موتور سیکلت
اولین بررسی موتورسیکلت محبوب ژاپنی در ایران

هوندا کلیک 2017 بدقلق و دوست داشتنی

عکاس: وحید پورسینا
دوشنبه - ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
هوندا کلیک

طی چند سال اخیر با ورود اسکوترهای اتوماتیک به ایران و استقبال شدید مردم از آن‌ها، به تدریج شاهد تنوع مدل‌های متنوع از این دست در بازار موتورسیکلت ایران هستیم. با روی کار آمدن این گونه موتورسیکلت‌ها و سواری ساده‌تری که نسبت به دیگر موتورها دارند، بین شرکت‌ها رقابتی شدید به راه افتاده است، به گونه‌ای که به طور پیوسته شاهد ورود یک مدل جدید از شرکت‌های اروپایی و آسیایی هستیم.

به گزارش خودرونویس،  این رقابت در کشورهای آسیای شرقی بیش‌تر دیده می‌شود. البته در سال‌های گذشته با ورود موتورسیکلت‌های وسپا این بازار رنگ و بویی دیگر گرفته و حال در محدوده بیش از 12 میلیون تومان، مشتری بازه زیادی از اسکوترها را برای انتخاب دارد، درست عکس محدوده قیمتی زیر 10 میلیون تومان که هیچ انتخاب معقولی با قیمت مناسب وجود ندارد.

بررسی هوندا کلیک 2017

در این مطلب بررسی موتورسیکلت تازه وارد بازار اسکوترها را داریم، موتورسیکلتی که نام هوندا را یدک می‌کشد و همین مساله بازار خوبی را برای آن در ایران به وجود آورده است. هوندا کلیک 125 سی‌سی مورد بررسی ما تولید سال 2017 است و قیمت آن بدون دلیل رو به افزایش است. این موتورسیکلت تولید ژاپن نیست و در کشورهایی چون اندونزی، تایلند و … به تولید می‌رسد که این مهم نیز دلایل گوناگونی دارد. آپشن‌هایی که برای کلیک 125 سی‌سی اضافه شده فقط و فقط جنبه جذب طیف وسیعی از مشتریان را دارد.

 

هوندا موتور

طراحی هوندا کلیک2017

هوندا در این محصول سنت‌شکنی نکرده و همچنان طراحی خوب و خشنی به کار برده و به نوعی باید گفت پر از خط‌های شکسته است. چراغ‌های بزرگ با لامپ‌های زنون در قسمت جلو و ترکیب چند رنگی که در آن به کار رفته، از دیگر ویژگی‌های جذب مشتری است. رینگ‌های آن شبیه به موتورسیکلت‌های 1000 سی‌سی همین شرکت است و آرایش بازوهای آن نیز درست به همان شکل طراحی شده است. داشبورد و فضای بزرگ زیر زین نیز امتیاز دیگری از هوندا کلیک 125 سی‌سی به حساب می‌آید.

هوندا کلیک چه در چنته دارد؟

با توجه به قانون منع شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری از نیمه سال گذشته، موتورسیکلت‌های کاربراتوری به تدریج رفتند و نمونه‌‌های انژکتوری رفته‌رفته جایگزین آن‌ها می‌شود. هوندا کلیک به آپشن‌هایی چون اتوهولد و سنسور جک مجهز است، به گونه‌ای که با پایین زدن جک، موتور خاموش می‌شود و تا زمانی که موتور روی جک بغل است پیشرانه استارت نمی‌خورد. زین آن با شاسی باز می‌شود و این نکته یکی از موارد مورد علاقه مشتریان ایرانی است. از دیگر نکاتی که باید به آن اشاره کرد، بی صدا و بی لرزش بودن پیشرانه است، اما در مقابل زین این موتورسیکلت به اندازه کافی راحت نیست و به شما اجازه سواری بلند مدت را نمی‌دهد.

هوندا کلیک 2017

لوازم یدکی هوندا کلیک

لوازم یدکی این مدل هنوز به صورت گسترده وارد ایران نشده و هنوز شرکت وارد کننده، نماینده‌های فروش مشخصی ندارد، به گونه‌ای که به خریداران این موتورسیکلت هر کس با سلیقه خود پاسخ می‌دهد. برای نمونه، نگارنده برای تعویض روغن این موتورسیکلت بیش‌ از دو هفته پیگیر شده و در آخر نیز روغنی که باید برای این مدل استفاده می‌شد را پیدا نکرد و از روغن‌های مشابه و هم‌خانواده استفاده برای آن استفاده شد.

موتورسیکلتی که از آن صحبت می‌کنیم دارای کامپیوتر است و محل قرارگیری آن مناسب نیست و سارقان به راحتی می‌توانند آن را سرقت کنند. این‌ گونه موتورسیکلت‌ها در کلاس اسکوترهای شهری قرار دارند، پس نباید آن چنان شتاب و سرعت داشته باشند چراکه اگر هم داشتند در خیابان‌های ایران با این سبک رانندگی نمی‌توانستیم از آن به بهترین شکل استفاده کنیم.

هوندا کلیک و لذت رانندگی

اما اگر بخواهیم درباره رانندگی با این موتورسیکلت محبوب ژاپنی سخن به میان آوریم باید بگوییم که ، هوندا کلیک شتاب قابل قبولی داشته  ودر هنگام دور گرفتن عملکرد بسیار مطلوبی دارد و به راحتی از سرعت 120 کیلومتر عبور می کند. اگرچه ممکن است زین این موتورسیکلت کمی آزاردهنده باشد و سیستم تعلیق‌ آن باعث شود سواری کلیک چنگی به دل نزند، اما کاملا بی‌صدا است و احساس لرزش به راننده دست نمی دهد.

کلیک

خرید هوندا کلیک

خرید موتورسیکلت هوندا کلیک یکی از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه ویژه ای داشت. صرفنظر  از موضوع سرعت و شتاب موتورسیکلت، باید به اصالت آن نیز توجه کرد. سرعت و شتاب اولویت اسکوترهای شهری نیست و اگرهم اسکوترها پرشتاب و سریع باشند، نمی‌توان به بهترین و کاربردی‌ترین شکل از آنها در خیابان‌های شلوغ شهر استفاده کرد. لازم است شرکت‌های واردکننده موتورسیکلت قیمت لوازم یدکی را با گسترده کردن عرضه کاهش داده و ضمن راه اندازی مراکز خدمات پس از فروش مجهز و تعمیرگاه‌های مجاز برای ارائه خدمات را در دستور کار خود قرار دهند تا خیال خریدار از همه جهت راحت شود.

بعد از هر چند صد کیلومتر رانندگی با این موتورسیکلت، بعضی از مشکلات آن بروز پیدا می‌کند. به طور مثال با فرا رسیدن زمان تعویض روغن موتورسیکلت، صدای انجین به طور محسوسی تغییر پیدا می‌کند. نکته عجیب ماجرای تعویض روغن این‌جاست که اگر روغن مخصوص خودش را پیدا نکردید، باید از روغن مشابه استفاده کنید. در غیر این‌صورت اگر روغن را از خانواده‌ای دیگر انتخاب کنید، شاهد تغییر صدای انجین کلیک خواهید بود.

هوندا کلیک 2017

قیمت هوندا کلیک

موتورسیکلتی که در مورد آن صحبت می‌کنیم، افت قیمت بالایی دارد. این موتورسیکلت بعد از 3000 کیلومتر کارکرد با افت قیمت 2 میلیون تومان یا بیش‌تر به‌فروش می‌رسد که رقم بالایی است و اگر قیمت برایتان در اولویت است، سمت کلیک و چنین موتورسیکلت‌هایی نروید. این موتورسیکلت‌ها در ایران با قیمت مناسبی عرضه نمی‌شوند و در نهایت مشتری مجبور است سراغ انواع دست‌دوم با ایرادهای خاص خودش برود. هوندا کلیک 125 سی‌سی گزینه خوبی در این سگمنت به‌شمار می‌رود، اما قیمت آن منطقی نیست.

 نظر مشتریان درباره هوندا کلیک

روزی که موتورسیکلت را صفرکیلومتر خریداری و تحویل گرفتیم رنگ بدنه آن دارای خط و خش بود و پیش‌تر سمباده و پولیش شده بود، از فروشنده که علت را جویا شدیم در جواب گفته شد: این بهترین کلیکی است که تا کنون دیده‌ام، این موتورسیکلت‌ها به دلیل این که در پالت حمل می‌شوند، همگی دارای ضعف‌های عجیبی هستند.

در حقیقت باید گفت این موتورسیکلت و این گونه موتورسیکلت‌ها در ایران به قیمت مناسب عرضه نمی‌شوند و به همین دلیل مشتری مجبور است از گزینه‌های کارکرده و معیوب خرید خود را انجام دهد.

مدل موتورسیکلت هوندا کلیک 125 سی سی
حجم موتورسیکلت 124.8 سی‌سی
تعداد سیلندر تک سیلندر
بیشینه قدرت 11.4 اسب بخار در 8500 دور
بیشینه گشتاور 11.1 نیوتن متر در 6500 دور
قطر سیلندر در کورس پیستون 52.4 در 57.9 میلی متر
مدیریت سوخت رسانی انژکتوری
سرسیلندر تک میل سوپاپ
جعبه دنده اتوماتیک
سوییچ سکوریتی دار دارد
رادیاتور دارد
تعلیق جلو تلسکوپی
تعلیق عقب تک کمک
ارتفاع زین تا زمین 765 میلی متر
طول×عرض×ارتفاع 1096×683×1921

 

4.4 از 8 رای

دیدگاه شما چیست؟

سایر دیدگاه ها

  • علیرضا | 15 تیر 1401 - 1:16 ق.ظ

    زین موتور من خراب شده بسته میشه ولی خیلی قفلش شل شده و سریع باز میشه
    اگه کسی میتونه کمکم کنه پیام بده بهم ممنون