اخبار خودرو ایران
فورد F-150 چینی در ایران

پیکاپ راین رپچر غول چینی محصول جدید خودروسازان راین

سه شنبه - ۸ آذر ۱۴۰۱
خواندن 6 دقیقه
پیکاپ راین راپچر خودروسازان راین هوازی huazi (1)

پیکاپ راین رپچر از برند هوازی Huazi چین دومین محصول شرکت خودروسازان راین خواهد بود. خودروسازان راین که پیشتر با عرضه محصولات متنوعی اعم از راین V5، ولکس C30 و هیوندای ورنا و آوانته به شهرت رسید. اما فعالیت خودروسازان راین مدتی به دلیل تحریم ها متوقف شده بود. از مدتی پیش خودروسازان راین شروع دوباره ای را با خودرو هاچبک اقتصادی راین R3 تجربه کرد و حال این شرکت قصد عرضه یک پیکاپ غول پیکر به نام راین رپچر را به بازار ایران دارد که محصول شرکت Huazi هوازی چین است.

به گزارش خودرونویس، خودروسازان راین به خوبی از علاقه مردم ایران نسبت به خودروهایی با استایل آمریکایی آگاه است. به همین جهت پیکاپ خود را از برند Huazi انتخاب کرده که استایل ظاهری آن دقیقا از فورد F-150 راپتور الگوبرداری شده است. خودروسازان راین قصد دارد که به زودی پیکاپ راین رپچر را رونمایی کند. شنیده حاکیست که پیکاپ راین رپچر با قیمت فوق العاده رقابتی به بازار ایران عرضه می شود که از این نظر می تواند برای رقبا دردسرهای زیادی داشته باشد.

پیکاپ راین راپچر خودروسازان راین هوازی huazi (1)

ظاهر پیکاپ راین رپچر محصول جدید خودروسازان راین

پیکاپ راین رپچر دقیقا استایلی مشابه با پیکاپ فورد F-150 نسل قبل دارد. این شباهت در نمای جلو، طراحی سپر، قالب کلی چراغ ها، خطوط کاپوت و حتی طراحی آینه های جانبی به خوبی مشهود است. البته که طراحی جلوپنجره پیکاپ راین رپچر منحصر به فرد بوده و از فورد F-150 متمایز است. در نمای جلو چراغ هایی بزرگ برای راین راپچر نصب شده اند که از دو طرف جلوپنجره بزرگ مستطیلی شکل این خودرو را احاطه کرده اند. جلوپنجره پیکاپ رپچر خودروسازان راین دارای خطوط کرومی افقی بوده که در میان آنها لوگوی شرکت هوازی Huazi چین دیده می شود. همچنین در لبه کاپوت نیز عبارت انگلیسی Rayen نصب شده است. داخل سپر نیز دو مه شکن تعبیه شده است. نکته قابل توجه در خصوص پیکاپ رپچر خودروسازان راین زاویه ورود بسیار خوب آن بوده که به دلیل کوتاه بودن طول سپر و باز بودن جلوی چرخ ها حاصل شده است.

پیکاپ راین راپچر خودروسازان راین هوازی huazi (1)

پیکاپ رپچر خودروسازان راین در نمای جانبی هم ابهت زیادی دارد. این پیکاپ کشیده ترین در بین رقبا در بازار ایران بوده و حتی از آمیکو آسنا نیز ابعاد بزرگتر و حوض بار کشیده تری دارد. به سادگی داخل حوض بار این پیکاپ قادر به قرار دادن دو موتور تریل هستید و دیگر برای حمل موتور نیاز به نصب تریلر به پیکاپ نیست. طول حوض بار پیکاپ راین رپچر بیشتر از تمام رقباست و عرض و عمق آن نیز به حدی زیاد بوده که این خودرو را برای نصب اکسسوری های آفرودی مانند سوپرلید و سایر تجهیزات مناسب ساخته است. در نمای جانبی ارتفاع زیاد پیکاپ راین رپچر بسیار به چشم می آید. اما برای سوار و پیاده شدن ساده تر، یک رکاب در زیر درب های جلو و عقب نصب شده است. نکته جالب در نمای جانبی، آینه های پیکاپ رپچر خودروسازان راین بوده که دقیقا طراحی آن مشابه با پیکاپ های Heavy Duty آمریکایی اجرا شده است. آینه های جانبی ابعاد بسیار بزرگی داشته و ضمن اینکه روی آن راهنما تعبیه شده، دارای دو بخش متفاوت بوده که کاملا قسمت جانبی بدنه را به راننده نشان می دهد تا بتواند با این غول چینی از فضاهای تنگ و باریک عبور کند.

پیکاپ راین راپچر خودروسازان راین هوازی huazi (1)

پیکاپ رپچر خودروسازان راین به رینگ های 17 اینچی با تریم دو رنگ مشکی و نقره ای مجهز شده و برای این رینگ های تایر مناسب همه سطوح با عرض 265 نصب شده است. البته در صورت نصب رینگ های متمایز یا کیت لیفت سیستم تعلیق، قادر به نصب لاستیک های بزرگتر و عریض تر هم برای این پیکاپ هستید.

پیکاپ راین راپچر خودروسازان راین هوازی huazi (1)

داخل کابین راین رپچر دومین محصول جدید خودروسازان راین

به محض باز کردن درب پیکاپ راین رپچر، استفاده از متریال سافت تاچ در بخش رودری ها حس خوبی را به شما منتقل می کند. این در حالیست که عمده پیکاپ ها به دلیل اینکه خودروهایی کار و تجاری محسوب می شوند، از متریال خشک در کابین آنها استفاده شده است. همچنین در رودری ها و بخش هایی از داشبورد تریم چوبی مصنوعی قهوه ای رنگی اجرا شده که با تریم چرم مصنوعی قهوه رنگ رودری ها کاملا هماهنگ است.

پیکاپ راین راپچر خودروسازان راین هوازی huazi (1)

داشبورد این خودرو دارای تریم مشکی رنگ بوده و همین تریم شبه چوب در قسمت های مختلفی از آن دیده می شود. در مقابل راننده یک غربیلک فرمان با کلیدهای کنترلی سیستم صوتی قرار دارد و در پشت آن نیز نمایشگرهای عقربه ای به همراه یک نمایشگر کوچک برای کامپیوتر سفری تعبیه شده است.

پیکاپ راین راپچر خودروسازان راین هوازی huazi (1)

در میان داشبورد یک نمایشگر کوچک برای سیستم مالتی مدیا قرار دارد که در زیر آن کلیدهایی فیزیکی برای دسترسی بهتر به تنظیمات مختلف سیستم مالتی مدیا قرار دارند. برای تنظیم سیستم تهویه این خودرو نیز، سه کلید دایره ای شکل برای تنظیم شدت باد، تنظیم دما و تنظیم جهت پرتاب باد تعبیه شده است. صندلی های پیکاپ رپچر خودروسازان راین نیز دارای تودزوی دو رنگ مشکی و قهوه ای هستند. برای سرنشینان در هر دو ردیف نیز فضای کاملا مناسب وجود دارد. برای سرنشینان ردیف دوم نیز یک پورت USB برای شارژ تعبیه شده است.

پیکاپ راین راپچر خودروسازان راین هوازی huazi (1)

مشخصات فنی پیکاپ رپچر خودروسازان راین

پیکاپ رپچر خودروسازان راین به یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ میتسوبیشی مجهز شده است. این پیشرانه با کد 4G63S4T یا در بازارهای جهانی شناخته می شود. این پیشرانه در قدرتمندترین حالت خود قادر به تولید 174 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور است. این نیرو به کمک گیربکس 6+1 دنده دستی به چرخ های عقب پیکاپ رپچر خودروسازان راین منتقل می شود. خودروسازان راین در ابتدا قصد عرضه این خودرو را با سیستم انتقال قدرت عقب محرک دارد و در آینده نسخه چهار چرخ محرک این پیکاپ را نیز به بازار عرضه می کند که قطعا قیمت آن گرانتر بوده و ممکن است تغییراتی در استایل ظاهری و تریم کابین نیز نسبت به نسخه عقب محرک داشته باشد.

پیکاپ راین راپچر خودروسازان راین هوازی huazi (1)

پیکاپ راین رپچر طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 5560، 1940 و 1860 میلی متر داشته که از این جهت بزرگترین پیکاپ حال حاضر ایران لقب می گیرد. فاصله بین دو محور این پیکاپ نیز 3500 میلی متر اعلام شده که همین فاصله بین دو محور زیاد نشان دهنده کابین جادار این پیکاپ است. پیکاپ راین رپچر وزن خالصی بین 1880 تا 2100 کیلوگرم دارد. فاصله کف پیکاپ رپچر خودروسازان راین از کف زمین 22 سانتی متر بوده که در صورت نصب کیت لیفت و لاستیک بزرگتر این فاصله افزایش خواهد یافت.

پیکاپ راین راپچر خودروسازان راین هوازی huazi (1)

امکانات پیکاپ رپچر خودروسازان راین

امکانات این خودرو شامل دو کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، دوربین دنده عقب، سنسور دنده عقب، چراغ روشنایی در روز، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، شیشه بالابرهای برقی، آینه های برقی گرمکن دار، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی، سیستم تهویه مطبوع، پوشش ضد خش حوض بار و … است.

پیکاپ راین راپچر خودروسازان راین هوازی huazi (1)

عکس پیکاپ راین رپچر

 

4.5 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟