تن با نسخه 8.5 تن در طول شاسی بوده که طول آن یک متر بیشتر است. بدین ترتیب کامیونت جک 9 تن مناسب حمل اجسام حجیم تر با چگالی وزنی کمتر و کامیونت جک 8.5 تن به دلیل طول شاسی کمتر مناسب حمل اجسام کوچکتر با چگالی وزنی بیشتر است. در کنار این کامیونت ها، آرین دیزل در حال عرضه یک دستگاه ون جک Sunray سان ری بوده که به دلیل دارابودن مشخصات فنی قابل قبول، طول، عرض و ارتفاع سقف زیاد مناسب استفاده در انواع کاربری ها اعم از حمل بار، جا به جایی مسافر، استفاده در شرکت های خدماتی، آمبولانس و کمپر است.

رضا اخباریه مدیرعامل آرین دیزل اظهار کرد که این شرکت در سال 1400 به عنوان اولین سال فعالیت و فروش موفق شد بیش از 800 دستگاه خودروی تجاری اعم از کامیونت های جک و ون جک Sunray را به بازار ایران عرضه کند. وی در ادامه اظهار کرد که در سال جاری آرین دیزل ضمن افزایش تیراژ قصد کسب عنوان دوم بازار در زمینه عرضه کامیونت را دارد. مدیرعامل آرین دیزل اظهار کرد سیاست در این شرکت بدین صورت بوده که همواره برای کسب جایگاه اول در سگمنت هایی که محصولی برای عرضه دارند تلاش صورت می گیرد و هدف نهایی حضور بین سه شرکت عرضه کننده برتر بازار است.

کامیون کامیونت کشنده آرین دیزل نمایشگاه خودرو تهران

محصولات جدید آرین دیزل در راه هستند

رضا اخباریه مدیرعامل آرین دیزل خبر دارد که این شرکت طی چند ماه آینده قصد رونمایی یک کامیون کشنده جدید را به بازار ایران دارد. وی اظهار کرد که این کامیون کشنده در رنج 44 تن بوده و قدرتی فراتر از 500 اسب بخار داشته که در زمان رونمایی قدرتمندترین کامیون کشنده بازار ایران خواهد بود. همچنین رضا اخباریه خبر از معرفی دو کامیونت جدید در کنار کامیونت های فعلی جک داد که طبق گفته های او رنج حمل بار یکی از آنها کمتر از کامیونت های فعلی آرین دیزل و دیگری ظرفیت حمل بار بالاتری دارد.

با توجه به نیاز ناوگان حمل و نقل عمومی کشور به کامیون های مختلف، آرین دیزل قصد دارد در اواخر سال 1401 یا اوایل سال 1402، دو کامیون جدید با ظرفیت 18 و 26 تن نیز رونمایی کند. بدین ترتیب باید اظهار کرد که آرین دیزل توانسته در یک بازه زمانی فشرده نسبت به تکمیل و متنوع سازی سبد محصولات خود اقدام کند.

کامیون کامیونت کشنده آرین دیزل نمایشگاه خودرو تهران

رضا اخباریه اظهار کرد که محصولات آرین دیزل در سایت تولیدی خمین آرین پارس موتور در حال تولید هستند. این سایت تولیدی ظرفیت بسیار بالایی دارد و در حال حاضر تنها در یک شیفت فعال است. اما با اضافه شدن محصولات جدید آرین دیزل به سبد این شرکت، برخی از خطوط با کمی شخصی سازی امکان تولید محصولات دیگر را به صورت دو شیفت دارند. ضمن اینکه با توجه به وسعت زیاد کارخانه خمین، این شرکت در حال احداث سالن های تولیدی جدید بوده تا ظرفیت خط تولید آرین دیزل برای عرضه محصولات گوناگون افزایش یابد.

 

احداث مرکز خدمات پس از فروش آرین دیزل در استان های مختلف

رضا اخباریه ضمن اشاره به تعدد مراکز خدمات پس از فروش به عنوان یکی از دغدغه های اصلی دارندگان خودروهای تجاری اظهار کرد که این شرکت به سرعت در حال احداث نمایندگی های خدمات پس از فروش خود در شهرها و استان های مختلف کشور است. مدیرعامل آرین دیزل اظهار کرد که هدف این شرکت احداث حداقل یک نمایندگی خدمات پس از فروش در هر یک از استان های ایران بوده تا مشتریان خودروهای تجاری آرین دیزل از شرق تا غرب و از جنوب تا شمال ایران هیچ مشکلی با خدمات پس از فروش نداشته باشند.

کامیون کامیونت کشنده آرین دیزل نمایشگاه خودرو تهران

وی در ادامه بیان کرد که کاربری سازی خودروهای تجاری در بسیاری از موارد مانند آمبولانس و خودروهای آتش نشانی، مواردی تخصصی بوده که لازم به رعایت استانداردهایی سختگیرانه است. این شرکت برای تولید چنین محصولاتی با سفارش مشتری با شرکت های معتبری قرارداد داشته تا محصولات خود را به صورت کاربری سازی شده با توجه به نیاز مشتریان عرضه کند. همچنین ممکن است در آینده در صورت استقبال زیاد مشتریان، یک خط کاربری سازی خودروهای آرین دیزل در این شرکت تاسیس شود.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟