تیونینگ
800 اسب بخار قدرت با 950 نیوتن متر گشتاور!

پورشه 911 توربو تیونینگ تک آرت

چهارشنبه - ۷ مهر ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
پورشه 911 توربو تک آرت

شرکت تیونر تک آرت در ماه ژوئن با معرفی یک پکیج تقویتی برای نسل جدید پورشه 911 توربو و توربو اس طوفانی به پا کرد. پس از معرفی این کیت تقویتی برای مدل کوپه پورشه 911، این شرکت به سراغ تیونینگ نسخه کانورتیبل این سوپراسپرت شاهکار آلمانی رفته که قطعات فیبر کربنی مختلفی را روی این خودرو کانورتیبل سافت تاپ نصب کرده است.

به گزارش خودرونویس، این کیت تقویتی تک آرت برای پورشه 911 کانورتیبل  GTstreet R نام دارد که به معنای واقعی آیرودینامیک این خودرو را بهبود بخشیده و چهره خشنتری هم برای این خودرو به ارمغان آورده است. ورودی های هوای بزرگتر جریان هوایی که به اینترکولرها می رسد را به مراتب بیشتر کرده؛ ضمن اینکه کاپوت و بال عقب از جنس فیبر کربن ساخته شده اند تا وزن این خودرو کاهش یابد. قسمت های حجم پردازی شده در اطراف آرک چرخها شاید باعث شود تصور کنید که موجب افزایش وزن 911 می شوند، ولی این تیونر گلگیرهای استاندارد 911 را با نمونه سبکتر تعویض کرده است.

پورشه 911 توربو تک آرت

مشخصات فنی پورش 911 توربو تک آرت

با وجود اینکه تک آرت این کیت تقویتی را روی نسخه توربو 911 نصب کرده، ولی ظاهر این خودرو شبیه به 911 GT2 کانورتیبل شده که پورشه فعلا قصد ندارد آن را معرفی کند. همانند مدل کوپه کیت GTstreet R قدرت تولیدی پیشرانه پورشه 911 توربو را به 800 اسب بخار و بیشینه توان تولیدی آن را به 950 نیوتن متر ارتقا می دهد. به لطف این قدرت خیره کننده، پورشه 911 تیونینگ شده می تواند به بیشینه سرعت 350 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

پورشه 911 توربو تک آرت

از جمله تغییرات اعمال شده در این خودرو می توان به سیستم اگزوز جدید پورشه 911 توربو اشاره کرد که از دو لوله تشکیل شده که با دست جوش فولادی داده شده و جنس این لوله ها از استیل ضد زنگ بوده که به سیستم کنترل سوپاپ خروجی مجهز شده اند تا صدای 911 تیونینگ شده در حین حرکت جذابتر و گوشنوازتر شود. تک آرت همچنین پورشه 911 توربو/توربو اس را به اندازه 25 میلی متر به سطح زمین نزدیکتر کرده که این کاهش ارتفاع به لطف نصب فنرهای اسپرت و سختتر شکل گرفته است. همچنین به صورت آپشنال می توان سیستم تعلیق تطبیق پذیر را روی این سوپراسپرت نصب کرد.

پورشه 911 توربو تک آرت

در آخر هم باید به رینگ های 20 اینچی برای جلو و 21 اینچی برای عقب سنترلاک تک آرت برای پورشه 911 اشاره کنیم که می توان آنها را با یا بدون دیسک های ترمز کربن سرامیکی به صورت تک رنگ یا دو رنگ سفارش داد. برای داخل کابین هم تک آرت تودوزی ترکیبی از چرم و جیر آلکانتارا و پارچه را اجرا کرده و قسمت های مختلف کابین را فیبر کربن تزیین کرده است.

پورشه 911 توربو تک آرت

سخن پایانی

لازم است خاطرنشان کنیم که این کیت تقویتی ارزان نیست و قیمتی معادل 73 هزار یورو دارد که مقداری نسبت به پورشه 718 باکستر اس هم گران قیمتتر است. همانند مدل کوپه، تک آرت قصد دارد که این کیت تقویتی را تنها روی 87 دستگاه 911 کابریولت نصب کند.

4.3 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟