اخبار خودرو جهان
از پیشرانه پیشرفته تا پلتفرم لکسوس

ویژگی های فنی تویوتا میرای 2021 چیست؟

شنبه - ۲۹ آذر ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
تویوتا میرای 2021

نسل دوم و آینده نگرانه تویوتا میرای معرفی شده است. میرای جدید به یک پیل سوختی هیدروژنی جدید مجهز شده و در سال 2021 به عنوان سدانی پرچمدار و برجسته از سوی یکی از خودروسازان بزرگِ جهان راهی بازار می‌شود.

به گزارش خودرونویس، تویوتا میرای جدید کاملا بروزآوری شده و اکنون از پلتفرم GA-L برای ساخت آن استفاده شده است. پیش از این پلتفرم مزبور برای ساخت سدان لکسوس LS مورد استفاده قرار گرفته و اکنون با بهره برداری از آن در میرای، یک خودروی بهتر و آینده نگرانه را شاهد هستیم. هم اکنون میرای سدانی دیفرانسیل عقب و نزدیک به خودروهای کوپه بوده و نسبت توضیح وزن 50 به 50 در آن رعایت شده است. این عمل موجب شده که تویوتا سیستم پیل سوختی و سیستم انتقال قدرتی جدید را برای میرای طراحی کند.

نمای عقب تویوتا میرای 2021

پلتفرم GA-L علاوه بر چابکی فوق‌العاده، هندلینگی متفاوت و سواری آرام و بی‌صدا، فضای داخلی بزرگتری را برای نسل جدید میرای به نسبت نمونه پیشین فراهم کرده و سرنشینان می‌توانند از فضای بیشتری در کابین و صندوق عقب استفاده کنند. در واقع تویوتا با پلتفرم یادشده، سدانی پرچمدار طراحی کرده و با فناوری پیشرفته خود، به عملکردی متناسب رسیده و پیوندی قوی برقرار کرده است. میرای جدید در مقایسه با نسخه قبلی، ضریب مقاومت هوای بسیار ایده آل و معادل با 0.29 داشته و بدنه آن کشیده تر، ارتفاع آن کوتاه‌تر و پهنای آن بیشتری شده است.

کابین تویوتا میرای 2021

مشخصات فنی

پیل سوختی 650 ولتی نسل دوم میرای حدود 20 درصد کوچک‌تر و 50 درصد سبک‌تر از پیل سوختی نسل قبلی بوده و به همین خاطر تویوتا توانسته است که  میرای جدید را به شکل دیفرانسیل عقب بسازد. این پیشرفت‌ها باعث شده که قدرت بیشتری در اختیار سرنشینان میرای جدید قرار گرفته و آنها از 182 اسب ‌بخار قدرت به همراه 300 نیوتن ‌متر گشتاور بهره ببرند. انرژی پیشرانه مزبور هم از طریق یک باتری لیتیوم یونی کوچک ‌تر و سبک تر از نسل قبلی میرای تامین می‌ شود.

پیشرانه تویوتا میرای 2021

تجهیزات و استایل ظاهری

از دیگر مشخصات ظاهری نسل دوم میرای جدید، باید به گرافیک جدید چراغ‌ها (باریکی بیشتر چراغ‌های جلو و استفاده از نوارهای LED نازک در عقب)،صفحه آمپر دیجیتالی 8 اینچی و رنگی TFT و نمایشگر LCD لمسی به اندازه 12.3 اینچ اشاره کرد. همچنین امکان افزودن دوربین 360 درجه، سه مخزن فشار تقویت شده با فیبرکربن با توان 10 هزار psi، بسته ایمنی Safety Sense 2.5 و… با پرداخت مبلغ بیشتر وجود دارد.

مخزن هیدروژن تویوتا میرای 2021

تویوتا میرای 2021 در پنج رنگ عرضه شده و خریداران توان سفارش نسخه‌های XLE و Limited را دارند. قیمت ارزان‌ترین میرای 49500 دلار بوده و با افزایش امکانات و سفارش نسخه‌های بهتر باید تا 66 هزار دلار پرداخت کرد. خرید هر دستگاه میرای 2021 حداکثر تا سقف 15 هزار دلار هیدروژن رایگان را در اختیار شما قرار می ‌دهد.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟