ظاهر چری آریزو 8

به گزارش خودرونویس، چری آریزو 8 دارای دو نسخه مختلف است. یکی مدل اسپرت که دارای جلوپنجره مشبک ریز بوده و دیگری تریم لاکچری که مشبندی جلوپنجره آن بزرگتر بوده و تریمی طلایی رنگ نیز در برخی از قسمت های بدنه آن اجرا شده است. چراغ های جلو طراحی زیبایی داشته و در بالاترین قسمت آنها LEDهای روشنایی در روز قرار داشته و چراغ های اصلی درست در زیر آن قرار گرفته اند. چراغ ها توسط یک نوار به یکدیگر متصل شده اند و لوگوی چری در میان آن قرار گرفته است.

چری آریزو 8

چری آریزو 8 یگ سدان سگمنت D محسوب شده و دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4780، 1843 و 1469 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن 2790 میلی متر است.

چری آریزو 8

چری آریزو 8 استایلی لیفتبک مانند دارد، اما یک درب کوچک برای صندوق عقب آن نیز طراحی شده است. در نمای عقب شاهد اجرای یک تریم مشکی رنگ بین چراغ ها هستیم و در لبه صندوق حالتی برآمده ایجاد شده که مانند اسپویلر یکپارچه عمل می کند. متاسفانه چری آریزو 8 در دو طرف سپر عقب دارای خروجی های اگزوز مصنوعی بوده و اگزوزهای اصلی در زیر سپر پنهان شده اند.

چری آریزو 8

داخل کابین چری آریزو 8

چری آریزو 8 کابین بسیار زیبایی را به نمایش می گذارد و کیفیت مواد بکار رفته در آن به نسبت یک خودروی چینی بسیار بالاست. بارزترین ویژگی کابین چری آریزو 8 وجود دو نمایشگر دیجیتالی 12.3 اینچی در یک قاب یکی در پشت فرمان و دیگری در میان داشبورد است. نمایشگر مالتی مدیا چری آریزو 8 از اپل کار پلی و هواوی های کار پشتیبانی می کند. غربیلک فرمان سه شاخه آریزو 8 طراحی زیبایی داشته و حالتی D شکل دارد و انبوهی از کلیدهای کنترلی روی آن قرار دارند. چری آریزو 8 با سیستم صوتی سونی با 8 بلندگو به بازار عرضه می شود.

چری آریزو 8

نمایشگرهای دیجیتالی چری آریزو 8 روشنایی و گرافیک بالایی دارند و این نشان از پریمیوم بودن آریزو 8 و لوکس تر بودن آن به نسبت سایر سدانهای چری است. به لطف عرض و فاصله بین دو محور چری آریزو 8 نسبت به سدان های قبلی این کمپانی، صندلی ردیف دوم برای سه سرنشین بزرگسال کاملا فضای مناسبی داشته و فضای زانو و پا نیز در این ردیف کاملا ایده آب به نظر می رسد. یک سانروف پانورامیک بزرگ نیز بالای سر سرنشینان قرار داشته که نور بیشتری به داخل کابین وارد می کند و فضای داخلی این خودرو را زیباتر کرده است.

چری آریزو 8

مشخصات فنی چری آریزو 8

چری آریزو 8 با دو موتور بنزینی مختلف به بازار عرضه شده است. نسخه قدرتمندتر دارای موتور 1.6 لیتری TGDI بوده که قادر به تولید 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور است و این نیرو توسط گیربکس اتوماتیک 7 سرعته دو کلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود. این همان موتوری بوده که روی فونیکس تیگو 8 پرو در ایران هم نصب شده است. موتور ضعیف تر این خودرو یک نمونه 1.5 لیتری توربو با 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور بوده که نیروی آن به وسیله گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ های جلو منتقل می شود. این هم همان موتوری بوده که روی فونیکس تیگو 7 پرو در ایران نصب شده است.

چری آریزو 8

چری از هم اکنون فروش آریزو 8 را آغاز کرده است. قیمت چری آریزو 8 بسته به نسخه انتخابی بین 15 هزار و 700 تا 19 هزار دلار اعلام شده است. اولین سری چری آریزو 8 از ماه سپتامبر به مشتریان تحویل داده می شود.

 

منبع carnewschina
4 از 3 رای