اخبار خودرو جهان
جای خالی بین کررا S و 911 توربو پر شد

پورشه 911 GTS رونمایی شد

چهارشنبه - ۲ تیر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
پورشه 911 GTS و تارگا

پورشه همواره برای تمامی نسل های 911 نسخه های متعددی را توسعه داده تا گزینه های متنوعی پیش روی مشتریان باشد و بتوانند بر اساس بودجه خود یکی را انتخاب کنند. حال پورشه یک نسخه جدید به نام GTS را برای 911 معرفی کرده که قرار است از اوایل سال آینده راهی بازار جهانی شود. پورشه 911 GTS بین دو نسخه کررا S و توربو قرار می گیرد و قدرت تولیدی آن بیشتر از کررا S بوده و چندین به روزرسانی در راستای بهبود عملکرد در آن اعمال شده است.

مشخصات فنی پورشه 911 GTS

به گزارش خودرونویس، قلب تپنده پورشه 911 GTS یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر خطی دو توربوشارژ بوده که قادر به تولید 473 اسب بخار قدرت و 569 نیوتن متر گشتاور است. این نسخه 30 اسب بخار نسبت به مدل کررا S و 23 اسب بخار نسبت به مدل قبلی GTS قدرتمندتر است. این پیشرانه برای انتقال قدرت با یک گیربکس هشت سرعته دو کلاچه اتوماتیک PDK یا یک گیربکس هفت سرعته دستی کوپل می شود. پورشه با هدف تعویض سریع تر دنده ها در مدل دستی، فاصله بین دندها را به 10 میلی متر کاهش داده است.

نمای عقب پورشه 911 GTS تارگا

پورشه قصد دارد که کررا GTS را در دو مدل عقب محرک و تمام چرخ محرک با دو استایل کوپه و کابریولت راهی بازار کند. البته نسخه تارگا 4 GTS تنها به صورت تمام چرخ محرک تولید می شود. پورشه تخمین زده که کررا GTS در نسخه اتوماتیک قادر است طی 3.1 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

لوگو پورشه 911 GTS

قیمت نسخه های مختلف این خودرو به شرح زیر است:

پورشه 911 کررا GTS 136 هزار و 700 دلار

پورشه 911 کررا GTS کابریولت 149 هزار و 500 دلار

پورشه 911 کررا 4 GTS 144 هزار دلار

پورشه 911 کررا 4 GTS کابریولت 156 هزار و 800 دلار

پورشه 911 تارگا 4 GTS 156 هزار و 800 دلار

 

استایل ظاهری و کابین پورشه 911 GTS

پورشه 911 GTS استایل ظاهری متفاوتی نسبت به سایر مدل های 911 دارد که وجه اصلی تمایز تریم مشکی و تیره ظاهری و پکیج اسپرت دیزاین این کمپانی است. از جمله به روزرسانی ظاهری این خودرو می توان به اسپویلر مشکی مات در عقب، رینگ های آلیاژی سنتر لاک، کاور پیشرانه و نصب نشان GTS روی درب ها و عقب اشاره کرد. نسخه تارگا 4 به نشان تارگا و نوار تیره رنگ تارگا مجهز شده است. مدل های GTS دارای قاب تیره رنگ در اطراف چراغ ها، چراغ های LED استاندارد و سیستم پورشه داینامیک لایت پلاس و چراغ های عقب دودی هستند.

نمای عقب پورشه 911 GTS

درون کابین 911 GTS، غربیلک فرمان GT اسپرت، پکیج اسپرت کرونو و نرم افزار Track Precision و صندلی های اسپرت پلاس با تکیه گاه های جانبی تطبیق پذیر نصب شده اند. غربیلک فرمان، صندلی ها، رودری ها، دستگیره درب ها، تکیه گاه آرنج، شیفتر دنده و سایر قسمت های کابین با مواد Race-Tex تودوزی شده اند و در بین آنها وجود تریم فیبر کربنی چند پله ای به جذابیت کابین این خودرو افزوده است. همچنین پورشه 911 GTS به جدیدترین نسخه سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی این کمپانی مجهز شده است.

کابین پورشه 911 GTS

پورشه 911 GTS چیزی فراتر از یک مدل قدرتمندتر با چهره به روزرسانی شده نسبت به کررا S است. پورشه سیستم تعلیق این خودرو را هم به روزرسانی کرده و ارتفاع آن را 10 میلی متر نسبت به کررا S کاهش داده و سیستم ترمز قدرتمندتری را هم برای آن نصب کرده است. این خودرو از سیستم ترمز قدرتمند پورشه 911 توربو بهره گرفته است. پورشه همچنین به صورت آپشنال پکیج Light Weight را برای این خودرو نصب می کند که به موجب آن 25 کیلوگرم از وزن خودرو نسبت به مدل استاندارد کاسته می شود. این کاهش وزن به لطف نصب صندلی های مسابقه ای فیبر کربنی، شیشه های سبک وزن و باتری با وزن کمتر حاصل می شود. همچنین صندلی های عقب در این حالت برداشته می شوند.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟