به گزارش خودرونویس، گفتنی است، بامداد جمعه ۲۴ آبان سال گذشته، بنزین سهمیه‌بندی شد و قیمت این فرآورده نفتی به صورت سهمیه‌ای (۶۰ لیتر ماهانه برای خودرو‌های شخصی) در هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و به صورت آزاد ۳۰۰۰ تومان تعیین شد. طبق اعلام وزیر نفت از محل اجرای این طرح در طول یک سال، ۳۱ هزار میلیارد تومان درآمد کسب می‌شود که این مبلغ به مردم تعلق می‌گیرد.

ردیفکاربریمیزان سهمیه بنزین
۱سواری شخصی بنزینی۶۰ لیتر
۲سواری شخصی دوگانه سوز۳۰ لیتر
۳تاکسی بنزینی۴۰۰ لیتر
۴تاکسی دوگانه سوز۲۰۰ لیتر
۵موتورسیکلت۲۵ لیتر
۶وانت کم مصرف بنزینی۱۵۰لیتر
۷وانت کم مصرف دوگانه سوز۶۰ لیتر
۸وانت پرمصرف بنزینی۳۰۰ لیتر
۹وانت پرمصرف دوگانه سوز۳۰۰ لیتر
۱۰آمبولانس۵۰۰ لیتر

فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران ، با اشاره به خبر منتشر شده از سوی سازمان بهزیستی کشور مبنی بر حذف سهمیه سوخت افراد نابینا گفت:در کارگروه مدیریت مصرف سوخت، یکسان سازی میزان سهمیه موجود در کارت‌های هوشمندسوخت پلاک معلولان با سایر پلاک‌ها و جلوگیری از تغییر کارت هوشمند سوخت در هنگام تعویض پلاک مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود:در این کارگروه مقرر شد سهمیه بنزین بر روی کارت هوشمند سوخت خودرو‌های افراد معلول، معادل سهمیه شخصی تک سوز ۶۰ لیتر و دوگانه سوز ۳۰ لیتر منظور شود  و مابه التفاوت سهمیه مزبور که همان۴۰ لیتراست نیز به صورت اعتباری به مالک خودرو و یا نماینده قانونی وی تخصیص پیدا کند.

کاهی ادامه داد:طرح تخصیص اعتبار ریالی برای جانبازان به صورت موفق پیاده سازی و محقق شده است و  این طرح در تعامل با سازمان بهزیستی کشور برای معلولان نیز در دست اجرا و اقدام است.

کاهی تصریح کرد:بنابراین سهمیه مازاد ماهانه ۴۰ لیتری معلولان از بین نخواهد رفت و پس از اعلام سازمان بهزیستی به واجدان شرایط تخصیص خواهد یافت و حذف سهمیه سوخت معلولان صحت ندارد.

5 از 1 رای