اخبار خودرو ایران
رقیب چینی تویوتا کمری، هیوندای سوناتا و رنو تالیسمان

هونگچی H5 چینی تازه وارد بازار ایران

شنبه - ۳ آبان ۱۳۹۹
خواندن 5 دقیقه
هونگچی H5

ممنوعیت واردات خودرو باعث شده که بازار جولانگاه مناسبی برای انواع خودروهای چینی شود و هر از گاهی خبر ورود و عرضه یک چینی جدید به بازار کشور شنیده می شود. جدیدترین خودروی چینی که به تازگی زمزمه ورود آن به کشور شنیده شده یک سدان سایز متوسط به نام هونگچی H5 بوده که احتمال عرضه آن در آینده نزدیک توسط پرشیا خودرو وجود دارد.

کمی درباره هونگچی

به گزارش خودرونویس، کمپانی هونگچی یکی از خودروسازان قدیمی و معتبر چینی بوده که نزدیک به 60 سال قدمت داشته و متخصص تولید خودروهایی لوکس و صرفا ویژه بازار چین است. محصولات این برند در چین به رولزرویس چینی ها معروف بوده و معمولا در طراحی آنها الگوبرداری مستقیمی از خودروسازان لاکچری جهان مانند مرسدس بنز، رولزرویس و بنتلی دیده می شود. دو محصول لوکس و موفق این برند هونگچی H9 و اسیووی الکتریکی هونگچی E-HS9 بوده که به تازگی در نمایشگاه پکن 2020 رونمایی شده است.

هونگچی H5

این برند امروزه زیرمجموعه گروه خودروسازی FAW چین بوده که یکی از محصولات آن در ایران خودروهای سواری بسترن B30 و B50 هستند. از آنجایی که FAW شریک تجاری مزدا ژاپن در چین محسوب می شود، این خودروساز ژاپنی مجبور به اشتراک گذاری بسیاری از تکنولوژی ها و پلتفرم های خود با FAW و زیرمجموعه آن یعنی هونگچی شده است. از این رو هونگچی به خوبی از این فرصت استفاده کرد و سه سال پیش سدان H5 را بر اساس پلفترم GJ سدان مزدا6 معرفی و عرضه کرد.

 

هونگچی H5

سدان هونگچی H5 در واقع دون پایه ترین و کوچک ترین محصول کمپانی هونگچی محسوب می شود، ولی با این حال DNA سایر محصولات هونگچی را در خود حفظ کرده و نسبت به خودروهای چینی هم رده لوکس تر و با کیفیت تر است. پرشیا خودرو قصد دارد که هونگچی H5 را به صورت SKD و مونتاژی به بازار کشور عرضه کند تا بلکه مقداری از قیمت این خودرو نسبت به نمونه وارداتی مستقیم کاسته شود.

نمای عقب هونگچی H5

هونگچی H5 اسپرت

مشخصات فنی هونگچی H5

هونگچی H5 از یک پیشرانه 1.8 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بهره می برد. این پیشرانه قادر به تولید 178 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور بوده و تمامی نیروی تولیدی آن توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به محور جلو منتقل می شود. البته هونگچی یک نسخه اسپرت نیز برای H5 معرفی کرده که قادر به تولید 197 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور و همین جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک است؛ ولی بعید به نظر می رسد که پرشیا خودرو در اولین قدم اقدام به عرضه این نسخه به بازار کشور کند.

نسخه معمولی هونگچی H5 قادر است طی 9.7 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی 7.1 لیتر بنزین مصرف می کند. لازم به ذکر است که پیشرانه این خودرو قادر به پاس کردن استاندارد آلایندگی یورو6 است.

هونگچی H5 دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4945، 1845 و 1470 میلی متر و فاصله بین دو محوری معادل 2875 میلی متر است. بدین ترتیب می توان انتظار یک کابین راحت و جادار و سواری با کیفیتی را از این خودرو داشت و از نظر ابعاد چیزی در حد و اندازه تویوتا کمری، رنو تالیسمان و هیوندای سوناتا است.

کابین هونگچی H5

تجهیزات ایمنی و رفاهی هونگچی H5

هونگچی H5 دارای نسخه های مختلف با سطح تجهیزات رفاهه و ایمنی متعددی بوده و در این لحظه مشخص نیست که پرشیا خودرو این سدان لوکس چینی را با چه تجهیزاتی به بازار ایران عرضه می کند. ولی هونگچی H5 در مجهزترین نسخه دارای تجهیزاتی مانند شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، سیستم ترمز اضطراری فعال و ترمز کمکی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، گرمکن صندلی های جلو و عقب، فرمان برقی با کلیدهای کنترلی، کروز کنترل تطبیقی، سیستم اتو پارک، رادار نقطه کور، سیستم تهویه مطبوع خودکار دوکاناله، چراغ های اتوماتیک با چراغ های روشنایی در روز، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دید 360 درجه، سیستم پایش فشار باد تایرها، سردکن صندلی های جلو، سنسور باران، سانروف الکترونیکی و نمایشگر لمسی مالتی مدیا با درگاه یو اس بی و بلوتوث است.

نمای عقب هونگچی H5

قیمت احتمالی هونگچی H5

بد نیست بدانید که هونگچی H5 در کشورهای حاشیه خلیج فارس مانند امارات و عمان نیز حضور موفقی داشته و به نوعی یکی از محصولات موفق این برند کهنه کار لاکچری چینی محسوب می شود. همانطور که در ابتدای مطلب بیان شد، هونگچی H5 دارای نسخه های متعددی بوده که در بازار چین قیمت آنها بین 150 هزار تا 196 هزار یوآن یا به عبارتی بین 22 هزار و 400 تا 29 هزار و 300 دلار متغیر است. با توجه به نرخ فعلی ارز حتی در صورت تولید داخل این خودرو هم نباید انتظار قیمتی زیر یک میلیارد تومان را برای هونگچی H5 داشت.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟