اخبار خودرو ایران
مراجعه 18 قطعه ساز جدید به نمایشگاه توانمندی داخلی سازی کروز

جلوگیری از خروج 6 میلیون ارز در سال گذشته به موجب داخلی سازی قطعات در کروز

شنبه - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱
خواندن 4 دقیقه
نمایشگاه توانمندی و داخلی سازی قطعات خودرو کروز

شرکت قطعه سازی کروز با هدف نشان دادن اقدامات صورت گرفته در زمینه داخلی سازی قطعات از هفته گذشته اقدام به برگزاری نمایشگاه توانمندی و داخلی سازی قطعات خودرو در دفتر مرکزی خود در کیلومتر 11 کرده که این نمایشگاه فردا 20 شهریور 1401 خاتمه می یابد.

به گزارش خودرونویس، هدف از برگزاری نمایشگاه توامندی و داخلی سازی قطعات خودرو نشان دادن توانمندی شرکت های داخلی در زمینه داخلی سازی قطعات مربوط به صنعت خودرو بوده است.

کیوان پورمحمدی مدیربخش خودکفایی و تامین قطعات کروز اظهار کرد که واحد خودکفایی کروز در سال 1391 با هدف داخلی سازی تاسیس شد. طی 10 سال فعالیت واحد داخلی سازی کروز، 3900 قطعه در 18 محصول مختلف داخلی سازی شده است. به واسطه این حجم از داخلی سازی صورت گرفته نزدیک به 300 شرکت تامین کننده داخلی طرف قرارداد با کروز هستند که این خود موجب اشتغالزایی بیش از 20 هزار نفر در وضعیت فعلی شده است.

نمایشگاه توانمندی و داخلی سازی قطعات خودرو کروز

کروز در سال گذشته چیزی نزدیک به 500 میلیوت عدد قطعه طی یک سال اخیر خریداری کرده و با اقداماتی که در زمینه داخلی سازی در این شرکت صورت گرفته، جلوی خروج 6 میلیون یورو ارز از کشور گرفته شده است.

نمایشگاه توانمندی و داخلی سازی قطعات خودرو کروز

رویکرد شرکت کروز در زمینه داخلی سازی بیش از اینکه مبانی اقتصادی داشته باشد، با هدف ایجاد بستر برای تامین کنندگان داخلی به خصوص کارگاه های کوچک تولیدی به واسطه برون سپاری قطعات بوده است. در جایگاه دوم پدید آوردن یک سبد تامین و ارتقا کیفی شرکت ها بوده که طبق این آمار 10 ساله می توان اظهار کرد که کروز در هدف خود موفق عمل کرده است. اولویت بعدی کروز هم جلوگیری از خروج ارز از کشور بوده است.

نمایشگاه توانمندی و داخلی سازی قطعات خودرو کروز

کروز در همین راستا یک بانک جامع از اطلاعات تامین کنندگان داخلی را تشکیل داده که موفق شده نزدیک به 2000 تامین کننده را شناسایی کند که 53 فرآیند تولید مختلف دارند. به بیان واضح تر کروز موفق شده یک زنجیره تامین قدرتمندی را ایجاد کند که به موجب آن 90 درصد پروژه های آتی خودروسازان قابلیت داخلی سازی درون کشور را دارند.

نمایشگاه توانمندی و داخلی سازی قطعات خودرو کروز

مدیربخش خودکفایی کروز اظهار کرد که این شرکت در زمینه داخلی سازی طی این سالها وابسته به شرایط سیاسی و اقتصادی نبوده و چه در زمان تحریم که امکان وارد کردن قطعه نبوده و چه در زمان توافق رویکرد کروز داخلی سازی حداکثری و استفاده از پتانسیل داخل کشور بوده است.

نمایشگاه توانمندی و داخلی سازی قطعات خودرو کروز

پورمحمدی اظهار کرد که مسیر توسعه کشور از تلاش و کارآفرینی می گذرد و به این واسطه کروز موفق شده از خروج ارز جلوگیری کند و صادرات و ارزآوری هم داشته باشد که این ارزآوری موجب بالندگی کشور و ورود تکنولوژی های جدید می شود.

از بین 3900 قطعه ای که توسط کروز داخلی سازی شده، نزدیک به 1000 عدد داخل نمایشگاه توانمندی و داخلی سازی قطعات خودرو به نمایش گذاشته شده است. هدف دیگر کروز از برگزاری این نمایشگاه، فراخوانی بوده که برای سازندگانی که تمایل به همکاری با کروز دارند و هنوز شناسایی نشده اند طی این چند روز جهت بحث قرارداد و همکاری می توانند مراجعه کنند. این 3900 قطعه داخلی سازی شدخ برای محصولات ایران خودرو، سایپا و مگاموتور در 18 بیزینس پلن مخلتف بوده است.

نمایشگاه توانمندی و داخلی سازی قطعات خودرو کروز

پورمحمدی اظهار کرده که این چند روز حدود 18 شرکت قطعه ساز جدید که کروز آنها را شناسایی نکرده بود به این نمایشگاه مراجعه کرده اند و اطلاعات آنها ثبت شده و با تعدادی از آنها نیز وارد مذاکرات مربوط به قیمت شده است. وی در ادامه بیان کرد که این شرکت هایی که به نمایشیگاه توانمندی و داخلی سازی کروز طی این چند روز مراجعه کرده اند عمدتا شرکت ها و کارگاه هایی هستند که نزدیک به 50 تا 60 نفر پرسنل دارند.

مدیر بخش داخلی سازی قطعات در کروز اظهار کرد که این شرکت طی این سالها پیشرفت زیادی در زمینه طراحی و داخلی سازی قطعات کرده که به موجب آن زمان اجرای پروژه های طراحی تا تولید انواع قطعات داخلی سازی شده به مراتب کاهش یافته و حال به طور میانگین نزدیک به 3 ماه شده است.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟