اخبار خودرو جهان
رقیب شرقی مرسدس بنز A کلاس و ب ام و سری 2

نسل جدید آکورا اینتگرا 2023 رونمایی شد

یکشنبه - ۲۳ آبان ۱۴۰۰
خواندن 4 دقیقه
آکورا اینتگرا 2023

سرانجام پس از گذشت بیش از دو دهه، آکورا اینتگرا البته در مدل پروتوتایپ به سبد محصولات این برند پریمیوم ژاپنی اضافه شد. با توجه به خودروهای مفهومی که تا به امروز از آکورا مشاهده کرده ایم، این نسخه مفهومی رونمایی شده بسیار به مدل تولیدی اینتگرا 2023 که در آینده نزدیک رونمایی می شود، نزدیک است. بی شک اینتگرا یک فضای خالی بسیار مهم و استراتژیک را در سبد محصولات آکورا پر خواهد کرد.

به گزارش خودرونویس، همانند نسل اول اینتگرا در سال 1986، این نسخه پروتوتایپ نیز استایلی بین سدان و لیفبک دارد؛ البته که خود را با زبان طراحی مدرن امروزی این برند ژاپنی وفق داده است. به عبارت دیگر چراغ های LED با گرافیک پیچیده به همراه چراغ های روشنایی در روز استایل ظاهری خشن و مدرنی را به نسل جدید اینتگرا بخشیده اند. گرافیک جذاب چراغ های عقب نیز یکی دیگر از ویژگی های بارز این خودرو بوده که استایلی تهاجمی و خشن به نمای عقب بخشیده اند. یک خط شخصیت برجسته و زیبا از آرک چرخ های جلو آغاز شده و در درب جلو نیز امتداد یافته و بدون اینکه نمای زیبای جانبی این خودرو را خراب کند، حالتی خشن برای اینتگرا به ارمغان آورده است. روی سپرهای جلو و عقب نیز لوگوی رترو استایل INTEGRA دیده می شود.

نمای عقب آکورا اینتگرا 2023

اورهنگ کشیده جلو، فصاله کم میان ستون A و چرخ های جلو و خط سقف منحنی شکل تا حدودی استایل ظاهری اینتگرا را از نسل جدید هوندا سیویک که ساختار مشترکی با یکدیگر دارند، متمایز کرده است. آکورا به خوبی کار خود را در طراحی بلد بوده و به لطف دیزاین یک جلوپنجره بزرگ تک فریم و کاپوت مشابه با نسل دوم اینتگرا و هماهنگی طراحی با سپر و گلگیرها، می توان گفت اینتگرا نمره بالاتری نسبت به سیویک در طراحی می گیرد. رنگ زرد اجرا شده روی بدنه این خودرو هم تداعی کننده رنگ زرد فونیکس اینتگرا تایپ R نسل قبل است.

نمای جانبی آکورا اینتگرا 2023

متاسفانه در این لحظه آکورا تصاویر مربوط به کابین نسل جدید اینتگرا پروتوتایپ را منتشر نکرده، ولی حدس می زنیم که کلیت طراحی این خودرو با نسل جدید سیویک یکسان باشد، البته یقینا شباهت هایی هم به TLX مانند تریم چند رنگ داشبورد، استفاده از مواد اولیه نرم در قسمت های مختلف و … در اینتگرا جدید دیده خواهد شد تا این خودرو را نسبت به سیویک جدید لوکس تر و پریمیوم تر نشان دهد. همچنین ممکن است پد لمسی True آکورا در نسل جدید اینتگرا نیز نصب شده باشد، البته این احتمال هم وجود دارد که اینتگرا جدید به سیستم مالتی مدیا و سرگرمی مشابه با هوندا سیویک مجهز شده باشد که شامل یک نمایشگر لمسی 9 اینچی بوده که از درگاه بدون سیم اپل کار پلی و اندروید اتو نیز پشتیبانی می کند.

آکورا اینتگرا 2023

مشخصات فنی آکورا اینتگرا 2023

هنوز به صورت رسمی تایید نشده، ولی به احتمال زیاد نسل جدید آکورا اینتگرا روی پلتفرم هوندا سیویک هاچبک توسعه یافته و از یک پیشرانه قدرتمند 1.5 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر بهره گرفته است. این همان پیشرانه ای بوده که روی هوندا سیویک Si سدان نیز نصب شده است. ولی امیدواریم که آکورا مقداری قدرت و گشتاور بیشتری نسبت به سیویک Si 200 اسب بخاری و 260 نیوتن متری در این خودرو استخراج کند.

برخلاف هوندا سیویک Si که تنها با گیربکس دستی شش سرعته عرضه می شود، آکورا اینتگرا 2023 ضمن دارابودن نسخه دستی دارای یک مدل اتوماتیک هم بوده که البته نوع گیربکس آن هنوز مشخص نیست. یقینا نسل جدید اینتگرا در نسخه استاندارد دارای سیستم انتقال قدرت جلو محرک است و بعید می دانیم که آکورا سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک سوپر هندلینگ خود را روی این خودرو نصب کند.

آکورا اینتگرا 2023

سخن پایانی

نسخه تولیدی آکورا اینتگرا 2023 در اواسط سال 2022 راهی بازار جهانی می شود. در این لحظه قیمت دقیق این خودرو مشخص نیست، ولی آکورا اظهار کرده که قیمت پایه آن در مرز 30 هزار دلار بوده تا رقیبی جدی برای مرسدس بنز A کلاس و ب ام و سری 2 گرن کوپه باشد.

5 از 4 رای

دیدگاه شما چیست؟