به گزارش خودرونویس، نمایشگاه علمی، فناوری و صنعتی مشترک ایران و ونزوئلا با حضور 82 شرکت ایرانی در کاراکاس پایتخت ونزوئلا در حال برگزاری بوده که در این بین خودروی جک J4 برقی که با همکاری شرکت دانش بنیان مپنا و کرمان موتور توسعه یافته هم به نمایش گذاشته شده است.

خودرو جک J4 برقی با همکاری مشترک کرمان موتور و گروه مپنا روی پلتفرم اختصاصی PS1 کرمان موتور توسعه یافته که این پلفترم در نمایشگاه تحول صنعت خودرو رونمایی شد که نسخه فیس لیفت جک J4 معمولی محسوب شده و قرار است که با دو موتور بنزینی و برقی به بازار ایران توسط کرمان موتور عرضه شود. لازم به ذکر است که نسخه برقی جک J4 با همکاری کرمان موتور و شرکت مپنا توسعه یافته و گروه مپنا مسئول طراحی قوای محرکه برقی و جانمای باتری ها و طراحی سیستم های الکترونیکی جک J4 برقیست.

جک J4 برقی الکتریکی نمایشگاه ونزوئلا کرمان موتور مپنا

جک J4 برقی پس از حضور در نمایشگاه تحول صنعت خودرو که در تهران برگزار شد، در نمایشگاه علمی فناوری و صنعتی که به صورت مشترک بین ایران و ونزوئلا در پایتخت ونزوئلا برگزار شده هم به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه با حضور رییس جمهور ونزوئلا و سران این کشور و همراهی تجار و برخی از مسئولان ایران افتتاح شد. نیکولاس مادورو‌، رئیس‌ جمهور ونزوئلا با حضور در نمایشگاه علمی، فناوری و صنعتی ایران و ونزوئلا اعلام کرد که این کشور، چهار مدل خودرو ایرانی را که قیمتی بین 12 تا 16 هزار دلار دارند، مونتاژ خواهد کرد. وی افزود: تولید این خودروها موجب صرفه‌ جویی اقتصادی مردم می‌شوند، چرا که برای هر یک ‌صد کیلومتر تنها هفت لیتر سوخت نیاز دارند. دلیل استقبال مردم ونزوئلا نسبت به خرید خودروهای ایرانی مصرف سوخت به نسبت پایین و قیمت مقرون به صرفه آنهاست.

جک J4 برقی الکتریکی نمایشگاه ونزوئلا کرمان موتور مپنا

مشخصات فنی جک J4 برقی کرمان موتور و مپنا

جک J4 برقی به یک پیشرانه تمام الکتریکی با توان 160 اسب بخار قدرت و گشتاور 280 نیوتن متر روی چرخ های جلو مجهز شده است. این پیشرانه برقی درست در جای موتور بنزینی و درون محفظه کاپوت نصب شده و نیروی لازم برای فعالیت این موتور برقی جک J4 توسط یک پکیج باتری‌ 41 کیلووات ساعتی تامین می شود.

جک J4 برقی الکتریکی نمایشگاه ونزوئلا کرمان موتور مپنا

جک J4 الکتریکی قادر است در حالت شارژ کامل بیشینه مسافتی در حدود 300 کیلومتر را طی کند. البته جک J4 برقی دارای قابلیت بازیابی نیروی آزاد شدن حاصل از ترمز و شتاب منفی بوده و در صورت رانندگی بهینه و استفاده از حداکثر بازده این سیستم بازیابی نیرو، ممکن است پیمایش جک J4 الکتریکی با یکبار شارژ تا 350 کیلومتر هم افزایش یابد.

شرکت کرمان موتور و گروه مپنا با حضور مشترک در این نمایشگاه، توان فنی و تولیدی خود را در خصوص تولید خودروهای الکتریکی و همچنین تجهیزات مورد نیاز خودروهای برقی و ایستگاه‌های شارژ به نمایش گذاشتند.

5 از 1 رای