اخبار خودرو جهان
طراحی جذاب و فضایی در کنار کابینی لوکس و جادار

تیزر مینی ون هیوندای استاریا

شنبه - ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
تیزر هیوندای استاریا

هیوندای عقیده دارد که همه مشتریان هم به دنبال خرید خودروهای کراس اوور و اسیووی نیستد و مینی ون ها نیز طرفداران خاص خود را دارند. کیا مدتی پیش ون خانوادگی محبوب کارنیوال را معرفی کرد؛ حال کمپانی مادر یعنی هیوندای تیزر یک مینی ون تمام جدید را منتشر کرده است. این مینی ون یا MPV استاریا(Staria) نام داشته و دارای دیزاینی آینده نگرانه و ویژگی های پریمیوم و بسیار جذاب در داخل کابین بنا به ادعای هیوندای است.

استایل ظاهری هیوندای استاریا

به گزارش خودرونویس، باید اعتراف کنیم که طراحی پروفیل جلوی هیوندای استاریا برای یک مینی ون بسیار جذاب است. این خودرو دارای یک نوار LED سرتاسری در پروفیل جلوست؛ در پروفیل عقب هم چراغ هایی پیکسلی مانند نمونه نصب شده روی هیوندای آیونیک 5 الکتریکی دیده می شود. طراحی پروفیل جلو به نحوی است که گویی این مینی ون توسط اپل طراحی شده است؛ نکته جالب داستان اینجاست که هیوندای و کیا هردو مذاکراتی را با این غول تکنولوژی جهانی به منظور تولید خودروی اپل داشته اند.

نمای عقب هیوندای استاریا

هیوندای اظهار کرده که طراحی ظاهری استاریا مشابه یک سفینه فضایی بوده که گرچه این وصف مقداری اغراق آمیز است؛ ولی نمی توان منکر آینده نگرانه بودن طراحی این خودرو شویم. جلوپنجره تقریبا عرضی برابر با کل خودرو دارد و از دو طرف با چراغ هایی LED اصلی احاطه شده است. درون این جلوپنجره هم سنسورهای مربوط به رادار کروز کنترل و سایر تجهیزات ایمنی روی یک صفحه در قسمت پایینی جانمایی شده است. اوورهنگ های کوتاه جلو و عقب، نشان دهنده فاصله بین دو محور زیاد این مینی ون بوده که با هدف افزایش فضای در دسترس داخل کابین صورت گرفته است.

 

کابین هیوندای استاریا

صحبت از کابین که شد باید اظهار کنیم که تقریبا دیزاین کابین استاریا در تیزرهای منتشر شده توسط هیوندای رونمایی شده است. داشبورد توسط یک نمایشگر لمسی بزرگ نصب شده برای سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی احاطه شده است؛ همچنین به نظر می رسد که خبری از نمایشگر برای نشان دادن اطلاعات خودرو به راننده در پشت فرمان نیست. کلیدهای خاکستری رنگ R، N و D که حالات گیربکس این مینی ون هستند، درست در قسمت پایینی این نمایشگر جانمایی شده اند و ظاهرا در طراحی آنها از سانتافه جدید الگوبرداری شده است.

کابین هیوندای استاریا

هیوندای استاریا جدیدترین محصول این خودروساز کره ای بوده که دارای دریچه های هوای مصنوعی گسترده در داشبورد است؛ از جمله المان های داخل کابین باید به دستگیره های نصب شده روی ستون های جلویی اشاره کرد. صندلی های جلویی دارای تکیه گاه هایی مجزا برای دست سرنشین و راننده هستند؛ در ردیف دوم هم صندلی هایی مجزا از یکدیگر با تکیه گاه بازشوی بزرگ برای پا نصب شده که مانند صندلی های جلو دارای تکیه گاه هایی مجزا برای دست هستند. به نظر می رسد که کابین این مینی ون به حدی بزرگ باشد که بتوان صندلی ردیف سوم را هم برای آن نصب کرد؛ همچنین سقف کشیده و صاف این خودرو، نویدبخش فضای سر بسیار زیاد برای سرنشینان است.

کابین هیوندای استاریا

سخن پایانی

هیوندای هیچ اشاره ای به مشخصات فنی استاریا در این لحظه نکرده و ما نمی توانیم با قطعیت اظهار کنیم که آیا استاریا از نظر فنی با کیا کارنیوال جلو محرک اشتراکاتی دارد یا خیر. این مینی ون جدید به نظر می رسد که جانشین بسیار خوبی برای خودروهای سالخورده ای مانند استارکس، گرند استارکس و iMax است.

نمای جانبی هیوندای استاریا

اشاره به این نکته ضروری است که تیزر تازه منتشر شده توسط هیوندای، مربوط به مجهزترین مدل این مینی ون یعنی استاریا پریمیوم بوده که به تمامی آپشن ها و تجهیزات سفارشی مجهز شده است. جزییات بیشتر از این مینی ون طی ماه های آتی منتشر خواهد شد؛ هیوندای اظهار کرده که مدل پریمیوم استاریا را تنها در بازارهایی خاص به فروش می رساند.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟