اخبار خودرو جهان
همزاد اوپل Combo e

ون الکتریکی پژو e پارتنر 2021 معرفی شد

سه شنبه - ۷ بهمن ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
پژو e پارتنر الکتریکی 2021

چه از خودروهای الکتریکی خوشتان بیاید و چه از آنها متنفر باشید، باید قبول کنید که آینده صنعت خودروسازی جهان در دست خودروهای الکتریکی است. از این رو خودروسازان مختلف جهان در تمامی کشور در حال توسعه و عرضه خودروهایی الکتریکی در تمام سگمنت های سواری، کراس اوور، ون، مینی ون، اسیووی، پیکاپ و حتی تراک و کشنده است. پژو نیز در این راستا مینی ون الکتریکی جدیدی را به نام e پارتنر معرفی کرده که قرار است در کنار ون الکتریکی e اکسپرت در اروپا به فروش برسد.

مشخصات فنی

به گزارش خودرونویس، این خودروی الکتریکی تجاری سبک جدید پژو، روی پلتفرم ماژولار جدید EMP2 این کمپانی فرانسوی توسعه یافته است و از یک موتور الکتریکی با 136 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور بهره می برد. نیروی لازم برای فعالیت این موتور الکتریکی توسط یک پک باتری 50 کیلووات ساعتی تامین می شود.

نمای عقب پژو e پارتنر الکتریکی 2021

پژو تخمین زده که این مینی ون الکتریکی قادر است طی 11.2 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و در نهایت قادر به حرکت با بیشینه سرعت 129 کیلومتر بر ساعت است. پژو ادعا کرده که ون الکتریکی E پارتنر قادر است در حالت شارژ کامل بیشینه مسافت 275 کیلومتر را تحت سیکل WLTP طی کند. باتری این خودرو در صورت اتصال به یک شارژر دیواری 11 کیلوواتی حدود پنج ساعت زمان نیاز دارد که به صورت کامل شارژ شود. همچنین در صورت اتصال به شارژر 100 کیلوواتی سریع، تا 80 درصد ظرفیت این باتری طی 30 دقیقه شارژ می شود. این مدل با دو شارژر 7.4 کیلوواتی تک فاز یا به صورت آپشنال شارژر 11 کیلوواتی سه فاز به بازار عرضه می شود.

پورت شارژ پژو e پارتنر الکتریکی 2021

مدهای رانندگی

راننده قادر است از بین سه مد رانندگی بهینه، نرمال و پاور یکی را برای رانندگی انتخاب کند؛ در حالت رانندگی پاور، بیشترین قدرت و گشتاور موتور الکتریکی در اختیار راننده قرار دارد. در حالت بهینه قدرت موتور الکتریکی روی 82 اسب بخار و گشتاور آن روی 190 نیوتن متر محدود می شود؛ در حالت نرمال هم قدرت این موتور الکتریکی روی 109 اسب بخار و گشتاور تولیدی آن روی 210 نیوتن متر محدود می شود. دو حالت ترمز موتور بازیابنده انرژی برای پژو e پارتنر به نام Moderate و Augmented در دسترس است که حالت دومی بیشترین میزان انرژی را از ترمزگیری و ترمز موتور بازیابی می کند.

کنسول وسط پژو e پارتنر الکتریکی 2021

ظرفیت باربری

مینی ون الکتریکی پژو e پارتنر فضای باری معادل 4400 لیتر دارد؛ همچنین ظرفیت باربری این ون الکتریکی چیزی در حدود 800 کیلوگرم اعلام شده و این خودرو قادر است اجسامی با نهایت وزن 750 کیلوگرم را یدک بکشد. ون الکتریکی e پارتنر دارای دو نسخه با فاصله محورهای مختلف بوده که مدل استاندارد دارای طول کلی معادل 4.4 متر و مدل لانگ دارای طول کلی معادل 4.75 متر است. همچنین این خودرو دارای دو تریم پروفشنال و آسفات بوده که نسخه اول دارای پنج صندلی هم درون کابین است.

پورت شارژ پژو e پارتنر الکتریکی 2021

تجهیزات رفاهی و ایمنی

این ون الکتریکی دارای سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی پژو موسوم به i-Cockpit و شیفتر دنده e-Toggle بوده که به راننده این امکان را می دهد بین حالات پارک، دنده عقب، خلاص و درایو یکی را انتخاب کند و سوییچ دیگری هم برای انتخاب بین یکی از سه حالت رانندگی با این ون الکتریکی طراحی شده است. این خودرو همچنین به یک سیستم رهیاب ماهواره ای با پایش لحظه ای ترافیک، پیش گرمایش کابین از طریق نمایشگر لمسی میان داشبورد یا نرم افزار نصب شده روی تلفن همراه هوشمند، سیستم پیشرفته ایمنی عابر پیاده با یک سیگنال قابل شنیده شدن تا سرعت 30 کیلومتر بر ساعت است.

پژو قصد دارد که ون الکتریکی e پارتنر را در اواخر سال جاری میلادی راهی بازار اروپا کند.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟