اخبار خودرو جهان
بهره گیری ولوو از ثمره این اقدامات مشترک

همکاری مرسدس و جیلی برای توسعه پیشرانه های جدید

شنبه - ۱ آذر ۱۳۹۹
خواندن 3 دقیقه
همکاری مرسدس و جیلی

دایملر و جیلی مالکان اصلی دو کمپانی مرسدس بنز و ولوو هستند که به تازگی همکاری گسترده ای برای توسعه پیشرانه فوق بهینه و پر بازده برای نصب روی نسل بعدی خودروهای هیبریدی خود آغاز کرده اند.

به گزارش خودرونویس، بر اساس این گزارش دو گروه خودروسازی دایملر و جیلی قرار است برای حفظ و ارتقا جایگاه خود در بازارهای جهانی و تولید پیشرانه هایی مطابق با استانداردهای آلایندگی سختگیرانه آینده، برای توسعه پیشرانه های درونسوز و سیستم های هیبریدی و همچنین راه های بهینه تر کردن پیشرانه ها با یکدیگر همکاری کنند. همکاری میان این دو گروه خودروسازی شامل اقدامات مهندسی، تامین منابع، صنعتی سازی و بهره وری و تولید است.

مضاف بر اهداف ذکر شده، همکاری بین دایملر و جیلی در راستای سرعت بخشیدن و تحقق یک هدف اصلی مشترک بین این دو خودروساز شکل گرفته که این هدف تولید خودروهایی بدون آلایندگی در آینده است.

 

استفاده از ثمره این همکاری روی محصولات مرسدس و ولوو

به موجب این همکاری، بخش تحقیق و توسعه دایملر و جیلی موظف هستند که در طراحی نسل جدید پیشرانه های درونسوز بنزینی خود لزوم تطابق با سیستم های هیبریدی و موتورهای الکتریکی را به صورت ترکیبی رعایت کنند. قرار است این پیشرانه در کارخانه های دایملر و جیلی واقع در اروپا و چین تولید شود و یقینا در آینده روی محصولات مرسدس و ولوو نصب خواهد شد.

همکاری دایملر با جیلی در راستای تبدیل شدن این گروه خودروسازی به برندی با درصد تولید بسیار پایین کربن دی اکسید در سال 2039 شکل گرفته است؛ البته دایملر قصد دارد ابتدا این هدف را روی مرسدس بنز تا پایان سال 2030 پیاده کند. به عبارت دیگر دایملر اظهار کرد که تا پایان سال 2030 بیش از نیمی از خودروهای سواری مرسدس بنز به پیشرانه های پلاگین هیبریدی یا تمام الکتریکی مجهز خواهند بود.

این موضوع از کسی مخفی نیست که جیلی و دایملر پیشتر هم با یکدیگر همکاری هایی داشتند که این اقدامات مشترک در زمینه طراحی نسل بعدی خودروهای اسمارت صورت گرفته بود. ولی مدیرعامل جیلی لی Shufu در ماه می بیان کرده بود که تمایل زیادی نسبت به تعمیق همکاری این گروه خودروسازی چینی با گروه خودروسازی دایملر دارد؛ این در حالی بود که پیشتر شایعه هایی مبنی بر همکاری احتمالی این دو گروه خودروسازی در زمینه طراحی و توسعه پیشرانه های درونسوز جدید شنیده شده بود. حال با توجه به انتشار این آغاز همکاری رسمی در زمینه تولید پیشرانه درونسوز و هیبریدی، می توان اظهار کرد که تمام خبرهای شنیده شده گذشته صحت داشته است.

مارکوس شیفر یکی از اعضای هیات مدیره دایملر و مرسدس بنز در خصوص این همکاری اظهار کرد:

ما مشتاقانه منتظر آینده هستیم؛ منظور زمانی است که با پیشرانه درونسوز ولوو و جیلی همکاری های هدفمندی را در زمینه تولید پیشرانه های بهینه در چین و سایر نقاط جهان داشته باشیم.

دیگر موارد پیشنهادی:
5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟