اخبار خودرو جهان
امکان نصب روی محصولات آینده تویوتا

تجهیز محصولات عملکردی لکسوس به پیشرانه 600 اسب بخاری

یکشنبه - ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
لکسوس IS 500

تویوتا و لکسوس دیگر مانند گذشته روی استفاده از پیشرانه های هشت سیلندر تمرکز نکرده اند. نسل فعلی لکسوس LS صرفا از پیشرانه شش سیلندر با سیستم توربوشارژ و کمکی هیبریدی استفاده می کند و نسل بعدی تیووتا تاندرا و لندکروزر هم شایعه شده به جای پیشرانه 5.7 لیتری هشت سیلندر به پیشرانه شش سیلندر توربوشارژ مجهز می شوند. ولی به تازگی گزارش هایی در خصوص نصب پیشرانه هشت سیلندر دوتوربوشارژ روی محصولات عملکردی لکسوس منتشر شده که سرنخ های آن در ثبت حق اختراع های سال 2020 کشف شده است.

به گزارش خودرونویس، تویوتا برای اولین بار این حق اختراق را در سپتامبر سال 2020 به ثبت رساند و در همان زمان بود که شنیدیم توسعه لکسوس LC F هم متوقف شده است. این ثبت اختراع شامل نقاشی های آشکاری از جزییات پیشرانه بوده که آرایش V سیلندرها و همچنین نصب دو توربوشارژ بین بلوک سیلندرها را نشان می دهد که باعث کاهش لگ توربوشارژ و بهبود پاسخ دریچه گاز می شود. همچنین در این حق ثبت اختراع، به نسخه تک توربوشارژ همین پیشرانه هشت سیلندر نیز اشاره شده است. بدین ترتیب تویوتا از نظر تئوری می تواند دو نسخه مختلف از این پیشرانه هشت سیلندر توربوشارژ را با سطح قدرتی مختلف راهی بازار کند. انتظار می رود که نسخه دو توربوشارژ این پیشرانه بیشینه قدرت تولیدی معادل حداقل 600 اسب بخار داشته باشد.

پیشرانه هشت سیلندر توربوشارژ تویوتا و لکسوس

آغاز رقابت با محصولات اسپرت آلمانی

صرفا ثبت اختراع توسط تویوتا این موضوع را ثابت نمی کند که قرار است این پیشرانه در محصولات آینده تویوتا نصب شود؛ بلکه بسیار محتمل است که این پیشرانه قدرتمند در نسل جدید محصولات عملکردی لکسوس مانند LS F، LC F و IS F نصب خواهد شد. بدین ترتیب یک رقیب قدرتمند و لوکس برای محصولات M ب ام و، AMG مرسدس و RS آئودی در راه است. همچنین این دلیل خوبی برای این موضوع بوده که چرا لکسوس IS 500 با پیشرانه هشت سیلندر تنفس طبیعی 472 اسب بخاری را به عنوان مدل فول و پرچمدار F معرفی نکرده است؛ به عبارتی لکسوس قصد داشت بالاترین رده محصولات خود را با عرضه نسخه های مجهز به پیشرانه هشت سیلندر توربوشارژ پر کند.

البته این پیشرانه جدید ممکن است که صرفا به لکسوس محدود نشود. به عبارت دیگر، امکان نصب این نیروگاه هشت سیلندر روی نسخه آفرودی و عملکردی تویوتا تاندرا جدید نیز وجود دارد تا این پیکاپ فول سایز ژاپنی بتواند با فورد F-150 راپتور و رم TRX رقابت کند.

 

سخن پایانی

جدا از حدس ها و گزارش های منتشر شده در خصوص این پیشرانه که همگی توسط منابع غیر رسمی هستند، تویوتا هنوز هیچ بیانیه رسمی در خصوص مشخصات فنی و جزییات این پیشرانه هشت سیلندر توربوشارژ و همچنین زمان ورود آن به بازار نداده است. ولی انتظار می رود که این پیشرانه روی لکسوس LC فیس لیفت در سال 2023 نصب شود.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟