اخبار خودرو ایران
قبل از خرید کمپر و خانه سیار این مطلب را مطالعه کنید

نکاتی که در خرید کمپر باید مد نظر داشت؟

پنجشنبه - ۱۳ آبان ۱۴۰۰
خواندن 6 دقیقه
واکسهال ویوارو الایت کمپرون

سفر با روش های مختلفی انجام می شود. سفر هوایی، ریلی، دریایی و زمینی روش هایی است که مردم هر کدام با تا توجه به شرایط و علاقه خودشان از آن ها استفاده می کنند. شاید در میان این سه روش، سفر جاده ای طرفداران بسیاری داشته باشد که افراد استفاده از خودروهای شخصی را بر وسایل نقلیه عمومی همانند اتوبوس ها ترجیح دهند. آن هایی که عاشق دیدن مناظر و صحنه های زیبای طبیعت هستند، مسلما سفر زمینی و گذر از اماکن و نواحی مختلف را بسیار دوست دارند. در میان وسایل نقلیه، کمپرها خودروهایی هستند که گویی هر کجایی که سفر می کنید، خانه تان را هم با آن می برید. تجربه سفر با کمپرها بسیار لذت بخش و به یادماندنی است. حال در این مقاله قصد آن را داریم تا نکاتی که باید به هنگام انتخاب و خرید کمپر مد نظر قرار داد را مورد بررسی قرار دهیم.

قابل اطمینان بودن کمپر

به گزارش خودرونویس، مهم ترین نکته ای که باید در خرید کمپر به آن دقت کنید، سالم بودن خودرو به لحاظ مکانیکی است. از این رو به هیچ وجه نباید خودرویی که به لحاظ مکانیکی از سلامت آن اطمینان پیدا نکرده اید، خریداری کرده و با آن به دل طبیعت بزنید و مسافرت کنید. زیرا خودروی کمپر باید بتواند از مسیرهای صعب العبور عبور کند و به مناطق و اماکنی که دسترسی به آن بسیار دشوار است، بتواند برود. همچنین در صورتی که خودرو در این شرایط خراب شود، دسترسی به افراد مختلف بسیار سخت می شود. پس تاکید می شود حتما پیش از خرید این وسیله، سالم بودن آن از نظر فنی و مکانیکی را بررسی کرده و از آن اطمینان یابید.

داچیا Dokker کمپر

برخورداری از فضای کافی

یکی دیگر از نکاتی که باید در خرید خودروی کمپر به آن توجه داشته باشیم، داشتن فضای کافی است. از این رو خودروهایی همانند شاسی بلند، وانت و واگن برای استفاده برای کمپر مناسب هستند. زیرا درون کمپر همانند یک اتاق کوچک است که لوازم زندگی را هم با آن حمل می کنید پس جادار بودن و داشتن فضای کافی یک ضرورت برای این خودروها محسوب می شود. بنابراین به هنگام خرید کمپر به فضای داخل آن توجه کنید که به اندازه کافی جادار باشد.

سینک کمپر Daon Ravy

داشتن فضای کافی برای آب و بنزین

خودروهای کمپر با انواع مختلف خود به احتمال زیاد باید درون خود حمام و سرویس بهداشتی هم داشته باشند. یا این که شیر آبی در خارج از خودرو به آن نصب شده باشد که امکان دوش گرفتن و نیز استفاده از آن برای شستشو و آشپزی امکان پذیر باشد. همچنین نباید میزان آبی که مصرف می کنید را نادیده بگیرید. برای مثال در پخت و پز چندین لیتر آب مصرف می شود که در صورت نادیده گرفتن این مساله بدون شک به مشکل برخواهید خورد. از این رو در خرید خودروی کمپر به مخزن آب آن توجه کنید که به اندازه کافی گنجایش داشته باشد و سپس در مورد خرید آن تصمیم گیری کنید.

تخت خواب داچیا Dokker کمپر

همچنین به غیر از آب، شما در سفر به بنزین کافی هم نیاز دارید. به همراه داشتن بنزین کافی نکته بسیار مهمی است. از این نظر لازم است میزان بنزینی که خودروی شما مصرف می کند را به طور دقیق برآورد کنید و بر اساس مسافتی که قصد دارید آن را طی کنید، حداقل میزان بنزین مورد نیاز را حساب کنید. معمولا بر اساس تجربه، توصیه می شود حداقل به میزان 1.5 برابر میزانی بنزینی که حساب کرده اید، بنزین درون خودرو گذاشته و به همراه خود ببرید. همچنین توصیه می شود که درون خودرو گالن بنزین را نگهداری کنید، زیرا می تواند خطرآفرین باشد.

 

به همراه داشتن موتور برق

نکته دیگر در خرید خودروی کمپر، به همراه داشتن موتور برق است. موتورهای برق وسایلی است که در انواع مختلف تولید می شود و از بنزین و گازوئیل برای کار کردن استفاده می کند. به هنگام کار کردن، این وسیله انرژی حاصل از سوخت بنزین و گازوئیل را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. با توجه به این مساله، ضروری است که وقتی با کمپر به سفر می روید، حتما یک موتور برق هم در خودروی کمپر شما وجود داشته باشد. همچنین ضروری است سوخت مورد نیاز برای کار کردن موتور برق را هم به همراه خود ببرید.

داچیا Dokker کمپر

دقت در نوع آشپزخانه و وسایل آشپزی مورد نیاز

به هنگام خرید خودروی کمپر باید دقت کنید که آشپزخانه ای که می خواهید و نوع وسایل آن در خودرو چگونه باشد. برای مثال برخی از افراد آشپزی در خارج از خودرو و با روشن کردن آتش در دل طبیعت را دوست دارند و از این رو با وجود یک کابینت ساده هم امکان قرار دادن وسایل آشپزی در آن وجود دارد. اما برای برخی  از افراد که به ویژه عازم مسافرت های طولانی می شوند، وجود یک آشپزخانه با امکانات حداقلی همانند گاز ساده و یخچال کوچک مسافرتی لازم است. پس دقت کنید که نوع آشپزخانه و وسایل آشپزی که باید در خودروی کمپر باشد، به چه شکلی باشد.

کابین کمپر Rossmonster

تعیین تعداد سرنشینان خودرو

در موقع خرید خودروی کمپر باید دقت کنید که سرنشینان این خودرو قرار است چه تعداد باشند و در سفر درون خودرو حضور دارند. برای مثال چنانچه یک خانواده سه نفره هستید مسلما فضای مورد نیاز در خودرو در مقایسه با یک گروه یا خانواده شش نفره کم تر خواهد بود. همچنین توصیه می شود علاوه بر سرنشینان خودرو همیشه فضایی را برای حضور یک نفر بیشتر هم در نظر داشته باشید. زیرا ظرفیت خودرو قابل افزایش نیست.

 

ساده بودن خودرو به لحاظ فنی و مکانیکی

علاوه بر سالم بودن خودرو به لحاظ فنی و مکانیکی که بالاتر بررسی کردیم، خودروی کمپری انتخاب کنید که به لحاظ فنی و مکانیکی ساده باشد که هر تعمیرکاری از عهده خرابی های احتمالی آن برآید. زیرا در سفرهایی که با کمپر انجام می شود یافتن تعمیرکار تخصصی بسیار دشوار است. پس به جای آن که هزینه بیشتری بپردازید و خودروی کمپر مدرن و لوکسی بخرید، با خرید خودروی ساده، از یافتن تعمیرکار آن در سفر هم تا حدودی خیالتان راحت شود.

کابین واکسهال ویوارو الایت کمپرون

توجه به وجود لوازم یدکی

یکی دیگر از نکاتی که باید در خرید خودروی کمپر به آن توجه کنید، وجود لوازم یدکی مورد نیاز آن در بازار است. زیرا لوازم یدکی خودروهای خاص به سختی در بازار یافت می شود و از این نظر با خرید چنین خودروهایی دچار مشکلات زیادی خواهید شد. از این رو توصیه می شود خودرویی را انتخاب کنید که لوازم یدکی آن هم در بازار یافت می شود. علاوه بر این به همراه داشتن برخی از لوازم یدکی هم ضروری است.

 

مجهز بودن به سیستم مسیریابی (GPS)

وجود سیستم مسیریابی در خودروی کمپر یکی از ضروریات محسوب می شود. زیرا وجود این سیستم در خودرو دو کاربرد دارد. نخست این که امکان یافتن بهترین مسیر برای رسیدن به مقصد با این سیستم امکان پذیر است. دوم آن که در صورت گم شدن یا دچار مشکل شدن با این سیستم می توانید مختصات جغرافیایی و آدرس خود را پیدا کنید. پس توصیه می شود در موقع خرید خودروی کمپر دقت داشته باشید که این خودرو مجهز به سیستم مسیر یابی باشد.

 

کلام آخر

در این مقاله کوشش کردیم تا نکات ضروری به هنگام خرید خودروی کمپر را مورد بررسی قرار دهیم. سفر با چنین خودروهایی آن هم در دامان طبیعت خاطره ای بسیار لذت بخش و خوشایندی است که تنها افرادی که تجربه سفر با این وسایل را داشته اند، چنین خاطراتی دارند. علاوه بر لذت بخش بودن سفر با این خودروها توجه به نکات گفته شده و رعایت آن ها، باعث خوشایند شدن سفر شده و از بروز مشکلات مختلف جلوگیری می شود. زیرا در صورت بروز مشکلات جدی در سفر با این خودروها، قطعا سفر هم تحت الشعاع قرار گرفته و حتی می تواند خطرآفرین هم باشد.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟