اخبار خودرو ایران
هلدینگ نوین آمپر در زمینه IOT تاسیس شد

مرکز نوین آمپر در زمینه IOT  تاسیس شد

عکاس: حسین شیرآقایی
یکشنبه - ۵ تیر ۱۴۰۱
خواندن 5 دقیقه
نوین آمپر ارزش رایزکو استارت آپ IOT (1)

مرکز نوین آمپر صبح امروز با هدف حمایت از نخبگان دانشگاهی و استارت آپ ها و افرادی که ایده هایی خلاقانه با قابلیت تجاری سازی دارند افتتاح شد. هلدینگ نوین آمپر در واقع از تلفیق دو مجموعه نوین ارزش و مرکز آمپر که خود زیرمجموعه گروه صنعتی رایزکو بوده تشکیل شده است.

به گزارش خودرونویس، شرکت آریا ماد پارت یا همان آمپر در سال 1398 با هدف حمایت از ایده های خلاقانه، ایجاد فضا برای کارآفرینان خلاق و تامین زیرساخت های اولیه خدمات آموزشی و مشاوره با صاحبان کسب و کار و همچنین توسعه و حمایت از استارت  آپ ها در سیستم کارآفرینی کشور،ایجاد ارزش آفرینی از طریق سرمایه گذاری خطرپذیر با ارزیابی و بررسی استارت آپ های مرحله Late-seed به بالا تاسیس شد.

نوین آمپر ارزش رایزکو استارت آپ IOT (1)

قطب دیگر این مرکز، شرکت  توسعه زیرساخت فناوری های نوین ارزش بوده که مولد و حامی کسب و کارهای نوپا در حوزه خودرویی، تجهیزات پزشکی و IT بوده و با هدف سرمایه گذاری در کسب و کارهای نوآورانه و زیست بوم استارت آپی در سال 1398 تاسیس شده است. شرکت نوین ارزش در واقع یک شتاب دهنده عمومی کسب و کار با رویکرد استارت آپ استودیو بوده که حوزه فعالیت آن حمل و نقل هوشمند، سلامت، IOT و فین تک است.  این شرکت در واقع بازوی سرمایه گذارانه رایزکو در کسب و کارهای نوآورانه محسوب می شود.

هدف از تشکیل مرکز نوین آمپر چه بود؟

دو شرکت نوین ارزش و آمپر به طور کلی به دلیل تحقق شش هدف با یکدیگر ادغام شدند. این هدف ها شامل:

  1. هم افزایی در حوزه نوآوری و تجمیع ظرفیت های دو هلدینگ بزرگ صنعتی در حوزه نوآوری
  2. توجه به زنجیره ارزش و ارائه راه حل های نوآورانه برای موضوعات جاری
  3. حمایت از نخبگان و ایجاد زیر ساخت برای حمایت، جذب و همکاری بلند مدت با نخبگان
  4. سرمایه گذاری هدفمند و ایجاد بستر مناسب جهت انجام سرمایه گذاری مشترک در حوزه کسب وکارهای نوآورانه
  5. تجاری سازی ایده ها و ایجاد ساز و کار اجرایی کارآمد برای همکاری با دانشگاه ها و نخبگان دانشگاهی
  6. توسعه کسب و کارهای دانش بنیان و حمایت از طرح ها و ایده های نوآورانه با هدف راه اندازی شرکت های دانش بنیان

اقدامات کلیدی نوین آمپر

اقدامات کلیدی مرکز نوین آمپر در چهار محور شناخت فرصت ها و تشخیص درست و به موقع جهت سرمایه گذاری، تربیت سرمایه انسانی کارآمد و جذب و همکاری با متخصصین جوان و با انگیزه، راهبری و هدایت کسب و کار و انتقال پایدار تجربه، توانمندی و مهارت، خلق ارزش افزوده و پیاده سازی و تجاری سازی ایده های نوآورانه خلاصه می شود.

نوین آمپر ارزش رایزکو استارت آپ IOT (1)

مزیت های رقابتی نوین آمپر

مزیت های رقابتی مرکز نوین آمپر در مقایسه با سایر شرکت های فعال در این زمینه شامل 1.استفاده از شبکه خدمات آزمایشگاهی نمونه سازی مجهز و زیرساخت نرم افزاری 2. تسهیل در ارتباط با موسسات و نهادهای قانون گذار 3. دسترسی به بازار و امکان توسعه فنی مشترک با هدف تجاری سازی 4. توان سرمایه گذاری از مرحله ایده تا تبدیل به کسب و کار پایدار 5. ظرفیت مناسب در حوزه توسعه نرم افزار و سخت افزار و دسترسی به شبکه متخصصان است.

نوین آمپر ارزش رایزکو استارت آپ IOT (1)

حوزه فعالیت مرکز نوین آمپر در صنعت حمل و نقل

یکی از حوزه های فعالیت شرکت نوین آمپر در صنعت خودرو و بحث حمل  و نقل است. این مرکز در این مسیر سه نقشه راه را در حال حاضر برای خود ترسیم کرده است:

  1. حمل و نقل هوشمند شامل مدیریت ناوگان، سیستم های پایش خودرو
  2. هوشمند سازی خودرو شامل توسعه سیستم های خودران و کمکی راننده و خودروهای متصل
  3. کاهش مصرف سوخت و آلایندگی خودرو و وسایل نقلیه

نوین آمپر ارزش رایزکو استارت آپ IOT (1)

 

موضوع IOT یا اینترنت اشیا مدتی است که در صنعت حمل و نقل مطرح شده و هلدینگ نوین آمپر هم یک شرکت فعال در زمینه IOT یا اینترنت اشیا است. این نظریه اینترنت اشیا (IOT) در صنعت حمل و نقل کاربردهای مختلفی دارد. از جمله کاربردهای IOT در صنعت حمل و نقل می توان به خدمات لجستیکی در زمینه ارسال، هوشمندسازی خودروهای خودران، پردازش تصویر، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، شخصی سازی گجن های خودرویی، سیستم کمکی راننده پیشرفته اعم از نرم افزاری و سخت افزاری، موتورهای برقی خودرو، خدمات IT و خدمات ابری، خودروهای متصل، خدمات مالی لیزینگ خودرو، سیستم های اطلاع رسانی و مالتی مدیا خودرو، حمل و نقل اشتراکی و اشتراک گذاری خودرو و زیرساخت انرژی(مدیریت انرژی و شارژ خودرو)  اشاره کرد.

شرکت نوین آمپر قصد دارد تا در نیمه اول مهر ماه 1401 یک رویداد تخصصی IOT با موضوع اینترنت اشیا (IOT) در صنعت خودرو را برگزار کند. موضوعات اصلی این رویداد شامل موارد زیر هستند:

  1. هوشمندسازی خدمات خودرو از طریق IOT شامل بیمه هوشمند، بهینه سازی مصرف سوخت
  2. خودروهای متصل
  3. سیستم تعمیر و نگهداری خودرو
  4. مدیریت ناوگان

نوین آمپر ارزش رایزکو استارت آپ IOT (1)

در گوشه این نشست خبری یک پژو 206 هم حضور داشت که تفاوت هایی نسبت به نسخه استاندارد داشت. یکی از تفاوت ها به پمپ بنزین این خودرو مربوط می شود. پمپ بنزین خودروها به طور معمول در حالت فول لود کار می کند و در همه شرایط کارکرد یکسانی دارد. اما یک ماژول هوشمند توسط نوین آمپر برای پمپ بنزین خودرو طراحی شده که به موجب آن پمپ بنزین از ECU اطلاعاتی را دریافت کرده که  بر اساس دور موتور خودرو قدرت پمپ بنزین تنظیم می شود. این اقدام باعث افزایش عمر پمپ بنزین، کاهش صدا، کاهش آلایندگی کربن دی اکسید به میزان 0.7 تا 1 گرم در هر کیلومتر و کاهش مصرف سوخت خودرو می شود. لازم به ذکر است که این قطعه روی پمپ بنزین تمامی خودروها قابل نصب است.

یکی دیگر از تفاوت های این پژو 206 با نسخه استاندارد به فن سیستم خنک کننده آن مربوط می شود. فن سیستم خنک کننده خودرو معمولا دور کند و یک دور تند دارد. ولی فن این پژو 206 هم از ECU اطلاعات مربوط به دور موتور، دمای موتور و فشار وارد بر موتور را دریافت می کند و دور فن به صورت پیوسته کنترل می شود. این موضوع هم سبب افزایش عمر دور فن، کاهش صدای فن و کاهش مصرف انرژی می شود.

 

 

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟