اخبار خودرو ایران
خودروساز چینی با شریک جدید در راه ایران

لوکسژن این بار از تبریز استارت می‌زند

شنبه - ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
خواندن 7 دقیقه
لوکسژن

لوکسژن که حدود دو سال قبل با هیاهوی شرکت آرمان موتور کویر وارد بازار ایران شد و‌ علاوه بر راه اندازی نمایشگاه مرکزی، محصولات خود برای ورود به بازار ایران را رسما رونمایی کرد، این بار با شرکت صنعت خودرو آذربایجان قرار است همکاری داشته باشد.

به گزارش خودرونویس، خودروسازان دولتی و خصوصی کشور پس از ترک شرکای اروپایی و چینی خود دوران سختی را پشت سر گذاشتند ‌ولی این روزها خبرهای خوشی از این حوزه به گوش می رسد. درشرایط سخت تحریمی و درحالی که تقریبا همه خودروسازان خارجی همکاری خود با صنعت خودروی ایران را متوقف کرده اند، شرکت آذویکو در تاسی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در تحقق شعار سال 99 که «جهش تولید» نام گذاری شد، اهتمام خود را به کار بست تا گام‌های موثری در تحقق این شعار بردارد که امضای قرارداد تولید و مونتاژ محصولات لوکسژن در ایران ازجمله این گام ها بوده است.

بر همین اساس، شرکت آذویکو منطبق با قراردادی که منعقد کرد توانست مسیر تولید محصولات لوکسژن را دنبال کند و به هدف نهایی که حفظ تولید و اشتغال در کشور و تلاش برای عمل به تعهدات خود در قبال مشتریان بود جامه عمل بپوشاند.

شنیده ها‌ حاکی از آنست که خودروی لوکسژن در کارخانه صنعت خودرو آذربایجان در مدار تولید قرار گرفته و به زودی شاهد حضور این خودرو در خیابان ها خواهیم بود.

 

آغاز  به کار لوکسژن در ایران

لوکسژن در ژانویه 2009 تاسیس شد و با حمایت شرکت مشترک دانگ‌فنگ یولن، فعالیت‌های خود پیرامون تولید خودروهای لوکس را آغاز کرد. نام این خودروساز تایوانی از دو کلمه Luxury (به معنای مجلل) و Genius  (نابغه، استعداد، خوش‌طبعی) گرفته شده است.

نخستین برند تایوانی بازار ایران در سال 1396 دو روز مانده به دومین نمایشگاه خودرو تهران از سوی آرمان موتور کویر، نماینده رسمی آن روزهای لوکسژن در دفترفروش مرکزی این شرکت رونمایی و معرفی شد. اما در نهایت هیچگاه نتوانست با این شرکت ورود به بازار ایران را تجربه کند. اکنون اما به نظر می‌رسد شرکت آذویکو پس از مذاکرات متعدد توانسته است زمینه آغاز تولید این خودروها در ایران را فراهم کند.

به نظر می‌رسد محصولات لوکسژن به واسطه مشخصات فنی و ویژگی‌های ظاهری مطلوب برگ برنده شرکت آذویکو برای حضور قدرتمندتر در بازار ایران باشند. نگاهی به خودوهایی که در آن مقطع توسط لوکسژن در ایران رونمایی شدند گویای این واقعیت است. هر چند به نظر می‌رسد طی دوسال گذشته و در پی تاخیر این برند برای ورود به بازار ایران، تحولات فنی، کیفی و ظاهری عمده‌ای در تولیدات این برند تایوانی ایجاد شده است.

لوکسژن

معرفی و مشخصات لوکسژن U6

U6 از چهره مستقل و قابل دفاعی برخوردار است و اثری از کپی کاری در آن دیده نمی‌شود، با اینحال شکل دماغه، پیکره کلی، برش درها و حالت تخت شیشه عقب و شکل کوپه مانند این قسمت، همگی تصویر آر ایکس محبوب را به ذهن بیننده می‌آورد.

چراغ‌های کشیده جلو چهره‌ای خندان و حق به جانب به U6 داده است، جلوپنجره با خط‌های کرومی فراوان نیز بر اساس هویت انحصاری مورد استفاده در محصولات این برند طراحی شده است. لوکسژن برای هم‌سو کردن محصولات خود با شعارش، از مواد با کیفیت و امکانات مدرن استفاده کرده است. U6 برای هم‌سو بودن روند جهانی، نمایشگر 9 اینچی، هدآپ دیسپلی، سیستم صوتی با بلندگوهای JBL، سانروف برقی، تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت، پوشش چرمی صندلی‌ها، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل هرزگردی، شش کیسه هوا، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم ورود بدون کلید، کروز کنترل و … برای این خودرو در نظر گرفته است.

لوکسژن u6

لوکسژن U6 از امکانات رفاهی و ایمنی مطلوبی بهره‌مند است که توانایی رقابت با کره‌ای‌های بازار ایران را به آن می‌دهد. U6 از یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری با فن‌آوری توربوشارژر استفاده می‌کند که قادر به تولید 177 اسب بخار قدرت است و 256 نیوتن‌متر گشتاور است و با جعبه دنده 6 سرعته خودکار تکمیل می‌شود.

S3 زیباروی سدان‌ها

دومین محصول لوکسژن سدان زیبایی است که از نظر اندازه و کلاس، بین دو محصول اکسنت و الانترای شرکت هیوندای قرار می‌گیرد. S3 نسبت به U6 جوان‌تر است و طراحی جدیدتری دارد. S3 به یکی از پرطرف‌دارترین کلاس‌ها در ایران پا می‌گذارد که در گام نخست ظاهر زیبا و امکانات قابل‌توجه آن می‌تواند به برگ برنده آن تبدیل شود.

S3 با جلو پنجره‌ای تکامل یافته و چراغ‌های مدرن‌تر دارد. لوکسژن با ترسیم خط‌های تند و تیز روی بدنه این سدان کوچک، سعی در دلربا جلوه دادن آن داشته است. در کابین S3 با طرحی نوین و بسیار جدید روبه‌رو هستیم که با رعایت نکاتی مانند حذف اهرم دنده از کنسل مرکزی، استفاده از نمایشگر عمودی بزرگ و به کار بردن تریم دو رنگ تلاش می‌کند تا از متدهای جدید صنعت خودرو عقب نماند.

لوکسژن

S3 با یک موتور تنفس طبیعی 1.6 لیتری می‌تواند 116 اسب‌بخار قدرت و 150 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این نیرو به وسیله جعبه دنده CVT به چرخ‌های جلوی S3 فرستاده می‌شود. لوکسژن برای این خودرو امکاناتی مانند سیستم کمکی حرکت در سربالایی، کروز کنترل، شش کیسه هوا، سنسور پارک جلو و عقب، سانروف برقی، سیستم ورود بدون کلید، سیستم فرمان‌پذیری صوتی، دوربین 360 درجه، تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر 9 اینچی لمسی و … در نظر گرفته است.

لوکسژن U5؛ مینی کراس اور

این خودرو از قوای فنی کاملا مشابهی با S3 برخوردار است اما در کاتالوگ این محصول قدرت موتور 120 اسب بخار ذکر شده است که 4 اسب بخار بیشتر از S3 است.

وزن خودرو به نسبت S3 کمی بیشتر است و همینطور ظرفیت فضای صندوق به دلیل طراحی خودرو کوچک تر است (422 لیتر) و این مسئله در بخش طول کلی خودرو نیز صدق می کند، گرچه فاصله بین دو محور به یک اندازه است.

لوکسژن

این مینی کراس اور علاوه بر امکاناتی که پیشتر در بخش S3 گفتیم به فن آوری پارک هوشمند با نام اختصاری APA مجهز شده است که باید دید آیا همان پارک خودکار است یا این که نحوه کار کرد آن متفاوت با سیستم های متداول است.

لوکسژن S5 Turbo

S5 از قوای فنی مشابه با U6 بهره می برد. حتی چرخ های این مدل نیز از نوع 17 اینچی هستند اما در بخش ظرفیت صندوق عقب شاهد ظرفیت بیشتر این مدل به نسبت U6 هستیم(470 لیتر).

لوکسژن توربو

طرح کلی داشبورد خودرو متفاوت از U6 است و خبری از صفحه نمایش عظیم الجثه 12 اینچی نیست و به جای آن از صفحه نمایش 9 اینچی استفاده شده است. تریم داخلی خودرو نیز طرح چوب است. در بخش امکانات و تجهیزات نیز این مدل مشابه با U6 است.

 

آذیکو

تولید محصولات لوکسژن در شرکت صنعت خودرو آذربایجان

اواخر اسفندماه سال گذشته خبرهای ضدونقیضی درخصوص گسترش فعالیت‌های شرکت آذویکو با برند لوکسژن به گوش رسید که بر اساس آن تولید و مونتاژ محصولات جدیدی توسط این شرکت آغاز شده بود برخی شایعات حاکی از آن بود که این شرکت به‌صورت واسطه‌ای توسط دانگ‌فنگ (شریک تجاری لوکسژن در چین) موفق به اخد مجوز تولید لوکسژن در ایران شده است درهمین رابطه چندی پیش مدیربازرگانی شرکت صنعت خودرو آذربایجان اعلام کرد که قرارداد تولید و مونتاژ محصولات لوکسژن در ایران با شرکت آذویکو بدون هیچ واسطه ای به امضا رسیده است و شرکت دانگ فنگ در این موضوع هیچ دخالتی ندارد.

 

اکبرزاده اظهار داشت: قرارداد همکاری شرکت آذویکو بدون هیچ واسطه ای و به طور مستقیم با شرکت لوکسژن منعقد شده است و این شرکت به طور مستقیم با شرکت مادر همکاری خواهد داشت و منطبق با قراردادی که منعقد کرده مسیر تولید محصولات را دنبال می کند.

وی در ادامه افزود: آنچه که در این میان از اهمیت ویژه ای برخوردار است این است که آذویکو با وجود تحریم های سخت و ناجوانمردانه آمریکا تمام تلاش خود را در جهت تامین رضایت مشتریان و تسریع در مراحل تولید و تحویل به موقع محصولات جدید به کار گرفته است و مشتریان این خودروساز نباید به این شایعات توجهی داشته باشند.

 

 

آذیکو

آذویکو امیدوار است به واسطه همکاری با لوکسژن بتواند به جایگاه قابل قبولی در بازار ایران دست پیدا کند

آنچه که در این میان از اهمیت ویژه ای برخوردار است عزم جدی شرکت آذویکو در جهت مقابله با تحریمهای ظالمانه آمریکا است که بنظر می رسد با کلید خوردن تولید خودروی جدید، توانسته به این مهم دست یابد که با تسریع در تولید و تحویل محصولات جدید، ضمن حفظ اشتغال، رضایتمندی مشتریان را نیز بدنبال خواهد داشت.

دیگر موارد پیشنهادی:
5 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟