اخبار خودرو جهان
صرفا ویژه بازار خاورمیانه

نیسان ایکس ترا 2021 معرفی شد

پنجشنبه - ۶ آذر ۱۳۹۹
خواندن 4 دقیقه
نیسان ایکس ترا 2021

نیسان ایکس ترا پس از یک وقفه پنج ساله بار دیگر راهی بازارهای جهانی شده است. البته باید ذکر کنیم که این خودرو با ایکس ترا پیشین تفاوت های زیادی داشته و به جای بهره بردن از پلتفرم F آلفا، روی پلتفرم پیکاپ نیسان ناوارا توسعه یافته است. به عبارت دیگر خودرویی که در تصویر مشاهده می کند یک نمونه فیس لیفت از اسیووی هفت نفره ترا بوده که برای اولین بار در سال 2018 معرفی شد؛ ولی نیسان قصد دارد آن را در برخی از بازارها با نام ایکس ترا عرضه کند.

ویژگی های نیسان ایکس ترا 2021

به گزارش خودرونویس، نیسان ایکس ترا 2021 که امروز عرضه آن در کشورهای خاورمیانه(به جز ایران) آغاز شده دارای چراغ های LED به روزرسانی شده در جلو و عقب بوده و جلوپنجره آن نیز نسبت به ترا استاندارد که در سال 2018 معرفی شده بود؛ تغییراتی داشته است. داخل کابین هم یک نمایشگر جدید 9 اینچی برای سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی این خودرو نصب شده و کلیدهای کنترلی مربوط به سیستم تهویه دیزاینی مدرنتر به خود گرفته اند.

نمای عقب نیسان ایکس ترا 2021

برای سرنشینان عقب یک نمایشگر 11 اینچی تاشو با ورودی HDMI به عنوان سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی در نظر گرفته شده است. همچنین سرنشینان ردیف دوم و سوم برای کنترل سیستم تهویه عقب به کلیدهای مجزایی دسترسی دارند که روی سقف خودرو طراحی شده اند. نیسان صندلی های Zero Garvity خود را در ردیف اول و دوم ایکس ترا نصب کرده تا راحتی سرنشینان در مسیرهای طولانی بیشتر شود. ضمن اینکه موقعیت نصب صندلی های ردیف دوم و سوم مقداری بالاتر رفته که باعث شده سرنشینان دید بهتری نسبت به محیط پیرامون داشته باشند.

کابین نیسان ایکس ترا 2021

فضای بار نیسان ایکس ترا به لطف قابلیت تاشدن صندلی های ردیف دوم به صورت 60/40 و ردیف سوم به صورت 50/50 امکان افزایش حجم و همچنین قرار دادن اجسام بزرگتر را دارد. نسخه های مجهز نیسان ایکس ترا دارای تودوزی چرمی برای صندلی ها و همچنین آینه دیجیتالی میانی دید عقب هستند.

کابین نیسان ایکس ترا 2021

مشخصات فنی

در خاورمیانه نیسان قصد دارد که ایکس ترا 2021 را با یک پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی با 165 اسب بخار قدرت و 241 نیوتن متر گشتاور عرضه کند. یقینا پیشرانه ای با این سطح از قدرت و گشتاور برای اسیووی با این ابعاد بزرگ و وزن سنگین بسیار ضعیف است؛ ولی نکته جذاب ایکس ترا اینجاست که نیسان برای این اسیووی تجهیزات قابل توجه آفرودی نیز نصب کرده است. نسخه های تمام چرخ محرک این خودرو قفل الکترونیکی دیفرانسیل عقب، دیفرانسیل با سیستم محدود کننده لغزش به وسیله ترمز، کنترل پایین آمدن از تپه و همچنین کمکی آغاز حرکت در سربالایی هستند.

گیربکس هفت سرعته ایکس ترا 2021 نیز دارای حالت کمک سنگین بوده که در مسیرهای صعب العبور به آن نیاز پیدا خواهید کرد. ولی اگر هیچ یک از این تجهیزات آفرودی را نیاز ندارید، می توانید به سراغ خرید نسخه عقب محرک ایکس ترا بروید؛ لازم به ذکر است که این نسخه عقب محرک برای تمامی تریم ها قابل سفارش است؛ ولی نسخه پلاتینیوم که مجهزترین نمونه ایکس ترا 2021 محسوب می شود؛ صرفا با سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک راهی بازار می شود.

 

سخن پایانی

در این لحظه مشخص نیست که آیا نیسان تمایلی به عرضه ایکس ترا به سایر بازارها علاوه بر خاورمیانه را دارد یا خیر. در صورت عرضه این خودرو به بازارهای جهانی، ایکس ترا بین ایکس تریل/روگ و پاترول/آرمادا در سبد محصولات نیسان قرار می گیرد.

5 از 2 رای

دیدگاه شما چیست؟