نگهداری خودرو

کیت بدنه خودرو چیست و نصب آن چه فایده ای دارد؟

جمعه - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
خواندن 3 دقیقه
کیت-بدنه-اتومبیل

نصب کیت بدنه می تواند جذابیت ظاهری خودروی شما را دوچندان سازد. البته به شرطی که به صورت صحیح نصب شود. چرا که نصب کیت بدنه نیز همانند نصب سرامیک خودرو از حساسیت بالایی برخوردار است و اگر به صورت صحیح نصب سرامیک خودروی شما صورت نپذیرد، پیامد هایی منفی خواهد داشت.

به گزارش خودرونویس، کیت بدنه یا بادی کیت مجموعه ای از اجزای بدنه اصلاح شده یا اجزای اضافی است که روی یک خودروی استوک نصب می شود.

معمولاً از سپرهای جلو و عقب ، رکاب‌های جانبی، اسپویلرها، کاپوت‌ها (اسکوپ کاپوت)، و گاهی از محافظ‌های جانبی جلو و عقب و اسکوپ‌های سقف تشکیل شده است.

شرکت های زیادی وجود دارند که جایگزین هایی برای ظاهر اصلی خودرو ارائه می دهند. اجزای نصب کیت بدنه به گونه ای طراحی شده اند که مکمل یکدیگر باشند و به عنوان یک طرح کامل با هم کار کنند. با وجود این، رویکرد “میکس و مطابقت” اغلب در خودروها دیده می شود، به عنوان مثال، جلوی یک کیت بدنه با قسمت عقب دیگری مطابقت داده می شود.

نصب کیت بدنه می تواند جذابیت ظاهری خودروی شما را دوچندان سازد. البته به شرطی که به صورت صحیح نصب شود. چرا که نصب کیت بدنه نیز همانند نصب سرامیک خودرو از حساسیت بالایی برخوردار است و اگر به صورت صحیح نصب سرامیک خودروی شما صورت نپذیرد، پیامد هایی منفی خواهد داشت.

کیت های بدنه خودرو معمولاً از فایبرگلاس، پلی اورتان یا در برخی موارد فیبر کربن ساخته می شوند. فایبرگلاس ارزان و به طور گسترده در دسترس است، اگرچه ممکن است در اثر ضربه ترک بخورد. پلی اورتان به دلیل انعطاف پذیری و در نتیجه مقاوم تر بودن در برابر آسیب بسیار محبوب است. کیت های بدنه فیبر کربن به دلیل هزینه مواد نادر هستند و به ندرت در وسایل نقلیه قانونی خیابانی دیده می شوند .

کیت-بدنه

برندهای معروف کیت بدنه خودرو

برندهای معروف کیت بدنه شامل Veilside ، Mansory ، Novitec Group ، Hamann Motorsport ، Liberty Walk و Rocket Bunny هستند.

نحوه انتخاب نصب کیت بدنه

اثرات کیت بدن خود را در نظر بگیرید

طراحی شیک و صاف ظاهر خودروی شما را بهبود می بخشد و در عین حال شما را از بقیه خودروهای موجود در جاده متمایز می کند. کیت بدنه مبتنی بر عملکرد توجه بیشتری را از مجریان قانون جلب می کند و به طور موثر منجر به توقف های مکرر در ترافیک می شود. طراحی شدید کیت بدن نه تنها توجه مجریان قانون را به خود جلب می کند، بلکه نگاه تقریباً هر رهگذری را به خود جلب می کند.

ارزش فروش مجدد خودروی خود را در نظر بگیرید

ظاهر افراطی با زوایای تیز متعدد یا دریچه های بزرگ بازار کوچکی از خریداران احتمالی را ایجاد می کند. ظاهری آماده برای مسابقه برای تعدادی از خریداران کاملاً مطلوب است، به خصوص هنگامی که در مدل های کوپه پایه تا متوسط ​​مجهز شده باشد. یک طراحی شیک و جذاب ممکن است بیشترین توجه را به خود جلب نکند، اما کمترین مقدار را از ارزش فروش مجدد شما می کاهد.

مرحله سوم: تصمیم بگیرید که آیا می خواهید کیت بدنه شما عملکرد وسیله نقلیه شما را افزایش دهد یا خیر.

فیبر کربن ظریف است، اما همچنین بهترین انتخاب برای بهبود عملکرد است زیرا سبک ترین گزینه است.

 کیت های بدنه فیبر کربن به ندرت در وسایل نقلیه خیابانی استفاده می شود. آنها اغلب در اتومبیل های پیست و اتومبیل های نمایشی دیده می شوند.

کیت های بدنه می توانند نیروی رو به پایین و آیرودینامیک را نیز بهبود بخشند. اگر این برای شما مهم است، به دنبال کیتی باشید که به طور خاص توسط سازنده برای انجام این کار طراحی شده است.

مرحله چهارم: تصمیم بگیرید که آیا می خواهید یک کیت بدنه تنها برای بهبود ظاهر خودرو تهیه نمایید.

اگر ظاهر تنها نگرانی است، کیت پلی اورتان را انتخاب کنید. از آنجایی که آنها پلاستیکی هستند، فرآیند ساخت آنها می تواند هر قطعه را کاملاً از قالب خارج کند. کیت های پلی اورتان نیز محصولاتی بادوام هستند.

مرحله پنجم: تصمیم بگیرید که آیا ترکیبی از عملکرد و ظاهر را می خواهید

فایبرگلاس یک انتخاب عالی برای ظاهری سفارشی است در حالی که جنبه های مبتنی بر عملکرد مانند کاهش وزن را اضافه می کند.فایبرگلاس ظریف و سفت است به این معنی که به راحتی آسیب می بیند.

نصب کیت بدنه خودرو توسط خود شما نیز می تواند صورت پذیرد، بسته به نوع نصب کیت بدنه و نوع کیت، ممکن است نیاز به مراجعه به یک مرکز تیونینگ داشته باشید. چرا که نصب برخی کیت ها با ریسک همراه است و ممکن است به بدنه خودروی شما آسیب وارد کند. پس بهتر است برای نصب کیت بدنه به یک مرکز تیونینگ با تجربه و ماهر مراجعه نمایید. کارن فیکس با بهره گیری از کارشناسانی با تجربه و خبره نصب کیت بدنه را در کمترین زمان ممکن با بهترین کیفیت ارائه میکند.

کیت بدنه

انواع کیت بدنه خودرو

 

 کیت کامل بدنه خودرو

این کیت ها شامل یک کاپوت، سپرهای جایگزین جلو و عقب و رکاب های جانبی هستند. راست و چپ. کیت های تمام بدنه برای اکثر خودروها و شاسی بلندها موجود است. این ها سریع ترین راه برای آرایش خودرو هستند، اما نصب سپرها بدون آسیب به قاب یا سپر موجود دشوار است

   کیت افکت زمین

این کیت‌ها که گاهی به آن کیت لب گفته می‌شود، عموماً دارای اجزای پیچ‌دار هستند که به سپرهای جلو و عقب موجود متصل می‌شوند. دادن ظاهری اسپرت و مسابقه ای به خودرو به این معنی است که این کیت ها محبوب هستند. اینها ساده‌ترین کیت‌ها برای نصب و برداشتن هستند و جریان هوای زیر خودرو را کاهش می‌دهند و به خودرو اجازه می‌دهند جاده را بهتر بغل کنند.

  کیت تعویض سپر

این کیت ها دارای سپرهای جایگزین برای ماشین شما هستند. ممکن است بخواهید برای نصب این کیت کمک حرفه ای داشته باشید زیرا در حین برداشتن سپرهای اصلی و نصب سپرهای جدید، آسیب زیادی به خودرو وارد می شود.

کیت بدنه عریض

علاوه بر پنج قطعه موجود در کیت خودروی تمام بدنه، کیت بدنه عریض با شعله‌های گلگیر یا گاهی اوقات تعویض گلگیرها، عرض بیشتری به خودرو می‌دهد. این کیت ها گران ترین هستند و بسته به بست ها و خود قطعات، نصب آنها دشوار است. این کیت در بین کسانی که تایرهای پهن نصب کرده اند محبوب است.

 کیت سفارشی

شما می توانید کیت بدنه ارزان قیمت خود را با ترکیب و تطبیق اجزای سازنده بسازید تا در نهایت به یک وسیله نقلیه منحصر به فرد و شخصی برسید. وقتی کیت خود را می‌سازید، می‌توانید از بین تعدادی از قطعاتی که با سایر کیت‌ها استاندارد نیستند، مانند اسپویلر و درهای عمودی، انتخاب کنید. اگر ابزار و تجربه نصب آنها را دارید و همچنین نیاز برای داشتن یک وسیله نقلیه منحصر به فرد که در هر جمعیتی متمایز است، این گزینه راهی است که می توانید انجام دهید.

5 از 3 رای

دیدگاه شما چیست؟