اخبار خودرو جهان
توسط کمپانی H2X توسعه یافته است

پیکاپ Warrego فورد رنجری با پیشرانه هیدروژنی

دوشنبه - ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
پیکاپ Warrego فورد رنجری با پیشرانه هیدروژنی

بیش از یکسال پیش شرکت H2X اعلام کرد که قصد تولید خودروهای الکتریکی سوخت سلولی هیدروژنی را دارد. سبد محصولات شرکت H2X متشکل از ون، مینی بوس، تراکتور و اسیووی بوده و این شکرت قصد داشت که این محصولات سوخت سلولی هیدروژنی خود را در جولای سال 2021 راهی بازار کند.

به گزارش خودرونویس، ولی هدف شرکت H2X مبنی بر ورود به بازار جهانی در جولای 2021 تحقق پیدا نکرد و دلیل آن هم عدم تحقق سرمایه گذاری های مورد انتظار برای توسعه محصول و خطوط تولید بوده است. ولی این بدان معنا نیست که فعالیت H2X به طور کامل متوقف شده باشد. کمپانی H2X حال بار دیگر به میادین بازگشته و اینبار مدیون سرمایه گذاری Liberty Energy Capital بوده و به تازگی اولین محصول خود یعنی Warrego را معرفی کرده است. پیکاپ سوخت سلولی هیدروژنی Warrego بر پایه نسخه T6 فورد رنجر توسعه یافته و هیچ ضرر و زیانی به محیط زیست وارد نمی کند.

نمای عقب پیکاپ Warrego فورد رنجری با پیشرانه هیدروژنی

برندن نورمن همچنان در راس شرکت H2X گلوبال قرار دارد. وی اهداف بلند پروازانه ای برای آینده این شرکت دارد و پیش بینی کرده که طی 10 سال آینده حجم تولید محصولات سوخت سلولی این شرکت به آمار بسیار بالایی می رسد؛ این در حالی بوده که اولین محصول سوخت سلولی این شرکت هنوز وارد بازار نشده است.

پیکاپ Warrego فورد رنجری با پیشرانه هیدروژنی

پیکاپ سوخت سلولی هیدروژنی Warrego نام خود را از رودخانه ای در Queensland گرفته است. این خودرو در ابتدا صرفا برای آزمایشات مهندسی و بررسی تکنولوژی توسعه یافته بود؛ ولی این شرکت به وسیله آن باعث جلب توجه مشتریان شد. به گفته وب سایت H2X گلوبال، این شرکت سفارشاتی از مالزی و هلند برای تولید این پیکاپ سوخت سلولی دریافت کرده که این به جز مشتریان حاضر در استرالیا است. مدیرعامل H2X بیان کرد که پنج شرکت در قاره اروپا قرار است که نمونه هایی از پیکاپ هیدروژن الکتریکی Warrego را دریافت کنند.

نمای عقب پیکاپ Warrego فورد رنجری با پیشرانه هیدروژنی

مشخصات فنی Warrego

این فورد رنجر تبدیل شده به خودروی سوخت سلولی هیدروژنی قرار است با پیشرانه و قوای محرکه مختلفی تولید شود. همچنین استایل بدنه متعددی نیز برای این پیکاپ درنظر گرفته شده که شامل نسخه دوکابین است. وب سایت کمپانی H2X گلوبال اظهار کرده که پیکاپ Warrego دارای حداکثر ظرفیت باربری 1500 کیلوگرم بوده که به مراتب بیشتر از ظرفیت باربری فورد رنجر معمولی است. بیشینه قدرت تولیدی این پیکاپ هیدروژنی چیزی در حدود 94 اسب بخار اعلام شده؛ ولی نسخه های قدرتمندتر آن در دست توسعه هستند.

 

 

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟