اخبار خودرو جهان
ون مستقل با هوش مصنوعی و حمل و نقل اشتراکی

هیوندای از ربوشاتل رونمایی کرد

جمعه - ۲۵ تیر ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
هیوندای ربوشاتل

هیوندای اولین سرویس حمل و نقل مستقل خود را با استفاده از ون سبک و تجاری هیوندای H350 و  فناوری‌های خودران و توسعه یافته داخلی مورد آزمایش قرار داده است.

به گزارش خودرونویس، به نظر می رسد که این کمپانی کره ‌ای در حال بررسی تمام جوانب و مسیرهای جدیدِ موجود برای تحرک بیشتر است. اگر در آینده برای ترابری هوایی و شهری باید از وسایل نقلیۀ هوایی شخصی (PAV) یا هوارو های شخصی بهره گرفت و برای حل مشکلات مرتبط به آیندۀ حمل و نقل هوایی از فناوری «Smartskies» استفاده کرد؛ وسایل حمل و نقل زمینی نیز با ایجاد نقاطی متمرکز برروی زمین در آینده حضور خواهند داشت.

فقط در طول چند هفته و در تاریخ 9 آگوست، هیوندای H350 به خیابان‌های شهر هوشمند سجونگ واقع در کره‌جنوبی خواهد رفت. برای شروع، این وسیله نقلیه فقط مسیری کوتاه را به طول 6.1 کیلومتر و از مجتمع دولتی سجونگ تا باغ ملی این شهر را طی خواهد کرد. یک راننده وظیفه اداره کردن خودروی مزبور را برعهده داشته و در حال حاضر فقط مجوز موقت استفاده از آن با بهره‌گیری از سطح 3 رانندگی خودران وجود دارد؛ این در حالی است که براساس گفته‌های هیوندای، رُبوشاتل دارای تکنولوژی‌هایی قابل قیاس با سطح 4 رانندگی خودران است.

ربوشاتل به عنوان وسیله نقلیه ‌ای خودکار و در عین حال ساده، یک ون چهار درب سبک و تجاری بوده و با بهره‌ گیری از فناوری رانندگی خودران هیوندای که در مرکز رانندگی خودکار این کمپانی توسعه یافته، خلق شده است. مطابق با استانداردهای سطح 4 رانندگی خودکار، این وسیله نقلیه می‌ تواند با حداقل دخالت راننده و در ایمنی کامل حرکت کرده و با درک محیط اطراف خود تصمیم بگیرد.

اما یک نوآوری جدید از جانب هیوندای دیده می‌شود. این کمپانی قصد دارد که سرویس خودکار خود را به یک سیستم پاسخگویی درخواست مجهز کند. به این ترتیب عملکرد ربوشاتل توسط برنامه  Shucle – یک سرویس حمل و نقل و توسعه یافته در آزمایشگاه تحقیقاتی هیوندای موسوم به AIRS و بر اساس هوش مصنوعی و  الگوریتم‌های AL – ارتقا می ‌یابد.

براساس سیستم مزبور، ون خودمختار هیوندای نه تنها با توجه به انتخاب‌های قبلی مسافران قادر به توقف در ایستگاه‌ های حمل و نقل است؛ بلکه حتی با کمک الگوریتم‌ های AI بهترین مسیر را تعیین کرده و همیشه در بهترین گذرگاه‌ های برای رسیدن در مقصد قرار می‌ گیرد و به این ترتیب حمل و نقل مشترک در آینده را آسان و مؤثر‌تر خواهد کرد.

در حال حاضر هیوندای داوطلبانی را برای استفاده از سرویس جدید ربوشاتل انتخاب کرده و از آنها می ‌خواهد که سیستم مزبور را آزمایش کنند. این سرویس پس از اولین حضور خود در شهر سجونگ، در مناطق دیگر کشور کره‌ جنوبی نیز آزمایش خواهد شد و حتی محققان مرکز تحقیق و توسعه هیوندای موتور و کیا نامیانگ نیز تا اواخر امسال از ربوشاتل استفاده خواهند کرد.

5 از 6 رای

دیدگاه شما چیست؟