ابعاد بدنه و فضای بار

به گزارش خودرونویس، هیوندای بایون طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4.18، 1.77 و 1.49 متر دارد. بدین ترتیب این خودرو تنها سه سانتی تر از هیوندای کونا فیس لیفت 4.21 متری کوتاه تر بوده و مقداری هم باریک تر است و ارتفاع سقف آن نیز به مقدار جزیی کمتر است. فاصله بین دو محور بایون نیز 2.58 متر بوده که مقداری نسبت به کونا کمتر است. هیوندای بایون دارای فضای باری معادل 411 لیتر بوده که در صورت خواباندن صندلی های عقب این فضای بار به 1205 لیتر هم افزایش می یابد. بدین ترتیب فضای بار این خودرو با وجود ابعاد کوچکتر در هر دو حالت از برادر بزرگتر خود یعنی کونا بیشتر است.

نمای عقب هیوندای بایون 2021

طراحی ظاهری و کابین هیوندای بایون

هیوندای بایون در اصل نسخه کراس اوور هاچبک کامپکت i20 برای بازار اروپاست. هیوندای به جای اینکه تصمیم به عرضه ونیو موجود در بازار آمریکای شمالی و سایر کشورها به اروپا بگیرد، تصمیم به معرفی یک کراس اوور B سگمنت با شکل و شمایل متفاوت از ونیو گرفت تا جذابیت آن برای مشتریان در بازار اروپا حفظ شود. از چراغ های خطی باریک در پروفیل جلو گرفته تا خطوط بدنه تیز و تهاجمی مشابه نمونه دیده شده در توسان و LED های بومبرنگ مانند در عقب، باید اظهار کرد که روی سبک طراحی بایون هر اسمی به جز کلاسیک و رایج را می توان گذاشت.

نمای جانبی هیوندای بایون 2021

در حالی که از استایل ظاهری بایون به سختی می توان تشخیص داد که این خودرو با i20 هاچبک اشتراکات زیادی دارد؛ درون کابین طراحی داشبورد به صورت کامل با i20 مشترک است. بایون هم مانند i20 دارای دو نمایشگر 10.25 اینچی یکی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی و دیگری هم در پشت فرمان است. همچنین شباهت در طراحی دریچه های سیستم تهویه و شیفتر دنده هم بین این دو خودرو مشاهده می شود.

کابین هیوندای بایون 2021

مشخصات فنی هیوندای بایون 2021

داستان در زیر کاپوت هم مشابه طراحی کابین بوده و تماما با i20 مشترک است. نسخه پایه هیوندای بایون دارای یک پیشرانه 1.2 لیتری تنفس طبیعی بنزینی بوده که قادر به تولید 84 اسب بخار قدرت است؛ نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس پنج سرعته دستی به چرخ ها منتقل می شود. نسخه قدرتمندتر بایون از یک پیشرانه 1 لیتری سه سیلندر توربوشارژ بهره می برد که قادر به تولید 100 اسب بخار قدرت است. برای این پیشرانه توربوشارژ می توان گیربکس شش سرعته دستی یا به صورت آپشنال هفت سرعته دو کلاچه اتوماتیک را سفارش داد.

یک نمونه دیگر از این پیشرانه 1 لیتری توربوشارژ نیز وجود دارد که به سیستم هیبریدی ملایم مجهز شده و قادر به تولید 120 اسب بخار قدرت است. این نمونه قدرتمندتر هم با همان گیربکس های دستی و اتوماتیک نمونه 100 اسب بخاری بسته به سفارش مشتری کوپل می شود. از آنجایی که درخواست مشتری برای خرید کراس اوور تمام چرخ محرک در این سگمنت بسیار کم بوده، هیوندای تصمیم گرفته بایون را صرفا به صورت جلو محرک راهی بازار کند تا قیمت آن را مقرون به صرفه تر کند.

فضای بار هیوندای بایون 2021

سخن پایانی

این سوال در ذهن بسیاری ایجاد می شود که ویژگی مثبت بایون در حضور خودرویی مانند کونا با ابعاد تقریبا برابر چیست؟ هیوندای در پاسخ به این سوال اظهار کرد که بایون خودرویی کاربردی تر و مقرون به صرفه تر از کونا بوده و برای افرادی مناسب است که قصد خرید کراس اوور الکتریکی یا تمام چرخ محرک را ندارند. همچنین استایل ظاهری آن نیز تا حد زیادی متفاوت از کونا است.

 

 

 

منبع motor1
5 از 2 رای