به گزارش خودرونویس، اعداد و ارقامی که شورولت در خصوص این پیشرانه به اشتراک گذاشته، بسیار جالب توجه و عجیب هستند. این پیشرانه بیگ بلاک هشت سیلندر حجمی معادل 632 اینچ مکعب یا به عبارتی 10.35 لیتر دارد و قادر به تولید بیشینه قدرت حیرت آور 1004 اسب بخار و بیشینه گشتاور 1188 نیوتن متر در صورت استفاده از سوخت با اکتان 93 است. این قدرت و گشتاور در 6600 دور بر دقیقه تولید می شوند که حداکثر دور توصیه شده برای این پیشرانه نیز 7000 دور بر دقیقه است.

شورولت با افتخار توضیح می دهد که هر هشت ورودی و پورت اگزوز پیشرانه پالتی ZZ632 دارای طول، حجم و شکل یکسانی هستند که این دقیقا برخلاف سایر پیشرانه های هشت سیلندر بیگ بلاکی بوده که تفاوت های قابل توجهی میان پورت های سیلندرهای مختلف دارند. این بدین معنا بوده که سوخت مورد نیاز به سیلندرها توسط هشت پورت انژکتور تزریق می شود و شورولت بیان کرده که تمامی سیلندرها قدرت یکسانی را تولید می کنند و هیچ تفاوتی میان سطح قدرت تولیدی هیچ یک از سیلندرهای این پیشرانه پالتی 10.35 لیتری وجود ندارد.

پیشرانه پالتی ZZ632 شورولت

این پیشرانه پالتی جدید شورولت قالب و پایه مشترکی با پیشرانه ZZ572 نصب شده روی شورولت کامارو COPO ویژه درگ ریس دارد. البته ریخته گری پیشرانه ZZ632 به گونه ای انجام شده که حجم این پیشرانه به 10.35 لیتر افزایش یابد و سوراخ های آن به اندازه 1.016 میلی متر نسبت به پیشرانه 9.4 لیتری هشت سیلندر کامارو COPO رشد داشته اند. شورولت اظهار کرده که این پیشرانه پالتی جدید خود را به طور کامل آزمایش کرده و یک پیشرانه به سادگی بیش از 200 درگ ریس شبیه سازی شده را روی داینومتر پشت سر گذاشته است.

 

سخن پایانی

شورولت قصد دارد که پیشرانه ZZ632 پالتی که بزرگترین و قدرتمندترین پیشرانه پالتی در دنیا بوده را در نمایشگاه SEMA 2021 که ماه دیگر برگزار می شود، به نمایش بگذارد. تحویل این هیولای هشت سیلندر به مشتریان از سال آینده صورت می گیرد و شورولت هنوز قیمت این نیروگاه فوق قدرتمند را بیان نکرده است.

منبع Motor1
5 از 4 رای