اخبار خودرو جهان
همزاد تویوتا GT86

نسل جدید سوبارو BRZ مدل 2022 رونمایی شد

پنجشنبه - ۲۹ آبان ۱۳۹۹
خواندن 5 دقیقه
سوبارو BRZ 2022

کمپانی سوبارو سرانجام پرده از چهره دومین نسل کوپه عقب محرک محبوب BRZ مدل 2022 یا همان تویوتا GT86 موجود در بازار ایران برداشت. از جمله تفاوت های نسل جدید این سامورایی جذاب ژاپنی می توان به شاسی سخت تر و ارتقا یافته و پیشرانه تنفس طبیعی جدید آن اشاره کرد که باعث شده نسل جدید سوبارو BRZ/ تویوتا GT86 مقداری نسبت به نسخه پیشین قدرتمندتر باشد.

به گزارش خودرونویس، بیشتر محصولات سوبارو و تویوتا تا به امروز خودروهایی بی روح با طراحی کسل کننده و همچنین فاقد لذت چندانی در رانندگی بوده اند. البته این موضوع در خصوص سوبارو کمتر صدق می کند؛ ولی به هر حال این داستان پس از معرفی نسل اول سوبارو BRZ یا همان تویوتا GT 86 عقب محرک تغییر کرد و این خودرو روح تازه ای به نمایشگاه های مملو از سدان، کراس اوور و اسیووی های بی روح این دو برند بخشید.

این کوپه اسپرت 2+2  نفره به لطف بهره بردن از پیشرانه تنفس طبیعی باکسر و قیمتی به نسبت منطقی، به سرعت در دل جوان ها جای خود را پیدا کرد و به محصول موفقی برای تویوتا و سوبارو تبدیل شد. حال سوبارو نسخه 2022 BRZ یا همان همزاد تویوتا GT86 را معرفی کرده که ضمن اعمال تغییرات سنجیده نسبت به مدل پیشین، اما کلیت آن تغییر چندانی نداشته که انتقادی هم به آن وارد نیست.

سوبارو BRZ 2022

مشخصات فنی سوبارو BRZ 2022

سوبارو برای نسل جدید BRZ یک پیشرانه باکسر تنفس طبیعی مشابه نسل پیشین ولی با حجمی معادل 2.4 لیتر را تدارک دیده است. این پیشرانه چهار سیلندر قادر به گازخوردن تا 7000 دور بر دقیقه بوده و قادر به تولید بیشینه قدرت 228 اسب بخار و بیشینه گشتاور 250 نیوتن متر است. بدین ترتیب این خودرو 23 اسب بخار قدرت و 15 درصد گشتاور بیشتری نسبت به مدل پیشین تولید می کند.

این پیشرانه جدید باعث شده تا نسل دوم سوبارو BRZ مرکز ثقل پایین تری نسبت به نسل پیشین داشته باشد و برای انتقال قدرت آن یک جعبه دنده شش سرعته دستی با فاصله کوتاه میان دنده ها یا یک جعبه دنده اتوماتیک شش سرعته با یک حالت اسپرت جدید که سرعت معکوس دادن آن به مراتب نسبت به نمونه پیشین بیشتر شده است. تمامی مدل های سوبارو BRZ 2022 به صورت استاندارد به دیفرانسیل محدود کننده لغزش مجهز شده اند.

پیشرانه سوبارو BRZ 2022

سوبارو ادعا کرده که BRZ مدل 2022 یکی از سبک ترین خودروهای کوپه 4 نفره تولید شده در سراسر دنیاست؛ البته این ادعا چندان هم اشتباه نیست، چراکه وزن خالص این خودرو 1315 کیلوگرم اعلام شده است. وزن پایین این خودرو به لطف استفاده از آلومینیوم در طراحی سقف، گلگیرها و کاپوت حاصل شده است. شاسی این خودرو نیز در راستای مقاوم سازی تغییراتی به خود دیده و طبق ادعای سوبارو 50 درصد مقاومت پیچشی بیشتری نسبت نسل اول BRZ داشته که این مهم به دلیل طراحی جدید شاسی و نقاط اتصال بازطراحی شده به دست آمده است.

سوبارو BRZ جدید برای استفاده روزمره نیز کاملا مناسب بوده و فضای بار کارآمد و کافی برای قراردادن وسایلی از جمله یک دوچرخه، چوب و وسایل پلف و یا حتی یک دست تایر و ابزار لازم برای پیست و مسابقه بوده و فضای بار این خودرو با خوباندن صندلی های ردیف عقب باز هم افزایش می یابد.

نمای عقب سوبارو BRZ 2022

طراحی کابین سوبارو BRZ

کابین سوبارو BRZ جدید و به خصوص داشبورد این خودرو طراحی راننده محور داشته و دارای ویژگی های مدرن و جذابی است که نسخه پیشین از آنها بهره ای نبرده بود. نمایشگر پشت فرمان این خودرو حال از نوع دیجیتالی بوده و سایزی معادل هفت اینچ داشته که نمایشگر دیجیتالی سرعت در مرکز آن طراحی شده است. قسمت چپ این نمایشگر دیجیتالی قابلیت شخصی سازی داشته و راننده قادر است مشخصات مد نظر خود از جمله دمای آب و … را مشاهده کند. زمانی هم که این خودرو در حالت رانندگی Track قرار داشته باشد، نمایشگر پشت فرمان به یک گراف خطی رنگی تغییر شکل می دهد تا تمرکز راننده روی کنترل خودرو بیشتر شود.

کابین سوبارو BRZ 2022

در میان داشبورد این خودرو سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی استارلینک سوبارو با یک نمایشگر هشت اینچی لمسی با قابلیت پشتیبانی از اندروید اتو، اپل کار پلی و Sirius XM نصب شده است. لازم به دکر است که نسخه های مجهز به گیربکس اتوماتیک شش دنده این خودرو از پکیج کمکی راننده و ایمنی EyeSight سوبارو بهره می برند که نسخه های دستی امکان نصب این پکیج را ندارند.

 

ابعاد بدنه

نسل جدید سوبارو BRZ مدل 2022 در مقایسه با مدل پیشین 30 میلی متر طول بیشتری دارد؛ ولی عرض آنها با یکدیگر برابر است. لازم به ذکر است که نسل دوم سوبارو BRZ حدود 10 میلی متر ارتفاع کمتری نسبت به نسخه پیشین دارد. فاصله بین دو محور این نسخه نیز 2575 میلی متر اعلام شده که 5 میلی متر بیشتر از نسل پیشین است.

دریفت سوبارو BRZ 2022

سخن پایانی

سوبارو BRZ 2022 قرار است در کارخانه این کمپانی واقع در Gunma ژاپن به تولید برسد و از اوایل سال 2021 راهی بازارهای جهانی می شود.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟