اخبار خودرو ایران
تلاشی برای جبران شکست

وانت آریسان ۲

چهارشنبه - ۵ آبان ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
مشخصات وانت آریسان 2

به نقل از ایکوپرس، مدیر پروژه تولید وانت آریسان ۲ در ایران خودرو خراسان، از آغاز مرحله تولید آزمایشی ۳۰ دستگاه از این محصول از هفته اول آبان ماه خبر داد.

به گزارش خودرونویس، محمود شهابی مقدم گفت : جیگ ها، فیکسچرها و گان‌ها، انجام تست مخرب و غیر مخرب، اندازه‌گیری دقیق سه بعدی و تطبیق ابعاد بدنه خودرو با نقشه اصلی در سالن بدنه ‌سازی، آزمون رنگ‌پذیری خودرو و تنظیم ربات‌ های پاشش برای رنگ‌آمیزی بدنه آریسان در سالن رنگ و در نهایت مونتاژپذیری قطعات و تولید نهایی خودرو در سالن مونتاژ از مهم‌ترین اقدامات مرحله تولید آزمایشی در سالن‌های تولیدی شرکت ایران خودرو خراسان است.

وی اظهار کرد : در تمام مراحل فرآیند تولید آزمایشی، علاوه بر رفع ایرادات احتمالی و تنظیم پارامتر های تجهیزات خطوط تولید، مسایل ارگونومی اپراتور ها که از اهمیت بسزایی برخوردار است مورد توجه قرار می گیرد و در صورت نیاز نسبت به اصلاح فرآیند های تولید اقدام لازم صورت می ‌پذیرد.

مشخصات وانت آریسان 2

مدیر واحد مهندسی شرکت ایران خودرو خراسان افزود : آخرین خودرو های تولیدی در این مرحله برای انجام آزمون‌های کیفی به مراجع ذیربط تحویل و پس از اخذ مجوز های لازم، تولید انبوه آریسان۲ آغاز می شود.

 

مشخصات فنی جدید برای آریسان 2

آریسان جدید با پیشرانه XU7 پلاس عرضه خواهد شد. این پیشرانه ۱.۸ لیتری ۸ سوپاپه قادر به تولید ۱۰۴ اسب بخار نیرو و ۱۵۷ نیوتن متر گشتاور بوده و نیروی تولیدی آن از طریق یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلوی آریسان منتقل خواهد شد (بر خلاف نسخه قبلی که دیفرانسیل عقب محسوب می‌گشت). گفتنی است پیشرانه جدید آریسان ۲ نسبت به نسخه قبلی در حدود ۱۸ اسب بخار نیروی بیشتری را تولید می کند و قابلیت دوگانه سوز بودن را نیز به صورت استاندارد دارد.

مشخصات وانت آریسان 2

در بحث ستاره کیفی گفته شده است که آریسان ۲ با سه ستاره کیفی تولید خواهد شد. همچنین برای افزایش ایمنی، باک بنزین و زاپاس به زیر بدنه منتقل شده اند. مدیران پروژه آریسان ۲ اطهار داشته اند که همچنان ظرفیت بار مجاز این وانت بدون سرنشین در حدود ۶۰۰ کیلوگرم است (با در نظر گرفتن دو سرنشین بزرگسال این عدد به ۷۵۰ کیلوگرم می‌رسد.)

گفتنی است هنوز از جزئیات ظاهری آریسان ۲ و تغییرات احتمالی آن، توسط آبی پوشان سخنی به میان نیامده است اما بعید است تا این نسخه دستخوش تغییرات ظاهری شده باشد و در خوشبینانه ترین حالت شاید لوگوی روی خودرو و با ضریب احتمالی بسیار بسیار پایین، گرافیک چراغ های جلو دستخوش تغییراتی جزئی شده باشند و شاهد استفاده از دی لایت برای آنها باشیم.

4.8 از 12 رای

دیدگاه شما چیست؟

سایر دیدگاه ها

  • رضا | 23 آبان 1400 - 5:06 ب.ظ

    آپشن شکستن از وسط هم همچنان داره؟