اخبار خودرو ایران
توسط آریا دیزل در نمایشگاه خودرو اصفهان 1401 صورت گرفت

کامیونت کاما Kama در دو مدل 6 و 9 تن و کامیون جفت 26 تن C&C سی اند سی رونمایی شد

یکشنبه - ۶ آذر ۱۴۰۱
خواندن 5 دقیقه
کامیونت کاما KAMA 6 تن 9 تن آریا دیزل نمایشگاه خودرو اصفهان (1)

شرکت آریا دیزل نماینده رسمی رنو تراکز فرانسه در ایران بوده که سالها به عرضه خودروهای تجاری و کامیون کشنده رنو مشغول بوده است. اما تحریم ها این شرکت را مجبور به همکاری با شرکای چینی کرد. آریا دیزل اولین شرکتی بود که اقدام به عرضه یک کامیون کشنده چینی به نام C&C سی اند سی به بازار ایران کرده بود. حال پس از مدتی سکوت خبری آریا دیزل در نمایشگاه خودرو اصفهان حاضر شده و رونمایی های متعددی داشته است. آریا دیزل در این رویداد مهم خودرویی کامیونت های کاما Kama را در دو مدل 6 تن خوابدار و بدون خواب و کامیونت کاما 9 تن خوابدار را معرفی کرده است. البته در کنار اینها آریا دیزل کامیون 26 تن جفت C&C را به عنوان قدرتمندترین کامیون ایران نیز معرفی کرده است.

به گزارش خودرونویس، در غرفه آریا دیزل تنها خودروهای تجاری چینی نبود. بلکه یک دستگاه کامیون کشنده رنو T High با موتور 480 اسب بخاری مدل 2022 صفر کیلومتر آن هم با لیوری رنو ریسینگ حضور داشت که از تمام حضار دلبری می کرد. این فولترین نسخه کامیون کشنده رنو T بوده که واقعا یک سر و گردن نسبت به تمام کشنده های چینی بازار ایران بالاتر است. خب هرچه باشد یک محصول اروپاییست.

کامیون کشنده رنو T و سی اند سی C&C آریا دیزل (1)

مشخصات کامیونت کاما 6 تن آریا دیزل در دو مدل خوابدار و بدون خواب

اما جدا از این کشنده جذاب و دلربای رنو، آریا دیزل کامیونت کاما Kama را نیز برای اولین بار در نمایشگاه خودرو اصفهان 1401 رونمایی کرد. کامیونت کاما 6 تن آریا دیزل به دلیل اینکه هم برای حمل بارهای درون شهری و هم برای مصارف برون شهری قابل استفاده است، در دو مدل کابین بدون خواب و کابین خوابدار عرضه شده است. هر دو مدل مشخصات فنی یکسانی داشته و تنها طول بارگیر آنها به دلیل تفاوت در ابعاد کابین فرق می کند. کامیونت کاما 6 تن دارای موتور چهار سیلندر 3760 سی توربودیزل بوده که قادر به تولید 150 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این موتور به وسیله گیربکس دنده ای 6+1 به چرخ های عقب کامیونت کاما 6 تن آریا دیزل منتقل می شود.

کامیونت کاما KAMA 6 تن 9 تن آریا دیزل نمایشگاه خودرو اصفهان (1)

 

باک کامیونت کاما 6 تن آریا دیزل 150 لیتر ظرفیت دارد. این کامیونت دارای طول و ارتفاعی به ترتیب معادل 7010 و 2210 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 3800 میلی متر است. وزن خالص این کامیونت 2800 کیلوگرم بوده و حداکثر وزن ناخالص مجاز آن نیز 6000 کیلوگرم اعلام شده است. به عبارت دیگر این کامیونت توان حمل 3200 کیلوگرم بار را دارد.

کامیونت کاما KAMA 6 تن 9 تن آریا دیزل نمایشگاه خودرو اصفهان (1)

مشخصات کامیونت کاما 9 تن آریا دیزل

آریا دیزل کامیونت کاما 9 تن را هم در کنار مدل های 6 تن رونمایی کرده است. کامیونت کاما 9 تن به همان پیشرانه 3760 سی سی چهار سیلندر مجهز به توربوشارژ و اینترکولر مشابه نسخه 6 تن مجهز شده، اما توان تولیدی آن به 160 اسب بخار و بیشینه گشتاور آن به 550 نیوتن متر ارتقا پیدا کرده تا با ظرفیت باربری بیشتر این خودرو تطابق داشته باشد. نیروی تولیدی این موتور هم به کمک گیربکس 6+1 دنده به چرخ های عقب منتقل می شود.

کامیونت کاما KAMA 6 تن 9 تن آریا دیزل نمایشگاه خودرو اصفهان (1)

کامیونت کاما 9 تن آریا دیزل دارای مخزن سوخت 200 لیتری بوده که آن را برای حمل بار بین شهرها مناسب ساخته است. کامیونت 9 تن آریا دیزل دارای طول و ارتفاعی به ترتیب معادل 7890 و 2210 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن 4500 میلی متر اعلام شده است. کامیونت کاما 9 تن آریا دیزل وزن خالصی معادل 3 تن داشته و حداکثر وزن ناخالص فنی آن 9200 کیلوگرم اعلام شده است. به عبارت دیگر این کامیونت توان حمل حداکثر 6200 کیلوگرم بار را دارد. نهایت سرعت قابل پیمایش کامیونت های کاما چه در مدل 6 تن و چه در مدل 9 تن به صورت الکترونیکی روی 90 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

کامیونت کاما KAMA 6 تن 9 تن آریا دیزل نمایشگاه خودرو اصفهان (1)

امکانات کامیونت کاما 6 تن و 9 تن آریا دیزل

کامیونت کاما 6 تن و 9 تن در زمینه تجهیزات ایمنی و رفاهی مشترک هستند. امکانات ایمنی کامیونت کاما آریا دیزل شامل سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ترمز ضد قفل، ترمز دیسکی پنوماتیک جلو و کاسه ای عقب، سیستم ترمز اضطراری خودکار AEBS، سیستم هشدار خروج از خط، دوربین دنده عقب و کروز کنترل است.

کامیونت کاما KAMA 6 تن 9 تن آریا دیزل نمایشگاه خودرو اصفهان (1)

کامیونت کاما آریا دیزل دارای امکانات رفاهی مانند چراغ روشنایی در روز، سیستم تهویه مطبوع، کلیدهای کنترلی روی فرمان، نمایشگر 7 اینچی لمسی مالتی مدیا اندروید، سانروف دستی، قفل مرکز به همراه ریموت کنترل و چراغ های مه شکن جلوست.

کامیونت کاما KAMA 6 تن 9 تن آریا دیزل نمایشگاه خودرو اصفهان (1)

هر دو کامیونت کاما 6 تن و 9 تن به دلیل طول شاسی امکان نصب انواع کاربری ها اعم از باری فلزیف مسقف چادری، ایزوله، یخچال، باری چوبی، کنار بازشو، مسقف مشبک فلزی، حمل نوشابه، آتش نشانی، خودروبر، بالابر امداد و … را دارد.

کامیون 26 تن سی اند سی C&C جفت آریا دیزل نمایشگاه اصفهان 1401 (1)

معرفی کامیون سی اند سی C&C 26 تن آریا دیزل

آریا دیزل در نمایشگاه اصفهان 1401 یک محصول بسیار مهم و جذاب یعنی کامیون سی اند سی C&C جفت 26 تن را رونمایی کرد. کامیون 26 تن سی اند سی C&C قدرتمندترین کامیون جفت بازار ایران بوده که از بسیاری از کشنده ها نیز قدرتمندتر است. این کامیون به پیشرانه 12.2 لیتری 6 سیلندر خطی با توربوشارژ و اینترکولر مجهز بوده که قادر به تولید 460 اسب بخار قدرت و 2100 نیوتن متر گشتاور است. گیربکس انتخاب شده برای این خودرو از نوع اتوماتیک 12+1 بوده که باعث شده تنها کامیون جفت موجود در بازار ایران با گیربکس اتوماتیک باشد که حمل بار را ساده تر از همیشه کرده است. گیربکس کامیون سی اند سی C&C جفت 26 تن ساخت کمپانی معتبر FAST بوده که روی برخی دیگر از کشنده های بازار ایران نیز نصب شده است.

کامیون 26 تن سی اند سی C&C جفت آریا دیزل نمایشگاه اصفهان 1401 (1)

کامیون 26 تن سی اند سی C&C آریا دیزل طول و ارتفاعی معادل 10040 و 3250 میلی متر داشته و فاصله دو محور عقب از هم 1350 میلی متر و فاصله محور جلو از محور جلویی عقب 5200 میلی متر است. وزن خالص کامیون 26 تن C&C سی اند سی 7200 کیلوگرم بوده و بدین ترتیب قادر به حمل 19 تن بار به صورت خالص است. مخزن سوخت کامیون C&C آریا دیزل هم 550 لیتر است.

کامیون 26 تن سی اند سی C&C جفت آریا دیزل نمایشگاه اصفهان 1401 (1)

امکانات ایمنی و رفاهی کامیون C&C سی اند سی 26 تن آریا دیزل

کامیون C&C سی اند سی 26 تن دارای امکانات ایمنی مانند سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، ترمز دیسکی پنوماتیک جلو و عقب، بالابر یکی از محورهای عقب، تعلیق بادی ECAS برای عقب، سیستم ترمز اضطراری خودکار AEBS، سیستم هشدار انحراف از مسیر، ترمز کمکی اینتاردر 5 مرحله ای و … است.

کامیون 26 تن سی اند سی C&C جفت آریا دیزل نمایشگاه اصفهان 1401 (1)

امکانات رفاهی کامیون 26 تن سی اند سی C&C هم شامل سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی، کولر درجا (آپشنال)، سیستم تهویه مطبوع دستی، بخاری درجا، کلیدهای کنترلی روی فرمان، قفل مرکزی با ریموت کنترل، کروز کنترل و … است. آری

4.2 از 25 رای

دیدگاه شما چیست؟

سایر دیدگاه ها

  • آرش صالحی | 14 آذر 1401 - 3:57 ق.ظ

    سلام کاما شش تن خوابدار چقدر بدون خوب چقدر درمیاد