طرح ساماندهی واردات خودرو در مجلس تصویب شد

چهارشنبه - ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
خودرو وارداتی

طرح ساماندهی بازار خودرو در جلسه امروز مجلس مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت به تصویب نمایندگان رسید.

به گزارش خودرونویس، طرح ساماندهی بازار خودرو از مجلس دهم کلید خورده بود اما شورای نگهبان این طرح را به دلیل عدم همسویی با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی رد کرد.

حجت الله فیروزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از آزاد شدن واردات خودرو با سه شرط خبر داد.

آزادسازی واردات خودرو با سه شرط صادرات خودرو، صادرات قطعه و استفاده از ارزهای خارج از کشور که هیچ تعهدی برای دولت و کشور ندارد با ۱۷۹ رای موافق به تصویب رسید.

واردات خودرو را قانونمند کردیم

در همین خصوص روح‌الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: این مسئله باعث می‌شود که خودروسازان داخلی میزان تولید داخلی خودرو را افزایش دهند و این مسئله در راستای حمایت از تولید داخلی است.

ایزدخواه ادامه داد: ایراد بعدی شورای نگهبان به طرح ساماندهی خودرو، بحث نظام تأمین مالی بود که ما اصلاحاتی را در این زمینه اعمال کردیم و طبق مصوبه کمیسیون صنایع و معادن، نباید واردات خودرو تعهد ارزی برای کشور ایجاد کند.

وی با تأکید بر اینکه ما مدافع تولید خودروهای برقی و جدید هستیم، گفت: در قانون مذکور، بحث الگوی مصرف هم مورد توجه قرار گرفته و خودروهای وارداتی باید کیفیت سه ستاره به بالا را داشته باشند.

رئیس کمیته خودرو در کمیسیون صنایع و معادن مجلس متذکر شد: وزیر صمت اخیراً گفته که برنامه‌ای برای واردات خودرو ندارند. بنده در این باره باید بگویم وزارت صمت، وزارت تولید است و قطعاً نباید برنامه‌ای برای واردات داشته باشد و طبق وعده فاطمی‌امین، قرار است در شش ماه آینده ۱۰۰هزار خودرو در کشور تولید شود و وی برای سال‌های آینده هم برنامه‌هایی در این زمینه دارد.

طرح ساماندهی بازار خودرو از مجلس دهم کلید خورده بود اما شورای نگهبان این طرح را به علت عدم همسویی با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی رد کرده بود اما این بار این طرح برای تایید نهایی به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟