اخبار خودرو جهان
قدرتمندترین خودروی درونسوز تولیدی جهان

هنسی ونوم F5 رونمایی شد

چهارشنبه - ۲۶ آذر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
هنسی ونوم F5

نسخه تولیدی هنسی ونوم F5 حدود سه سال پس از معرفی نسخه مفهومی این ابرخودرو، رونمایی شده است. هنسی تنها قصد دارد که تعداد 24 دستگاه از این ابرخودروی فوق خاص و جذاب را تولید کند و تحویل ونوم F5 به مشتری در سال آینده پس از انجام تست های نهایی برای تنظیم دقیق این ابرخودروی سریع قدرتمند آغاز خواهد شد. هنسی ادعا کرده که ونوم F5 قادر است به بیشینه سرعت 500 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

مشخصات فنی هنسی ونوم F5

به گزارش خودرونویس، سرعت خیره کننده ونوم F5 به دلیل بهره بردن این ابرخودرو از یک پیشرانه 6.6 لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ با قدرت تولیدی سرسام آور 1817 اسب بخار و بیشینه گشتاور تولیدی 1617 نیوتن متر است. هنسی ادعا کرده که ونوم F5 طی کمتر از سه ثانیه قادر است از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. هنسی تخمین زده که ونوم F5 قادر است طی 4.7 ثانیه از حالت سکون به مرز 200 کیلومتر بر ساعت دست یابد. نصب چنین پیشرانه قدرتمندی برای ونوم F5 که وزن خالصی معادل 1360 کیلوگرم دارد، باعث شده نسبت قدرت به وزن این ابرخودرو 1289 اسب بخار به ازای هر تن باشد.

درهای هنسی ونوم F5

نیروی تولیدی این پیشرانه فوق قدرتمند به وسیله یک گیربکس هفت سرعته نیمه اتوماتیم به چرخ های عقب منتقل می شود. برای اکسل عقب این خودرو تایرهای میشلن پایلوت کاپ اسپرت 2 با ابعاد 345/35 با قطر داخلی 20 اینچ نصب شده؛ برای اکسل جلو نیز رینگی 19 اینچی فورج با تایرهای 265/35 نصب شده است. میشلن این تایرها را صرفا ویژه سرعت و وزن هنسی ونوم F5 طراحی کرده است.

وزن خالص سبک هنسی ونوم F5 به لطف شاسی مونوکوک فیبر کربنی خاص با وزن تنها 89 کیلوگرم و همچنین پنل های بدنه فیبر کربنی این خودرو حاصل شده است. هنسی برای ونوم F5 پنج مد رانندگی مختلف شامل اسپرت، مسابقه، درگ، خیس و F5 را در نظر گرفته است. با انتخاب حالت F5 تنها بیشینه قدرت تولیدی در دسترس پیشرانه 1817 اسب بخاری این ابرخودرو در اختیار راننده قرار دارد. با انتخاب هر یک از این حالات، تنظیمات مربوط به نحوه انتقال قدرت، ترمزگیری و سیستم کنترل پایداری تغییر می کند.

نمای عقب هنسی ونوم F5

پیشرانه هنسی ونوم F5 وزنی معادل 289 کیلوگرم داشته که دارای یک بلوک چدنی کاملا جدید، سرسیلندر آلومینیومی و میل بادامک هایی مسابقه ای است. منیفولد ورودی و اینترکولر این خودرو به نحوی طراحی شده که دمای هوای ورودی به پیشرانه را تا حد ممکن کاهش دهد که به موجب ورود هوای خنک تر به داخل پیشرانه، توان تولیدی آن تا حد ممکن افزایش یابد.

برای تنفس بهتر پیشرانه نیز سیستم اگزوزی پیشرفته از جنس استیل ضد زنگ و آلیاژ اینکونل برای ونوم F5 نصب شده است. آلیاژ سیستم اگزوز این ابرخودرو همان آلیاژی است که لوله های داخلی اسلحه را نیز از آن تولید می کنند که مقاومت بسیار بالایی در مقابل حرارت دارد. هنسی همچنین از این آلیاژ برای قسمت زیرین محفظه پیشرانه و پروفیل عقب نیز استفاده کرده است.

 

طراحی کابین

رکن اصلی در طراحی کابین و تمامی اجزای آن، راننده محور بودن است؛ هنسی سعی کرده کابینی ساده با پیچیدگی کم را برای ونوم F5 طراحی کند که همه اجزای آن در دسترس راننده قرار داشته باشد. راننده در یک صندلی مسابقه ای و تنگ قرار می گیرد و غربیلک فرمان پیش روی وی مشابه فرمان خودروهای فرمولا 1 و فرمان هواپیما طراحی شده است. هنسی به منظور بهبود دید راننده و قرارگرفتن سر راننده در محل مناسب پشتی صندلی، قسمت بالایی غربیلک فرمان ونوم F5 را حذف کرده است. روی غربیلک فرمان این ابرخودرو کلیدهایی به منظور کنترل چراغ ها، برف پاک کن ها، راهنما و تنظیم مدهای رانندگی با این ابرخودرو در نظر گرفته شده است.

کابین هنسی ونوم F5

پکیج Track Pack

هنسی برای ونوم F5 یک کیت به نام Track Pack به منظور ارتقا و شخصی سازی بیشتر در نظر گرفته که با سفارش این کیت یک اسپلیتر با طراحی خشن تر به پروفیل جلو اضافه شده و به جای اسپویلر عقب نیز یک بال بزرگ نصب می شود. برای متوقف کردن این ابرخودروی فوق سریع، دیسک های ترمز کربن سرامیکی با ابعاد 15.35 اینچ با شش پیستون در جلو و چهار پیستون در عقب نصب شده است. برچسب قیمت هنسی ونوم F5 از 1.8 میلیون دلار اعلامی این کمپانی در ابتدا حال به 2.1 میلیون دلار افزایش یافته است. به گفته هنسی، ونوم F5 مقداری نسبت به ابرخودروی پیشین این کمپانی یعنی ونوم GT ابعاد بزرگتری دارد. تحویل این خودرو به مشتریان در سال 2021 آغاز خواهد شد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟