اخبار خودرو جهان
به مناسبت 10 سالگی این ابرخودرو صورت گرفت

پاگانی هوایرا BC Pacchetto Tempesta

یکشنبه - ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
پاگانی هوایرا BC Pacchetto

سخته که باور کنیم ابرخودرو پاگانی هوایرا با این طراحی خیره کننده در سال 2011 رونمایی شده و حال پاگانی 10 سالگی این ابرخودروی فوق جذاب را جشن گرفته است. برای گرامی داشت 10 ساله شدن سن هوایرا، پاگانی یک پکیج بسیار جذاب به نام Pacchetto Tempesta را برای نسخه Benny Caiola یا همان BC این ابرخودرو که جانشین زوندا محسوب می شود، معرفی کرده است.

مشخصات فنی پاگانی هوایرا BC Pacchetto

به گزارش خودرونویس، این نسخه بخصوص که در هفته خودرویی مونتری معرفی شده، یک نسخه خشن تر و تهاجمی تر از ابرخودرو فوق سریع 12 سیلندر هوایرا بوده که خروجی پیشرانه 6 لیتری دو توربوشارژ 12 سیلندر ساخت AMG آن در این مدل هشت درصدی افزایش یافته است. این پیشرانه حال قادر به تولید 815 اسب بخار قدرت و 1100 نیوتن متر گشتاور شده و برای آن یک سیستم اگزوز جدید با صدای به مراتب جذابتر با شش خروجی نصب شده تا حداقل از نظر تعداد اگزوز با بوگاتی La Voitue Noire برابری کند.

پاگانی هوایرا BC Pacchetto

اگر توان تولیدی پیشرانه برایتان آشناست به این دلیل بوده که هوایرا ایمولا که تنها پنج نمونه از آن تولید شد دقیقا همین قدرت و گشتاور را داشت. هوایرا BC Pacchetto  جدید چیزی به مراتب بیشتر از پیشرانه ارتقا یافته و سیستم اگزوز جدید بوده و تغییرات عمیق تری در این خودرو مانند بروزرسانی های آیرودینامیکی هم اعمال شده است. بارزترین تغییر آیرودینامیکی اعمال شده مربوط به بال عقب بازطراحی شده بوده که دارای یک باله مرکزی یکپارچه است. همچنین اسپلیتر جدید جلو نیز بخشی از این کیت آیرودینامیکی جدید است.

پاگانی هوایرا BC Pacchetto

این نسخه ویژه در مقایسه با هوایرا BC معمولی دارای کانال های عبوری هوا متفاوت و سیستم تعلیق بازطراحی شده بوده که به گفته پاگانی راحتی سواری با آن افزایش یافته است. پاگانی حالت جدیدی به نام Soft Driving را برای این خودرو طراحی کرده که در این لحظه جزییات آن اعلام نشده، ولی می توان حدس زد که با فعالسازی آن سیستم تعلیق هوایرا BC Pacchetto نرمتر شده تا راحتترین سواری ممکن برای این ابرخودرو 12 سیلندر به ارمغان آید. البته پاگانی اظهار کرده که بروزرسانی هایی هم در طراحی کابین هوایرا BC Pacchetto اعمال کرده، ولی در این لحظه تصاویر مربوط به کابین این خودرو منتشر نشده است.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟