به گزارش خودرونویس، برخلاف نسل های پیشین که تویوتا از پلتفرم مزدا استفاده کرده بود، این بار مزدا 2 روی پلتفرم و ساختار نسل جدید تویوتا یاریس توسعه یافته و در واقع همان یاریس با لوگوی مزداست! جالب اینجاست که با معرفی نسل چهارم مزدا 2 قرار نیست که نسخه پیشین آن در بازار آمریکا و برخی از بازارهای جهانی حذف شود و مزدا همچنان آن مدل را به بازار عرضه می کند!

فضای بار مزدا2 2022

همکاری مشترک بین دو خودروساز ژاپنی مزدا و تویوتا باعث شده که مزدا بتواند اولین خودروی تمام هیبریدی خود را در کنار چندین مدل مجهز به پیشرانه های هیبریدی ملایم به بازار اروپا عرضه کند. همچنین مزدا به پشتوانه تویوتا تصمیم دارد که در سال 2023 گروهی از خودروهای پلاگین هیبریدی را هم به بازار اروپا و جهان عرضه کند.

مزدا2 2022

مشخصات فنی مزدا 2 مدل 2022

مزدا 2 یک خودروی هیبریدی هاچبک ساب کامپکت بوده که دارای یک پیشرانه الکتریکی با قابلیت شارژ خودکار است. زمانی که مزدا 2 جدید را روشن می کنید این خودرو روی مد الکتریکی روشن می شود و این به لطف پک باتری و موتور الکتریکی نصب شده برای مزدا 2 بوده که قادر به تولید 79 اسب بخار قدرت است.

کابین مزدا2 2022

این e-Motor یا همان موتور الکتریکی مزدا 2 در کنار یک پیشرانه تنفس طبیعی سه سیلندر بنزینی 1.5 لیتری فعالیت می کند که قادر به تولید 91 اسب بخار قدرت است. زمانی که مزدا 2 را در حالت هیبریدی ترکیبی استفاده کنید، این پیشرانه الکتریکی و بنزینی روی هم 114 اسب بخار تولید می کنند که به مراتب بیشتر از نیاز رانندگی با یک خودروی هاچبک ساب کامپکت شهری برای رانندگی روزانه در فضاهای شهریست. به لطف گشتاور آنی و لحظه ای پیشرانه الکتریکی، مزدا 2 مدل 2022 می تواند طی 9.7 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 175 کیلومتر بر ساعت اعلام شده که برای چنین خودرویی کاملا راضی کننده است.

نمای عقب مزدا2 2022

بسته به اینکه رینگ 15 یا 16 اینچی را برای مزدا 2 جدید انتخاب می کنید، مصرف سوخت این هاچبک هیبریدی شهری مقداری متفاوت است. ولی به طور میانگین مزدا 2 مدل 2022 در حالت ترکیبی یعنی فعالیت موتور بنزینی و الکتریکی در کنار هم 3.8 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی WLTP اروپا مصرف می کند و در هر کیلومتر تنها 87 گرم کربن دی اکسید تولید می کند که با توجه به این آمار و ارقام خودرویی پاک و کم آلاینده محسوب می شود.

مزدا2 2022

خوشبختانه مزدا 2 جدید خودرویی پلاگین هیبریدی نیست و پیشرانه هیبریدی با استفاده از نیروی پیشرانه درونسوز به صورت اتوماتیک شارژ می شود. به همین دلیل سیستم هیبریدی مزدا 2 به خوبی می داند که نیروی تولیدی را به چه صورت توزیع کند که بالانس خوبی میان مصرف سوخت و عملکرد خودرو برقرار شود.

کابین مزدا2 2022

مزدا قصد دارد که این مزدا 2 یا همان تویوتا یاریس تغییر نام یافته خود را در سه سطح مختلف به فروش برساند که شامل هیبرید Pure، هیبرید Agile و هیبرید Select است. این هاچبک سوپر مینی شهری با وجود ابعاد کوچک دارای فضای بار 286 لیتری بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2560 میلی متر اعلام شده که البته این دو دقیقا مشابه تویوتا یاریس جدید هستند. همانند تویوتا یاریس هاچبک و تویوتا یاریس کراس اوور، مزدا 2 هم در تست ایمنی موسسه یورو NCAP موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی شده است.

 

منبع Motor1
5 از 3 رای