اخبار خودرو جهان
توانمند هم در جاده و هم در آفرود

نیسان ناوارا PRO-4X Warrior رقیب فورد رنجر

دوشنبه - ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
خواندن 3 دقیقه
نیسان ناوارا pro-4x warrior

زمانی که نیسان سال گذشته نسخه فیس لیفت پیکاپ ناوارا را معرفی کرد و یک تریم جدید با استایل ظاهری متمایز به نام PRO-4X را برای این خودرو عرضه کرد، نتوانست آنطور که انتظار می رفت توجه طرفداران به سگمنت پیکاپ ها را در بازار جهانی به خود جلب کند. یقینا این موضوع به دلیل به روزرسانی ظاهری صورت گرفته در نسخه Pro-4X بوده که نیسان در این پیکاپ رویکردی متفاوت از فرانتیر Pro-4X موجود در بازار آمریکا را پیش گرفته بود.

به گزارش خودرونویس، نیسان که از این موضوع به خوبی آگاه شده بود، اقدام به معرفی یک نسخه جدید به نام PRO-4X Warrior برای پیکاپ ناوارا کرده که این مدل را با همکاری شرکت استرالیایی Premcar توسعه داده است. این شرکت یکی از برترین کمپانی های استرالیایی در زمینه مهندسی خودرو و تولید قطعات افترمارکت برای وسایل نقلیه است. لازم به ذکر است که شرکت Premcar شریک اصلی نیسان برای توسعه نسخه Warrior پیکاپ ناوارا بوده که توانسته قابلیت های بیراهه نوردی این پیکاپ سایز متوسط نیسان را ارتقا دهد.

نیسان ناوارا pro-4x warrior

هدف نیسان و Premcar توسعه سرسخت ترین نسخه نیسان ناوارا بوده که بر پایه مدل معمولی این خودرو توسعه و ارتقا یافته است. ولی در این لحظه جزییات بیشتر در خصوص این پیکاپ جان سخت منتشر نشده، چراکه این خودرو در حال گذراندن فاز نهایی تست و آزمون جاده ای است. در واقع نیسان و Premcar از توسعه ناوارا Pro-4X Warior یک هدف مشترک داشتند و آن توسعه یک پیکاپ دو کابین مناسب شرایط جاده ای و بیراهه های استرالیا بوده که هم کاربردی باشد و هم راحت.

لوگو نیسان ناوارا pro-4x warrior

با استناد به تصاویر منتشر شده از نیسان ناوارا Pro-4X Warrior می توان فهمید که این نسخه جان سخت به سپرهای تغییر شکل یافته در جلو و عقب و صفحه های محافظ ارتقا یافته در زیر بدنه مجهز شده تا از اجزای مهم و حیاتی این خودرو در حین بیراهه نوردی محافظت به عمل آید. همچنین فندرهای پلاستیکی روی آرک چرخ ها در گلگیر نصب شده که در کنار تایرهای بزرگتر چهره توانمندتری به ناوارا بخشیده اند. ضمن اینکه ناوارا Pro-4X Warrior تجهیزات آفرودی بیشتری نسبت به مدل استاندارد دارد.

صفحه محافظ نیسان ناوارا pro-4x warrior

 

سخن پایانی

با توجه به چهره نیسان ناوارا Pro-4X Warrior می توان اظهار کرد که این خودرو با هدف رقابت را فورد رنجر راپتور توسعه داده شده؛ ولی تا زمانی که جزییات آن منتشر نشود نمی توان گفت در رقابت با فورد پیروز میدان است یا بازنده.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟