اخبار خودرو جهان
جایگزین مناسب ون های سنتی برای ارسال مرسولات پستی

معرفی ون های الکتریکی باری Canoo

یکشنبه - ۱۴ دی ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
ون الکتریکی کانو MPDV

شرکت Canoo که یک تولید کننده خودروهای الکتریکی بوده، در راستای کاهش آلایندگی دو ون الکتریکی معرفی کرده که قادر هستند در حالت شارژ کامل بیشینه مسافتی در حدود 370 کیلومتر را طی کنند. این دو ون با هدف حذف خودروهای درونسوز از ناوگان ارسال مرسولات پستی و به تبعیت از آن کاهش آلایندگی طراحی و تولید شده اند.

به گزارش خودرونویس، این دو ون الکتریکی توسعه یافته توسط کمپانی Canoo، به ترتیب Multi Purpose Delivery Vehicle 1 و Multi Purpose Delivery Vehicle 2 هستند که به صورت ویژه برای استفاده در ناوگان خودروهای شرکت های پستی و برای ارسال بسته های بزرگ و کوچک طراحی شده است.

به توجه به محاسبات صورت گرفته توسط Canoo، شرکت های فعال در زمینه ارسال مرسولات پستی در صورت استفاده از این ون می توانند طی هفت سال مبغلی در حدود 80 هزار دلار را در هزینه های خود صرفه جویی کنند. دلیل این صرفه جویی، هزینه نگهداری بسیار پایین خودروهای الکتریکی و فقدان پیشرانه بنزینی و عدم نیاز به سوخت فسیلی در این دو ون الکتریکی MPDV است.

نمای عقب ون الکتریکی کانو MPDV

قیمت ون های الکتریکی Canoo

ون MPDV1 که نمونه کوچکتر بین این دو محصول الکتریکی Canoo محسوب می شود، قیمت پایه ای معادل 33 هزار دلار دراد که چند هزار دلاری نسبت به ون مجهز به پیشرانه درونسوز شورولت اکسپرس کارگو با قیمت 40 هزار دلار ارزان تر است. این در حالی است که به طور معمول خودروهای الکتریکی نسبت به نمونه های درونسوز خود قیمت گرانتری دارند. ون های الکتریکی کانو این قابلیت را دارند که از پیشرانه الکتریکی آنها به عنوان منبع تغذیه برای راه اندازی برخی وسایل و ابزار کار استفاده شود.

کابین ون الکتریکی کانو MPDV

تونی آکیلا مدیر اجرایی شرکت کانو بیان کرد که ما ون الکتریکی خود را با هدف ایجاد ارگونومی بهتر برای راننده طراحی کردیم تا انجام کارها برای وی ساده تر شود تا بلکه کمکی باشد تا افراد در حین انجام کار شادتر باشند. وی در ادامه بیان کرد که این شرکت بنا دارد تا با عرضه این دو ون الکتریکی هزینه های مالکیت و نگهداری خودروهای ناوگان شرکت های پستی را کاهش دهد تا کمپانی های بزرگ و کوچک در خرید این دو ون الکتریکی سرمایه گذاری کنند.

شرکت کانو تخمین زده که دو ون الکتریکی MPDV1 و MPDV2 به دلیل بهره بردن از پک باتری تخت و همچنین فقدان پیشرانه درونسوز، تا 30 درصد فضای بار بیشتری در مقایسه با ون های درونسوز دارند. کانو در حال توسعه نرم افزاری برای این دو ون الکتریکی بوده تا نصب آنها روی خودرو بتوان رانندگی خودران و کنترل فرمان و ترمز را در شرایطی که راننده تعیین می کند، به این نرم افزار کنترلی واگذار کرد.

نمای جلو ون الکتریکی کانو MPDV

مقایسه ون های الکتریکی کانو با رقبای درونسوز

ون MPDV2 کانو دارای فضای باری معادل 12 هزار و 742 لیتر بوده که ظرفیتی برابر با فورد ترانزیت ون دارد. ون الکتریکی MPDV1 هم که محصول کوچکتر کانو محسوب می شود، دارای فضای باری معادل 6513 لیتر بوده که تقریبا با شورولت اکسپرس و نیسان NV برابری می کند. ظرفیت باربری کانو MPDV1  چیزی در حدود 900 کیلوگرم اعلام شده که به مراتب کمتر از ظرفیت باربری 1900 کیلوگرمی شورولت اکسپرس V8 است؛ ولی باید مد نظر داشته باشید که شورولت اکسپرس در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی 18 لیتر بنزین مصرف می کند؛ ولی MPDV1 کاملا الکتریکی است.

همین مصرف بالای سوخت خودروهای موجود در ناوگان شرکت های ارسال مرسولات پستی یکی از عوامل آلاینده در کره زمین محسوب می شود و این موضوع شرکت های مختلف از جمله کانو را به این فکر انداخت تا خودروهایی الکتریکی با قابلیت هایی مشابه یا حتی بهتر از خودروهای درونسوز را طراحی کنند.

کابین ون الکتریکی کانو MPDV

مشخصات فنی

ون های الکتریکی MPDV1 و MPDV2 کانو قادر به تولید بیشینه قدرت 200 اسب بخار و گشتاور آنی 320 نیوتن متر هستند که برای تغذیه این موتور الکتریکی پک های باتری با ظرفیت های مختلفی از جمله 40، 60 و 80 کیلووات ساعت نصب می شود. کانو ادعا کرده که برای شارژ این پک های باتری از 20 تا 80 درصد تنها 28 دقیقه زمان لازم است.

 

 

 

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟