اخبار خودرو جهان
261 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور

جزییات فنی هیوندای توسان پلاگین هیبریدی منتشر شد

پنجشنبه - ۲۰ آذر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
هیوندای توسان پلاگین هیبریدی

هیوندای سرانجام جزییات بیشتری از نسخه پلاگین هیبریدی توسان جدید منتشر کرده است. این کمپانی کره ای قصد دارد که توسان پلاگین هیبریدی جید را از بهار سال 2021 به بازار اروپا و آمریکا عرضه کند.

مشخصات فنی هیوندای توسان پلاگین هیبریدی 2021

به گزارش خودرونویس، این نسخه الکتریکی سازی شده توسان از یک پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با 177 اسب بخار قدرت و همچنین یک موتور الکتریکی با 90 اسب بخار قدرت و یک پک باتری 13.8 کیلووات ساعتی بهره می برد. این مجموعه هیبریدی روی هم رفته قادر به تولید بیشینه قدرت 261 اسب بخار و بیشینه گشتاور 350 نیوتن متر است.

هیوندای تخمین زده که توسان پلاگین هیبریدی در حالت تمام الکتریکی قادر به پیمایش بیشینه مسافتی فراتر از 50 کیلومتر با در نظر گرفتن سیکل WLTP است. این خودرو به همراه یک شارژر Onboard 7.2 کیلوواتی به فروش می رسد؛ ولی هیوندای هنوز زمان لازم برای شارژ شدن باتری موتور الکتریکی توسان را اعلام نکرده است.

لوگو هیوندای توسان پلاگین هیبریدی

هیوندای توسان پلاگین هیبریدی جدید دارای یک گیربکس اتوماتیک با شیفتر Shift By Wire است؛ این سیستم بدان معناست که برای تغییر حالات گیربکس و تغییر دنده ها، هیچ ابزار مکانیکی طراحی نشده و تمامی تنظیمات گیربکس و جعبه دنده توسان به صورت الکترونیکی صورت می گیرد. این گیربکس شش سرعته خودکار نیروی تولیدی پیشرانه پلاگین هیبریدی توسان را به هر چهار چرخ منتقل می کند.

هیوندای توسان جدید دارای سیستم صفحه های فعال در جلو بوده که میزان و شدت ورود هوا به محفظه پیشرانه را بر اساس پارامترهایی مانند دمای آب و پیشرانه، سرعت خودرو و سایر متغییرهای دیگر تنظیم می کنند تا مقاومت توسان در مقابل هوا به حداقل رسیده و مصرف سوخت این کراس اوور جذاب بهینه تر شود.

وجود سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک HTRAC در توسان پلاگین هیبریدی بدان معناست که امکان انتخاب حالات مختلف برای مسیر پیش رو وجود داشته و با انتخاب حالات مختلف، قدرت، گشتاور و سیستم ترمز با توجه به شرایط جاده و مسیر خود را وفق می دهند.

هیوندای به صورت آپشنال سیستم تعلیق جدید با قابلیت کنترل به صورت الکترونیکی را روی توسان پلاگین هیبریدی نصب می کند. این سیستم تعلیق دارای دمپرهای تطبیقی بوده که راننده می تواند آنها را در دو مد اسپرت و اکو تنظیم کند.

کابین هیوندای توسان پلاگین هیبریدی

کابین

هیوندای توسان جدید همچنان یکی از جادارترین ها در سگمنت خود محسوب می شود؛ حتی نصب پک باتری در این مدل پلاگین هیبریدی نتوانسته تاثیر منفی چندانی روی فضای داخلی آن بگذارد. به لطف جانمایی و نصب هوشمندانه پک باتری در کف کابین، درون کابین توسان پلاگین هیبریدی فضای کافی و قابل قبولی برای سرنشینان و همچنین بار در دسترس است.

البته فضای بار این مدل الکتریکی سازی شده از 620 در نسخه درونسوز معمولی به 558 لیتر در حالتی که تمام صندلی ها در جای خود قرار داشته باشند کاهش یافته است. همچنین زمانی که صندلی ها خوابانده شوند، فضای بار این کراس اوور الکتریکی سازی شده از 1899 به 1737 لیتر کاهش یافته است.

 

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟