اخبار خودرو جهان
قدرتمندترین خودروی تولیدی پاگانی تا به امروز

پاگانی هوایرا Tricolore معرفی شد

شنبه - ۲۹ آذر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
پاگانی هوایرا Tricolore

تقریبا 11 سال از زمانی که پاگانی تصمیم به معرفی زوندا Cinque Tricolore به منظور گرامی داشت Frecce Tricolore که یک تیم نمایشی هواپیمایی عضو نیروی هوایی ایتالیا بودند، می گذرد. حال پاگانی به منظور گرامی داشت سالگرد 60 سالگی این تیم، یک نسخه بسیار ویژه از هوایرا به نام Tricolore(سه رنگ) را معرفی کرده که قدرتمندترین محصول تولیدی پاگانی تا به امروز محسوب می شود.

مشخصات فنی پاگانی هوایرا

به گزارش خودرونویس، قلب تپنده پاگانی هوایرا Tricolore همان پیشرانه دو توربوشارژ 6 لیتری 12 سیلندری بوده که کمپانی مرسدس AMG برای این شرکت توسعه داده است. این پیشرانه در جدیدترین نسخه هوایرا قادر به تولید بیشینه قدرت 829 اسب بخار شده که تنها دو اسب بخار نسبت به پاگانی ایمولا که در ماه فوریه معرفی شده بود، قدرتمندتر است. بیشینه گشتاور تولیدی این پیشرانه نیز 1100 نیوتن متر اعلام شده است.

پاگانی هوایرا Tricolore

یقینا پاگانی هوایرا Tricolore همان خودرویی بوده که این شرکت قصد رونمایی آن را در نمایشگاه ژنو داشت، ولی به دلیل لغو نمایشگاه ژنو 2021 به دلیل ویروس کرونا، پاگانی تصمیم گرفت که این ابرخودرو را نیز مانند بسیاری از خودروهای دیگر به صورت آنلاین رونمایی کند.

نیروی تولیدی این پیشرانه حجیم و قدرتمند توسط یک گیربکس هفت سرعته سکوئنشیال به چرخ های عقب منتقل می شود. پاگانی هوایرا Tricolore بدون درنظر گرفتن وزن مایعات، وزن خالصی معادل 1270 کیلوگرم دارد. برای اینکه متوجه سبک وزن بودن این ابرخودرو شوید، جالب است بدانید که پاگانی هوایرا Tricolore درست هم وزن خودرویی کوچکی مانند فولکس واگن گلف با پیشرانه سه سیلندر است!

نمای عقب پاگانی هوایرا Tricolore

طراحی ظاهری پاگانی هوایرا Tricolore

استایل ظاهری این نسخه ویژه هوایرا کاملا یادآور طراحی پاگانی زوندا Tricolore  است؛ چراکه هر دو ابرخودرو به منظور ادای احترام به Frecce Tricolori که مربی جت جنگی Aermacchi MB-339 و سایر هواپیماهای جنگی سبک بود، ساخته شده اند. جدا از طرح گرافیکی روی بدنه که با افتخار نشان دهنده پرچم ایتالیاست، این نسخه جدید هوایرا دارای یک سپر جلوی به روزرسانی شده با اسپلیتر برجسته تر و همچنین ورودی های هوای بزرگی است تا از پس خنک سازی پیشرانه آلمانی به روزرسانی شده این خودرو به خوبی برآید.

پاگانی هوایرا Tricolore

یکی دیگر از تغییرات اعمال شده در بدنه، طراحی یک اسکوپ جدید هوا بوده که جریان هوای سرد را بهتر و با فشار بیشتری به محفظه پیشرانه وارد می کند. در قسمت عقب پاگانی یک دیفیوزر جدید طراحی کرده تا از جریان هوای موجود در زیر خودرو بهترین استفاده را در زمینه پایداری هوایرا کرده باشد. بال عقب نیز ویژه هوایرا Tricolore طراحی شده که با کاپوت عقب این ابرخودرو به صورت یکپارچه از فیبر کربن ساخته شده اند.

نمای جانبی پاگانی هوایرا Tricolore

طراحی کابین

پاگانی به درون داخلی این نسخه ویژه هوایرا نیز توجه خوبی داشته و شیفتر دنده را به صورت کامل از آلومینیوم طراحی کرده و سپس روکش کربنی آن را با دست پولیش کرده تا حالتی ترانسپرنت یا شطرنجی برای آن ایجاد شود. سایر المان های آلومینیومی موجود در کابین این خودرو با استاندارد آلیاژ آلومینیوم صنعت هوانوردی ساخته شده که دارای تریمی آبی رنگ هستند. تریم سفید و آبی صندلی ها نیز کاملا یادآور فضای داخلی زوندا Tricolore هستند.

 

سخن پایانی

همانند زوندا Tricolore، پاگانی تنها قصد تولید سه دستگاه از این نسخه ویژه هوایرا را دارد. برچسب قیمت پایه پاگانی هوایرا Tricolore بدون در نظر گرفتن آپشن های اضافی 6.7 میلیون دلار اعلام شده که بیش از چهار برابر گران تر از آن نسخه ای است که ابتدا در نمایشگاه ژنو 2010 معرفی شده بود.

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟