به گزارش خودرونویس، موارد مطرح شده توسط ایزدخواه به شرح زیر است:

  • طرح تحول بازار و صنعت خودرو سبک در کمیسیون صنایع و معادن رای آورده و قرار است مکانیزم تنظیم و فروش خودرو را به صورت ساختاری اصلاح کنیم.
  • بحث فروش خودرو باید از فضای قرعه کشی و صف طولانی خارج و در قالب بورس کالا عرضه شود.
  • نحوه عرضه، تقاضا و قیمت گذاری در عرضه خودرو در بورس کالا لحاظ می شود.
  • مهمترین مشکل قطعه سازان بحث تامین مالی است، سبب می شود تا خودروساز در اسرع وقت مطالبات قطعه سازان را پرداخت می کند.
  • انجمن ها به عنوان نهادهای جمعی باید در اتاق فکر ایجاد شده توسط مجلس یازدهم بررسی مشکلات و اعلام راهکار حضور یابند.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با اشاره به انجمن ها به عنوان نهادهای جمعی گفت: این ها اجازه دارند تا در اتاق سیاست گذاری حضور داشته باشند و مسئولیت بپذیرند. مجلس یازدهم قصد رفع مشکلات را دارد و با ایجاد اتاق فکر از اعضای انجمن جهت حضور، بررسی مشکلات و اعلام راهکار دعوت می نماییم.

شب گذشته دومین نشست هم اندیشی انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو استان تهران با هدف بررسی مشکلات و چالش های پیش روی قطعه سازان برای برون رفت از موانع جهش تولید برگزار شد.

در این نشست نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان گمرک کشور، روسای انجمن قطعه سازان و بزرگان صنعت قطعه سازی حضور داشتند.

روح الله ایزدخواه در حاشیه دومین نشست هم اندیشی انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو استان تهران در مورد طرح تحول بازار و صنعت خودرو سبک گفت: این طرح از روز اول مجلس یازدهم، در کمیسیون صنایع و معادن با اتفاق آرا رای آورد؛ قرار است با مشارکت حداکثری عوامل خودرو، مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و دیگر متولیان در دولت مکانیزم تنظیم و فروش خودرو را به صورت ساختاری اصلاح کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی افزود: بحث فروش خودرو باید از فضای قرعه کشی و صف طولانی خارج و در قالب بورس کالا عرضه شود.

ایزدخواه با تاکید بر اینکه در بورس کالا قراراست تنظیمات متعدد روی بازار خودرو شکل گیرد، تصریح کرد: نحوه عرضه، تقاضا و قیمت گذاری در بحث خودرو لحاظ می شود و  امیدواریم با این طرح تعادل نسبی در بازار آزاد خودرو ایجاد شود.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات، اسلامشهر و پردیس معتقد است؛ صنعت خودرو مشکل کمبود ظرفیت تولید ندارد، بحران کنونی در بازار خودرو به دلیل توزیع و نحوه عرضه نامناسب خودروساز به وجود آمده است؛ با ساماندهی طرح ذکر شده امیدواریم عرضه و تقاضا در صنعت خودرو به یک تعادل برسد.

ایزدخواه در خصوص حمایت خانه ملت از قطعه سازان نیز گفت: مهمترین مشکل قطعه سازان بحث تامین مالی است، اعتراض آن ها این است که خودروسازان برای قطعه سازان جریان مالی مناسبی ایجاد نکرده اند و از این رو با مشکل نقدینگی روبرو هستند.

وی با اشاره به اینکه در طرح طرح تحول بازار و صنعت خودرو سبک، فروش خودرو قرار است در بورس کالا صورت گیرد، خاطرنشان کرد: این امر سبب می شود تا جریان نقدینگی به نحوه مناسبی به سمت قطعه سازان حرکت کند، به بیان دیگر خودروساز در اسرع وقت مطالبات قطعه سازان را پرداخت می کند تا جریان مالی قطعه سازان دچار توقف و یا بحران نشود.

ایزد خواه با اشاره به انجمن ها به عنوان نهادهای جمعی گفت: این ها اجازه دارند تا در اتاق سیاست گذاری حضور داشته باشند و مسئولیت بپذیرند. مجلس یازدهم قصد رفع مشکلات را دارد و با ایجاد اتاق فکر از اعضای انجمن جهت حضور، بررسی مشکلات و اعلام راهکار دعوت می نماییم.

5 از 1 رای