اخبار خودرو جهان
رقیب اصلی هایلوکس و فورد رنجر

نسل جدید نیسان فرانتیر 2022 رونمایی شد

پنجشنبه - ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
نیسان فرانتیر 2022

نیسان چند روز پیش همزمان نسل جدید دو محصول استراتژیک خود یعنی کراس اوور پتفانیدر و پیکاپ فرانتیر را معرفی کرد. در مطلبی جدا پیشتر نیسان پتفایندر را معرفی کرده بودیم؛ در این مطلب قصد معرفی یکی از شاخص ترین پیکاپ های نیسان یعنی فرانتیر 2022 را داریم.

به گزارش خودرونویس، نسل جدید فرانتیر با وجود اینکه حدود 12.5 سانتی متر نسبت به نسخه پیشین طول بیشتری دارد، نیسان بیان کرده که این پیکاپ رشد چندانی نسبت به نسل قبل نداشته است. نیسان توجه ویژه ای داشته که بتواند به ابعادی مناسب برای نسل جدید فرانتیر برای رقابت در سگمنت پیکاپ های سایز متوسط دست یابد.

نمای عقب نیسان فرانتیر 2022

با وجود اینکه طول کلی فرانتیر 2022 نسبت به نسخه پیشین افزایش داشته، ولی فاصله بین دو محور آن مشابه نسخه قبل حفظ شده است. قلب تپنده این خودرو هم همان پیشرانه 3.8 لیتری شش سیلندر نیسان بوده که این خودروساز ژاپنی برای مدل 2020 فرانتیر هم نصب کرده بود.

 

مشخصات فنی نیسان فرانتیر 2022

نیسان برای فرانتیر 2022 یک پیشرانه 3.8 لیتری شش سیلندر تنفس طبیعی نصب کرده که قادر به تولید بیشینه قدرت 310 اسب بخار و 351 نیوتن متر گشتاور است. با این مشخصات فرانتیر 2022 نسبت به شورولت کلورادو با پیشرانه آپشنال شش سیلندر قدرت و گشتاور بیشتری تولید می کند. ولی فورد رنجر اکوبوست قدرت کمتر و گشتاور بیشتری نسبت به فرانتیر 2022 تولید می کند.

نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود. نیسان در این لحظه آمار و ارقام مربوط به مصرف سوخت این خودرو را اعلام نکرده است.

لوگو نیسان فرانتیر 2022

طراحی ظاهری

نیسان فرانتیر 2022 استایل ظاهری خشن و پرابهت تری نسبت به نسل قبل دارد. المان های ظاهری مشترکی در طراحی فرانتیر 2022 با پیکاپ هاردبادی دهه 1980 و 1990 وجود دارد. نیسان هاردبادی به قابلیت های خوب بیراهه نوردی خود شهرت داشت و نیسان سعی کرده که این قابلیت ها را در فرانتیر 2022 نیز حفظ کند.

نیسان تلاش کرده فرانتیر جدید ضمن توانمندی بیشتر در بیراهه نوردی، راحت تر هم باشد. به همین منظور صندلی های Zero Gravity نصب کرده تا پیمایش مسیرهای طولانی خسته کننده نباشد. همچنین نیسان ستون فرمان و جعبه فرمان را برای فرمان پذیری بهتر بازطراحی کرده است.

نیسان فرانتیر 2022

نصب گیربکس 9 سرعته باعث شده ضمن اینکه فرانتیر 2022 را بهینه تر از قبل کرده، باعث شده سواری این خودرو در بزرگراه و سرعت های بالا نیز بهتر شود. همچنین به لطف نصب میله های استالیلایزر جلو و عقب بزرگتر، فرانتیر جدید در مانورها و حرکات ناگهانی پایدارتر شده است.

نیسان فرانتیر 2022 دارای دو مدل عقب و تمام چرخ محرک است. این خودرو به صورت استاندارد دارای سیستم کمکی Hill Start و Hill Descent است؛ ولی به صورت آپشنال می توان تجهیزات بیشتری را روی این خودرو نصب کرد. به عنوان مثال در صورت سفارش نسخه Pro-4X فرانتیر به دیفرانسیل با قفل الکترونیکی، ضربه گیرهای آفرودی Bilstein و صفحه محافظ در زیر بدنه که از تمامی قسمت های فنی و مهم خودرو در هنگام بیراهه نوردی محافظت می کند.

نیسان فرانتیر 2022

نیسان فرانتیر 2022 دارای ظرفیت باربری 635 کیلوگرم در نسخه 4WD S بوده و قادر است جسمی با بیشینه وزن 2944 کیلوگرم را یدک بکشد. سیستم کنترل تریلر نیز به صورت استاندارد برای تمام نسخه های فرانتر تدارک دیده شده؛ ولی قلاب یدک کشی به صورت آپشنال روی این خودرو نصب می شود.

 

طراحی کابین و بدنه

نیسان فرانتیر 2022 در دو استایل کینگ و Crew با حوض بار با دو طول مختلف 152 و 183 سانتی متر تولید می شود. درون کابین یک نمایشگر 9 اینچی لمسی برای سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی در میان داشبورد نصب شده که به صورت استاندارد از اندروید اتو و اپل کار پلی پشتیبانی می کند. در پشت فرمان نیز یک نمایشگر تمام دیجیتالی 7 اینچی اطلاعات مربوط به خودرو را به راننده نشان می دهد.

نیسان فرانتیر 2022

در زیر آرنج راست راننده فضایی به حجم 3.8 لیتر برای قرار دادن اشیا کوچک طراحی شده که دو برابر سایر رقباست. نیسان تمام تلاش خود را کرده که بیشترین میزان برای فضای بار و اشیا داخل کابین در دسترس باشد؛ از این رو فضای باری معادل 5.7 لیتر در درهای عقب و 6.5 لیتر درهای جلو نیز تعبیه شده است.

کابین نیسان فرانتیر 2022

نیسان فرانتیر 2022 همچنین به جدیدترین تجهیزات ایمنی مانند دوربین دید 360 درجه، سیستم ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده، هشدار نقطه کور و … مجهیز شده است. نیسان در این لحظه اطلاعات مربوط به قیمت و مصرف سوخت پتفانیدر و فرانتیر 2022 را منتشر نکرده؛ ولی انتظار می رود با نزدیک شدن به زمان عرضه این پیکاپ در تابستان مشخصات بیشتری از این پیکاپ منتشر شود.

5 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟