مشخصات فنی هیوندای النترا N

به گزارش خودرونویس، همانطور که انتظار داشتیم، مهم ترین خبر در خصوص هیوندای النترا N 2022 به زیر کاپوت آن مربوط می شود. النترا N جدید از یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بهره برده که پیشتر نمونه آن در سایر محصولات عملکردی هیوندای نصب شده بود. این پیشرانه در النترا N قادر به تولید 276 اسب بخار قدرت بوده ولی ظاهرا خبری از کوپل شدن آن با گیربکس دستی نیست. تنها گیربکس قابل سفارش برای این خودرو یک نمونه هشت سرعته اتوماتیک دوکلاچه است.

نمای جانبی هیوندای النترا N

این گیربکس دوکلاچه از نوع Wet DCT یا صفحه خیس بوده که النترا N را طی 5.3 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت می رساند. به لطف دیفرانسیل جلو با محدود کننده الکترونیکی لغزش، النترا N این توان را با کمترین میزان هدررفت و کاهش میزان کم فرمانی به چرخ ها منتقل می کند.

هیوندای النترا N تنها در پیشرانه قدرتمندتر خلاصه نمی شود. بلکه هیوندای برای بهبود عملکرد در پیچ ها و شتابگیری، از اکسل یکپارچه رانندگی در این خودرو استفاده کرده که با نمونه های نصب شده در خودروهای مسابقه ای WRC متفاوت است. هیوندای اظهار کرده که این اکسل موجب افزایش پایداری خودرو در مقابل شتاب جانبی در پیچ ها شده و همچنین مقداری هم از وزن خودرو می کاهد.

نمای عقب هیوندای النترا N

همچنین دیسک های ترمز 14.1 اینچی به همراه کالیپرهای به روزرسانی شده و بهبود سیستم خنک کاری ترمز باعث شده با اطمینان بیشتری با سرعت های بالا حرکت کنید. همچنین در سیستم تعلیق النترا N بوش های مقاوم تر و ایزولاتور محکم تری نصب شده و در کنار آنها نیز میله استیفنر عقب در کنار تغییراتی مشابه برای افزایش صلبیت شاسی نصب و اعمال شده است. در هر چهار چرخ این خودرو تایرهای میشلن پایلوت 4S با سایز 245/34ZR19 نصب شده است.

هیوندای النترا N

به جز نصب پیشرانه قدرتمندتر، هیوندای اقدامات جالب دیگری را هم کرده است. یک ویژگی به نام NGS (N Green Shift) برای این خودرو تعبیه شده که با فعال شدن آن بوست توربوشارژ پیشرانه به طور لحظه ای افزایش یافته و 10 اسب بخار توان پیشرانه برای یک لحظه بیشتر می شود. مهندسین هیوندای سعی کرده اند که سیستم اگزوزی حرفه ای برای النترا N نصب کنند تا هم راننده و هم سرنشینان از شنیدن صدای آن لذت ببرند. این یک سیستم اگزوز با سوپاپ های متغیر بوده که جنبه تزیینی ندارد و اگر قصد رانندگی خشن و تهاجمی را با این النترا دارید، این سیستم را فعال کنید و از صدای آن لذت ببرید.

کابین هیوندای النترا N

 

طراحی ظاهری و کابین

درون کابین النترا N شاهد نصب یک تایمر پیست در سیستم مالتی مدیا و همچنین سایر نشانگرهای مهم مانند دما و فشار روغن پیشرانه و دمای آب پیشرانه هستیم. هیوندای برای این نسخه قدرتمند النترا صندلی هایی با تکیه گاه های جانبی مقاوم با نشان N را نصب کرده تا یادآوری کند که این یک النترا معمولی نیست. کمترین تغییر در طراحی بیرونی النترا N اعمال شده و صرفا شاهد نصب یک اسپلیتر در لبه پایینی سپر، بال عقب برجسته و دیفیوزری بزرگ در پروفیل عقب هستیم.

 

منبع motor1
5 از 1 رای