به گزارش خودرونویس، مشکل محصولات هیوندای و کیا به گفته اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها در آمریکا خطاهای ماشینی در هنگام تولید بوده که نتیجه آن یاتاقان زدن پیشرانه و وارد شدن آسیب های جدی به آن بوده است. خودروهایی که مشمول این فراخوان گسترده شده بودند شامل هیوندای سوناتاهای تولید شده بین سال های 2011 تا 2104، هیوندای سانتافه اسپرت تولید شده در سال های 2013 و 2014 و همچنین سایر مدل های کیا بوده است. هیوندای و کیا در آن زمان مجبور شدند به عنوان ارائه خدمات صحیح پیشرانه این خودروها را بدون دریافت هیچ هزینه ای از مشتری با یک پیشرانه سالم و بدون ایراد تعویض کنند.

همانطور که پیشتر هیوندای در یک نشست خبری اعلام کرد، این فراخوان گسترده دیگر به پایان رسیده است. ولی تحت عنوان توافق صورت گرفته، این کمپانی کره ای ملزم به پرداخت 54 میلیون دلار جریمه به منظور این نقص فنی و همچنین سرمایه گذاری 40 میلیون دلاری به منظور ارتقا سیستم های ایمنی خود شده است.

هیوندای قصد دارد که سرمایه گذاری اجباری 40 میلیون دلاری خود را در راستای ساخت یک آزمایشگاه در زمینه تست های ایمنی خودرو در آمریکا هزینه کند. همچنین به وسیله باقی مانده این مبلغ قصد دارد سیستم های IT جدیدی را به منظور تجزیه و تحلیل بهتر داده های مخابره شده و همچنین تشخیص نقص های ایمنی احتمالی هزینه کند.

نقص فنی هیوندای سوناتا

ایمنی مشتری؛ اولیت اصلی خودروسازان خارجی

برایان لاتوف مدیر ارشد ایمنی هیوندای در آمریکای شمالی اظهار کرد: ایمنی مشتری بالاترین و اصلی ترین اولویت ما بوده و ما در حال انجام اقداماتی سریع در راستای ارتقای پاسخ خود به مشکلات ایمنی احتمالی خودروها هستیم.

وی در ادامه بیان کرد: ما برای رابطه همکاری و تعامل چند جانبه خود با وزارت حمل و نقل ایالات متحده و همچنین اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها در آمریکا ارزش زیادی قائل هستیم و به همکاری نزدیک خود با این آژانس برای شناسایی فعالانه و رسیدگی به نواقص فنی احتمالی در محصولات به صورت مستمر ادامه خواهیم داد. ما متعد به ارائه بهترین خدمات ایمنی در کلاس خود در کشور آمریکا هستیم.

 

 

منبع motor1
5 از 1 رای